Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، «هگل و دوستانش» عنوان نمایشگاهی است که از هفتم اکتبر سال جاری در موزه ادبیات مدرن مارباخ برگزار شده است. این نمایشگاه به مناسبت دویست و پنجاهمین سالگرد تولد گئورگ ویلهلم فریدریش هگل، فیلسوف مطرح آلمانی برگزار شده است و تا شانزدهم فوریه سال ۲۰۲۰ نیز ادامه دارد. عنوان نمایشگاه به دلیل ارتباط نزدیک هگل با فردریش شلینگ، فیلسوف مطرح و فردریش هولدرلین، شاعر شهیر آلمانی انتخاب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هگل  از سال ۱۷۸۸، تحصیلات دینی خود را در مدرسه دینی پروتستان در شهر توبینگن آغاز کرد. او در توبینگن با افرادی آشنا شد که شاید خود نمی‌دانستند که بعدها، افکار، اندیشه‌ها و آثار آنها، فرهنگ آلمان را تا سال‌ها تحت تأثیر قرار می‌دهد. هگل در مدرسه دینی پروتستان شهر توبینگن با فردریش شلینگ و فردریش هولدرلین همکلاس و دوست شد. این سه نفر در آن زمان، به انقلاب فرانسه، به عنوان بزرگ‌ترین واقعه عصر خود، توجه ویژه‌ای داشتند، روزنامه‌های فرانسوی را پی‌گیری می‌کردند و باشگاهی برای بحث و مطالعه پیرامون ادبیات انقلابی به راه انداخته بودند.

آنها همچنین نقش عمده‌ای در توسعه ایده‌آلیسم آلمانی داشتند. ایده‌آلیسم آلمانی یکی از مکاتب مهم و تأثیرگذار تاریخ فلسفه است. ایده‌آلیسم بر این باور است که ایده‌ها موضوع حقیقی معرفت هستند، بر اشیاء مقدم‌اند و این ایده‌ها هستند که امکانِ بودن را برای اشیا فراهم می‌کنند. به‌عبارت دیگر، ایده‌ها هم از نظر معرفت‌شناختی و هم از نظر متافیزیکی اولویت دارند و واقعیت خارجی، آن‌چنان که ما درک می‌کنیم، منعکس‌کننده فرایندهای ذهنی است.

بازدیدکنندگان در نمایشگاه «هگل و دوستانش» با اندیشه‌های هگل، شلینگ و هولدرلین آشنا می‌شوند. در این نمایشگاه، نسخه‌های خطی هگل، مقالات و نامه‌های او به همراه برخی از وسایلش وجود دارد. همچنین هشتم فوریه سال ۲۰۲۰، در خلال نمایشگاه، شبی برای بزرگداشت فلسفه برگزار خواهد شد.

این خبر را رایزنی فرهنگی ایران در آلمان ارسال کرده است.

کد خبر 4760774 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: هگل رایزنی فرهنگی ایران در آلمان فلسفه کتاب و کتابخوانی ترجمه ادبیات جهان ادبیات معرفی کتاب هفته کتاب و کتاب خوانی بازار نشر تازه های نشر رایزنی فرهنگی تجدید چاپ هفته کتاب گردشگری موزه جایزه ادبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۴۸۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فردا چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت، همزمان با روز معلم، بازدید از نمایشگاه «بر فراز دشت» در موزه هنر‌های معاصر تهران برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان خواهد بود.

بر این اساس، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی معتبر می‌توانند به صورت رایگان از موزه هنر‌های معاصر تهران و نمایشگاه «بر فراز دشت» دیدن کنند.

این نمایشگاه تا ۱۶ اردیبهشت جاری (به جز شنبه ۱۵ اردیبهشت) از ساعت ۹ الی ۱۸ برای بازدید عموم علاقه‌مندان برقرار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با عشق به ایران در ارمنستان
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • برپایی نمایشگاه دائمی مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • برپایی نمایشگاه توانمندی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در چهارمحال و بختیاری
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین