Web Analytics Made Easy - Statcounter

“حسن هانی زاده” کارشناس مسائل غرب آسیا، تصریح کرد: جریان های سیاسی و طیف های مختلف داخلی و آن هایی که از عدم ارتباط با آمریکا ناراضی اند، بدانند آمریکا فقط به دنبال تحقق اهدافش است و نباید به آن اعتماد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با اشاره به غیرقابل اعتمادبودن آمریکا با توجه به دشمنی ها و جنایات آشکار آمریکا علیه ملت ایرن، اظهار کرد: نگاه آمریکا و دولت مردان آن به کشور های جهان به ویژه شرقی ها نگاه کاملا منفعت طلبانه و مصلحت طلبانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تجربه نشان داده آمریکایی ها از برخی رژیم های منطقه ای در جهت پیش برد اهداف خودشان استفاده می کند و پس از استفاده برای این نظام ها مشکل ایجاد می کنند.

کارشناس مسائل غرب آسیا ادامه داد: برای رژیم سابق بعث عراق، لیبی، مصر، تونس و یمن این اتفاق رخ داد واخیرا هم این ها همگرایی و هم سویی نزدیکی با کرد های سوریه داشتند و برای مدتی از وجود کردها در سوریه استفاده کردند اما این مجموعه را کنار گذاشتند و یک جانبه از سوریه عقب نشینی کردند و کردها را در معرض تهدید خارجی قرار دادند.

هانی زاده تصریح کرد: عربستان سعودی سال ها به عنوان عامل آمریکا در منطقه نقش تخریبی ایفا کرده است و باعث ایجاد بحران هایی در سوریه، لبنان، عراق و یمن شده است اما اکنون آمریکایی ها غیرمعکوس از جاری کردن خواسته های حکام سعودی سرباز زده اند.

این کارشناس سیاسی افزود: ترامپ با بیان لفظ گاو شیرده برای عربستان این مهم را شفاف نشان داده است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری مقوله ای بیان کردند که هزینه تقابل با آمریکا کمتر از هزینه دوستی با آنها است، زیرا آمریکایی ها از طرح دوستی با کشور ها به دنبال دست یابی به منفعت های خود هستند و از دیگر کشورها استفاده و بهره برداری مالی، سیاسی و اقتصادی می کنند.

هانی زاده تصریح کرد: جریان های سیاسی و طیف های مختلف داخلی و آن هایی که از عدم ارتباط با آمریکا ناراضی اند، بدانند آمریکا فقط به دنبال تحقق اهدافش است و نباید به آن اعتماد کرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه باید به ظرفیت ها و همگرایی داخلی و وحدت کلمه توجه داشت، خاطرنشان کرد: جریان های سیاسی داخلی این مهم را درک کنند که آمریکا منافعش را به منافع دیگران ترجیح نمی دهد و به دنبال بحران های داخلی در کشورها هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۶۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند

به گزارش خبرگزاری، «دریاسالار جان لانگ آکیولینو» فرمانده نیروهای آمریکا در منطقه این دو-پاسفیک چین را متهم به اتخاذ راهبرد «قورباغه آب‌پز» کرد، چون فعالانه تنش‌ها در این منطقه را به‌صورت تدریجی افزایش می‌دهد.

جان لانگ در گفت‌وگو با فایننشال‌تایمز گفت که در طول سه سالی که به عنوان فرمانده نیروهای آمریکا در ایندوپاسفیک بوده، چین سرعت توسعه نظامی خود را افزایش داده و توانایی‌های رو به رشد خود را با رفتارهای بی ثبات کننده تر مطابقت داده است.

وی دراین‌باره گفت: «چین روزبه‌روز تهاجمی‌تر، جسورتر و خطرناک‌تر می‌شود.»

آکیلینو همچنین افزود که چین رفتار تهاجمی خود را از طریق راهبرد «قورباغه آب‌پز» تشدید می‌کند، که از طریق آن به تدریج دما را بالا می‌برد به طوری که خطر نهایی تا زمانی که خیلی دیر نشده بود، نادیده گرفته می‌شد.

این مقام نظامی آمریکا مدعی شد که «باید رفتار بد چین که خارج از هنجارهای حقوقی بین المللی است توصیف شود. و این موضوع را باید همه کشورهای منطقه بیان کنند» وی افزود که پکن در کل منطقه درگیر راهبرد «شاید برابر است» است.

کد خبر 6091096

دیگر خبرها

  • طرح خاص شمس آذر برای تقابل با شاگردان عنایتی
  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • نوبت مکافات جنایت
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • چین در «ایندو-پاسفیک» راهبرد «قورباغه آب‌پز» را دنبال می‌کند
  • حکایت آمریکایی که دیگر «آمریکا» نیست
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • ایران در عملیات «وعده صادق» سیلی دردناکی به اسراییل زد
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی