Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در سفر به گیلان از واحدهای صنعتی شهرستان رشت بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ سعید شیرکوند، معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی  و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در سفر به گیلان به اتفاق معاون امور اقتصادی استانداری و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان  طی بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان رشت از نزدیک در جریان مشکلات زیربنایی بخش تولید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید شیرکوند به رفع مشکل واحدهای صنعتی سلولزی و تولید کننده اوراق فشرده چوبی از طریق کشت صنعتی چوب و همچنین واردات چوب با پوست اشاره کرد و گفت: مشکلات به صورت دسته بندی شده در قالب یک پروژه تعریف و راهکار آن نیز به معاونت ریاست جمهوری پیشنهاد و ارسال گردد تا در اسرع وقت اقدامات مرتبط انجام پذیرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در راستای حل این مشکل برای برخی کارخانجات استان مازندران مجوز واردات چوب با پوست صادر شده است که با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و سایر نهاد های مرتبط می توانیم این امکان را در چارچوب قانونی برای گیلان فراهم نمائیم.

شیرکوند در بخشی دیگر از سخنان خود در حاشیه بازدید از شرکت تولیدی پارس زرآسا، به فضای مناسب ایجاد شده جهت رشد و توسعه این صنعت در کشور اشاره نمود و گفت: با توجه به جلوگیری از قاچاق بی رویه محصولات لوازم خانگی خارجی و افزایش تعرفه گمرکی این محصولات، هم اکنون بهار تولید برای لوازم خانگی ایرانی محسوب می شود.

آرش فرزام صفت معاون امور اقتصادی استانداری گیلان  از ممانعت ورود چوب خام با پوست به عنوان یک مشکل جهت فعالیت کارخانجات گیلان یاد کرد و تصریح کرد: متاسفانه شرط آفت زدایی و قرنطینه برای ورود و تامین مواد اولیه از خارج از کشور سد راه فعالیت تمام وقت کارخانجات گیلان شده است و واردات الوار با شرایط فعلی برای این صنایع صرفه اقتصادی ندارد.

وی با ابراز گلایه مندی از عدم ابلاغ شیوه نامه زراعت چوب در اراضی منابع طبیعی، اظهار داشت: مدتی است که آئین نامه زراعت چوب در سطح ملی مصوب شده ولی تاکنون  به گیلان ابلاغ نشده است و خواستار تسریع ابلاغ آن و اجرای آن جهت تامین هرچه زودتر مواد اولیه کارخانجات سلولزی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان نیز عدم برنامه مشخص منابع طبیعی و وزارت جهاد کشاورزی در بهره برداری از اراضی بلااستفاده را مشکلی برای زراعت چوب دانست و گفت: تاکنون برنامه ای برای این موضوع ارائه نکرده اند و به نظر می رسد عزم و اراده ای بر حل مشکل صنایع سلولزی از جانب وزارت جهاد وجود ندارد  درحالی که آنها بخشی از این زنجیره تامین صنایع تبدیلی هستند.

دکتر فرهاد دلق پوش با اشاره به اینکه بخشی نگری برخی از دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات صنعت با سال رونق تولید مغایرت دارد،  گفت:  در برخی مواقع حتی در برابر توسعه تولید و اشتغال؛ تقابل و مقاومت وجود دارد که انشاا... با پیگیری دکتر شیرکوند این مسئله در سطح کلان رفع و رجوع شود.

گفتنی است معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی  و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور و هیات همراه  از واحدهای صنعتی فیبر وینا، تولید کننده انواع اوراق فشرده چوبی و شرکت پینک ، تولید کننده انواع گونی و کیسه پلی پروپلین و شرکت پارس زر آسا، تولید کننده انواع محصولات لوازم خانگی با تنوع 21محصول و همچنین شرکت تالک ایرنیان، تولید کننده انواع قوطی های فلزی درب آسان بازشو و گروه صنعتی آرین سعید؛ تولید کننده انواع ام دی اف و نئوپان در شهرستان رشت بازدید به عمل آوردند.

 

بیشتر بخوانید: اساسنامه مجمع ملی سمن‌های جوانان کشور امروز رونمایی می‌شود اجرای سه مصوبه راهبردی و عملیاتی تا ماه آینده / اخذ شناسه ملی و هویت بخشی مهمترین مشکلات سمن های خراسان جنوبی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رییس جمهوری قاچاق معاون معاون اول معاون اول رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۳۸۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر این موزه که در محوطه‌ی طبقه هم‌کف دانشگاه افتتاح شد، شامل گنجینه‌ای ارزشمند از آثار، قطعات، ابزارآلات، تصاویر و سایر اقلام مرتبط با فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه که جنبه تاریخی و هویتی دارد، در معرض دید دانشگاهیان قرار گرفته است.

