Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر عربستان در واشنگتن از چشم‌انداز اصلاح‌گرایانه محمد بن سلمان دفاع کرد.

به گزارش ایسنا، ریما دختر بندر بن سلطان، سفیر عربستان در آمریکا در مصاحبه با مجله پولیتیکو بازداشت زنان سعودی را توجیه کرد و گفت: فعالان زنی که خواهان حق‌شان برای رانندگی بودند قانون را نقض کردند چراکه کمپین‌های خود را به شکل علنی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر فردی حق دارد نظر خود را بگوید.

مجله پولیتیکو می‌نویسد که دفاع ریما دختر بندر از زنان عربستان مانع این نشده که وی از کمپین محمد بن سلمان علیه زنان سعودی دفاع نکند. وی گفت که برخورد بین‌المللی درباره زنان بازداشتی سعودی مبالغه آمیز است و بیشتر بازداشت‌شدگان آزاد شده‌اند.

وی گفت که هیچ شکی ندارد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان هیچ نقشی در جنایت قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد عربستانی ندارد.

ریمادختر بندر گفت: من خاشقجی را می‌شناختم و کشته شدنش یک فاجعه بود. من به خاطر از دست دادن این فرد و اینکه چه بر سر چشم‌انداز ما می‌آید گریه می‌کردم. نوشته‌های وی مثبت بود. 

وی درباره متهم شدن ولیعهد عربستان به دست داشتن در این جنایت گفت: شاهزاده محمد چنین جرمی را مرتکب نشده است. من زمانی را با ولیعهد گذراندم و مرا قانع کرد که این کار او نیست. من نمی‌توانم تصور کنم که او چنین کاری را کرده باشد.

ریما  در سن هفت سالگی به همراه پدرش وارد واشنگتن شده بود. در زمانی جوانان سعودی به او به عنوان نمادی در آمریکا برای اصلاحات محمد بن سلمان می‌نگرند اما سؤالاتی درباره این سفیر اصلاح‌طلب وجود دارد.

سفیر عربستان به دشوار بودن مأموریت خود در شرایط کنونی اذعان دارد. نه کارنامه کاری‌اش و نه شخصیتش برای تغییر دیدگاه ناقدان کشورش و منحرف کردن نگاه‌ها از نقض حقوق بشر در عربستان کافی نیست.

وی مدرک پژوهش‌های موزه از دانشگاه جورج واشنگتن دارد. اوایل می‌خواست در عرصه هنری کار کند اما با موانع اجتماعی روبرو شد. سال ۲۰۰۸ برای پیگیری مجموعه هنر اسلامی پدرش در موزه ملی عربستان به ریاض بازگشت اما مسؤولان موزه با استخدام یک زن در این موزه مخالفت کردند.

ریما دختر بندر می‌خواهد ائتلاف‌هایی را میان دو کشور ایجاد کرده و بر تغییرات ظریف اجتماعی متمرکز شود. او نمی‌خواهد بر نفت، مبارزه با تروریسم و شراکت‌های تجاری، فرهنگ و آموزش متمرکز شود.

ریما دختر بندر می‌خواهد نشان داد که عربستان با روی باز از جوامع و اقلیت‌ها استقبال می‌کند. این سفارتخانه پیام تبریکی را برای اقلیت یهود در عید "روش هاشانا" فرستاد اما آمریکایی‌ها معتقدند که فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی برای درست کردن وجهه عربستان بین قانونگذاران و افکار عمومی کافی نیست.

برخی معتقدند که دستورکار اصلاحی محمد بن سلمان و تعیین یک زن به عنوان سفیر در واشنگتن تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر نظام سرکوبگرانه عربستان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سفیر عربستان در آمریکا محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد

علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی در گفتگو با شبکه العربیه اعلام کرد که امسال در موسم حج ۹۰ هزار ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد.

سفیر ایران در ریاض درباره اعزام عمره گزاران ایرانی به عربستان تاکید کرد که این اقدام در چارچوب مراحل توافقی است که در ماه مارس میان وزرای خارجه دو کشور در پکن منعقد شد.

وی همچنین در این گفتگو بازگشت پرواز‌های مستقیم بین دو کشور و چندین پرواز عمره را از جمله مراحل اجرای این توافقنامه ذکر کرد.

عنایتی افزود که این پرواز‌ها به مدت ۲۰ روز تا قبل از آغاز موسم حج ادامه خواهد داشت و تعداد کل عمره‌گزاران ایرانی تا آن زمان که پرواز‌های عمره پایان خواهد یافت به ۶۰۰۰ نفر خواهد رسید.

وی در خصوص حج‌گزاران ایرانی در موسم حج امسال نیز گفت: بر اساس توافق میان سازمان حج و زیارت ایران و وزیر امور اسلامی در عربستان سعودی ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد.

روز دوشنبه ۳ اردیبهشت ماه پس از گذشت ۹ سال وقفه، نخستین گروه عمره‌گزاران ایرانی با استقبال سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان، سرکنسول کشورمان و مسئولان حج و عمره ایران و عربستان وارد مدینه منوره شدند.

علیرضا عنایتی سفیر کشورمان در ریاض طی اظهاراتی با ابراز خرسندی از ورود عمره‌گزاران ایرانی پس از یک توقف طولانی، تبادل سفر‌های زیارتی را علاوه بر برکات معنوی و روحی، موجب نزدیکی بیشتر دو ملت و استحکام روابط دو کشور دانست.

سفیر کشورمان با اشاره به اشتیاق هموطنان ایرانی براى تشرف به زیارت خانه خدا، مسجد نبوی شریف و حرم مطهر رسول الله و ائمه بقیع علیهم السلام اضافه کرد: به‌لطف الهی و با تلاش‌های مستمر نهاد‌های ذی‌ربط این امر میسر گردید و به‌امید خداوند این مسیر بعد از حج تمتع با تلاش‌های سازمان‌های ذی‌ربط ادامه خواهد یافت.

عنایتی همچنین از مسئولان پادشاهی عربستان سعودی از جمله وزارت خارجه این کشور برای همکاری‌های مربوطه تشکر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد