Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@02:27:28 GMT

نهضت جنگل برای اقامه حکومت اسلامی شکل گرفت

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۵۶۲۲۴

نهضت جنگل برای اقامه حکومت اسلامی شکل گرفت

آیت االله فلاحتی با بیان اینکه نهضت جنگل برای اقامه حکومت اسلامی شکل گرفت گفت: میرزا کوچک جنگلی به دنبال اتحاد امت اسلامی بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان، آیت الله «رسول فلاحتی» امروز(۱۱ آبان) در جلسه ستاد برگزاری یادواره میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید روحانی و طلبه گیلان با اشاره به ویژگی های بارز نهضت جنگل اظهار کرد: رهبری نهضت جنگل به عهده یک روحانی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در گیلان ادامه داد: در طول تاریخ هرگاه پرچم نهضت ها مانند نهضت امام خمینی(ره) به دست روحانیون بوده، به موفقیت رسیدند بنابراین دشمن روحانیون را هدف قرار داده است.

 

رییس ستاد یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید روحانی و طلبه گیلان با بیان اینکه میرزا کوچک فردی با تقوا و متدین بود، تصریح کرد: میرزا کوچک جنگلی به مسائل دینی متعهد بود و نسبت به حلال و حرام دقت نظر داشت.

 

آیت الله فلاحتی نهضت جنگل را برای اقامه حکومت اسلامی در سایه احکام اسلام دانست و بیان کرد: میرزا کوجک جنگلی درصدد ایجاد حکومت ملی گرایانه نبود بلکه به دنبال اتحاد امت اسلامی بود.

 

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه نهضت جنگل وابسته به هیچ قدرت خارجی نبود، خاطرنشان کرد: قیام میرزا کوچک جنگلی متکی به توان مردمی و ملی بود.

 

وی به نهضت امام خمینی(ره) برای اقامه قانون خدا اشاره کرد و یادآور شد: انقلاب اسلامی بدون اتکا به قدرت های خارجی تحقق پیدا کرد ضمن اینکه امروز شیعیان در مناطق مختلف دنیا مانند لبنان و عراق خود را مطیع اوامر مقام معظم رهبری می دانند.

 

*شناسایی ۴۰۰ طلبه و روحانی ایثارگر در گیلان

حجت الاسلام «غلامحسن تسخیری» نیز در جلسه مذکور از برگزاری یادواره شهید میرزا کوچک جنگلی و ۱۵۲ شهید روحانی و طلبه استان در ۱۱ آذر سال جاری در مصلای امام خمینی(ره) رشت خبر داد و گفت: تعداد ۱۵۲ سند روحانیون و طلبه های شهید استان شناسایی شده است.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان به شناسایی ۴۰۰ نفر رزمنده و ایثارگر روحانی و طلبه گیلان اشاره کرد و افزود: تعداد ۲۷۱ نفر از روحانیون مذکور در استان مستقر هستند و ۱۲۶ نفر نیز در خارج از گیلان اقامت دارند.

 

وی با اشاره به برگزاری یادواره شهدای روحانی و طلبه شرق گیلان در رودسر، بیان کرد: ۲۵ دی ماه سال جاری یادواره شهدای روحانی و طلبه غرب استان در تالش برگزار می شود.

 

*انقلاب اسلامی مدیون جانفشانی روحانیون است

سردار «محمد عبدالله پور» فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در جلسه مذکور با بیان اینکه انقلاب اسلامی مدیون شهدای روحانی است، اظهار کرد: زندگی بیشتر رزمندگان طلبه و روحانی شهید در دوران دفاع مقدس مغفول واقع شده است.

 

*برگزاری کنگره ملی صدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی در گیلان

«عبدالله پاکاری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در جلسه مذکور از برگزاری کنگره ملی صدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی ۲ سال آینده در استان خبر داد و گفت: می طلبد از اکنون تمهیدات لازم برای برگزاری کنگره میرزا کوچک جنگلی اندیشیده شود.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: 13 آبان راهپیمایی 13 آبان شهادت امام رضا ع پدافند غیرعامل نماز جمعه اردبیل استان همدان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی اتحاد امت اسلامی قیام میرزا کوچک نهضت جنگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۵۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی شدن مادر روحانی شهید حبیب الله رضایی در رودسر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان رودسر گفت: حاجیه خانم طیبه نصراله زاده مادر روحانی شهید حبیب رضایی گورجی صبح امروز در سن ۸۴ سالگی، به علت کهولت سن به دیدار حق شتافت.

صابر سبحانی افزود: پیکر این مادر شهید فردا پنجشنبه، ١٣ اردیبهشت در رودسر تشییع و در گلزار شهدای این شهر، در جوار مزار فرزند شهیدش به خاک سپرده می‌شود.

حبیب اله رضایی گورجی سال ۶۵ در منطقه شلمچه، در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری از ایران فردا | برخوردها از سال ۸۸ جامعه را پیچیده‌تر کرده | تنش‌های بزرگ در دل رخدادهای کوچک است!
  • آسمانی شدن مادر روحانی شهید حبیب الله رضایی در رودسر
  • کنایه روحانی به جنجال ساخت مسجد در پارک قیطریه
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • شهید مطهری  و آسیب شناسی انقلاب
  • کنایه حسن روحانی به جنجال ساختن مسجد در پارک قیطریه/ مگر در انقلاب کسی را به زور باحجاب کردیم؟
  • پدر طلبه شهید همایون معدنی به فرزند شهیدش پیوست
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد
  • رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است