علاوه بر افتتاح موزه و بازدید معاون رییس جمهور و هیات همراه از دانشگاه، طی نشستی یک توافق نامه همکاری نیز به امضای طرفین رسید.

در آیین امضای توافق‌نامه همکاری با دانشگاه صنعتی امیرکبیر و افتتاح موزه این دانشگاه، روح االه دهقانی معاون علمی رییس جمهور با تاکید بر حمایت از استادان محور و الگو در تربیت دانشجویان توانمند، نوآور و اثرگذار گفت: یکی از حلقه‌های مفقوده در دانشگاه‌ها که به واسطه اشتغال استادان دانشگاه به آموزش، فعالیت های فناورانه و تولید علم تا حدی به فراموشی سپرده شده، موضوع شاگردپروری است. بیشتر استادان دانشگاه‌های مطرح و فنی کشور، غالبا سرگرم تولید علم و توسعه فناوری بوده و کمتر روی پرورش، تربیت و بالندگی شخصیت و هویت دانشجویان تمرکز داشته‌اند.

وی افزود: این در حالی است که استادانی داریم که از توانمندی و ظرفیت بسیار بالایی در تربیت و رشد دهی دانشجویانی که آینده‌ساز کشور شوند، برخوردارند.

رییس بنیاد ملی نخبگان افزود: معاونت علمی ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان از استادانی که در کنار کار علمی خود، شاگردپروری می کنند و برای دانشجویان وقت می گذارند، حمایت می‌کند.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه نیاز مبرم امروز عرصه آموزش عالی کشور وجود استادان الگو و محور است، افزود: استادان الگو و پرورش دهنده، می‌توانند هویت‌بخش دانشجوی ما باشند و اتصال تاریخی دانشجویان با ظرفیت‌ها و هویتشان را برقرار کنند. این جنس استادان می‌توانند آگاهی لازم را درمورد گذشته، پیشینه و وضعیت کشور به دانشجویان بدهند و به واسطه این پرورش و آگاهی بخشی، امید و انگیزه را در نیروی انسانی دانش آموخته گسترش و تسری بدهند.

وی تصریح کرد: معاونت علمی ریاست جمهوری با همین رویکرد و در قالب یک طرح غیر فراخوانی که از ۶ ماه قبل آغاز شد، روند شناسایی ۱۱۰ استاد شاگردپرور را در قالب کمیته‌های نخبه محور که بیشتر متشکل از دانشجویانی هستند که با بنیاد ملی نخبگان در ارتباط هستند و شناخت خوبی روی این جنس استادان دارند، آغاز کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور به تقدیر از استادان برگزیده همزمان با سالروز گرامیداشت معلم اشاره کرد و افزود: این ۱۱۰ استاد شناسایی شده اند که همزمان با روز گرامیداشت معلم (دوازدهم اردیبهشت ماه)، طی مراسمی تقدیر می شوند و یک جایزه پژوهشی ۱۰ میلیارد ریالی شامل هدیه نقدی تا اعتبار استفاده از خدمات به شکل دلخواه به ایشان اعطا می شود و از استادان برگزیده، ثبت تجربه و خاطره نگاری می شود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه این طرح به صورت سالیانه اجرا می شود و از این تعداد، ۱۰ استاد برتر از گرنت تشویقی برخوردار می شوند، افزود: امیدواریم اجرای این طرح به ایجاد انگیزه در استادانی که به موضوع شاگردپروری اهمیت می‌دهند کمک کند و زمینه برای تربیت نخبگان و افراد توانمند که در توسعه علمی و فناورانه مجدانه کار می کنند اثرگذار باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش راهبردی و دستاوردهای ارزنده دانشگاه صنعتی امیرکبیر از ابتدای تاسیس تاکنون اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در مقاطع گوناگون کشور افتخار آفرین بوده و چه قبل از انقلاب و چه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و پس از آن نقش مهمی در سازندگی و توسعه امروز کشور ایفا کرده است.

کد خبر 6092341

دیگر خبرها

  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • اثرگذاری دانشگاه در کاهش آسیب های اجتماعی با تولید مقالات علمی
  • آمادگی مازندران برای سفر رییس جمهوری
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • تمرکز همدان بر توسعه زنجیره ارزش سفال و کشمش