Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مسعود مشایخی در همایش هفته بیمه سلامت در شیراز با اشاره به اینکه با وجود قانون بیمه سلامت چتر بیمه برای همه احاد جامعه فراهم و حمایت مالی از مردم می‌شود، گفت: در این زمینه در اقصی نقاط کشور خدمات خوبی داشتیم‌که قابل مقایسه با قبل نیست.

او با اشاره به توسعه خدمات پزشکی و درمانی، افزود: با قانون بیمه خدمات درمانی در سال ۱۳۷۳ به نوعی همه احاد جامعه توانستند از خدمات درمانی بیمه استفاده کنند و درحالی که تا قبل از آن فقط افرادی می‌توانستد بیمه درمانی داشته باشند که عضو یکی از صندوق‌ها باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشایخی با بیان اینکه بدون تکلیف این قانون افراد امکان استفاده از بیمه درمانی نداشتند؛ یادآورشد: بیش از نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه همگانی بیمه سلامت هستند و بیمه شده تلقی می‌شوند.

به گفته مدیرکل نوسازی و تحول اداری سازمان بیمه سلامت، در خصوص افراد تحت پوشش در سراسر کشور ارتقا کیفیت خدمات متناسب با فناوری روز مد نظر است چرا که معتقدیم نمی‌توان خدمات را مانند گذشته ارائه کرد.

او با اشاره به توصیه سازمان جهانی بهداشت در رابطه با اینکه نباید منابع پایدار را به دولت‌ها گره بزنیم، ابراز کرد: چنانچه منابع بیمه به دولت گره بخورد پایداری نخواهیم داشت و در همین راستا ضمن اینکه سلامت مردم در اولویت است، به سمت تامین منابع پایدار حرکت می‌کنیم.

مشایخی افزود: تامین منابع پایدار با حق بیمه است و تمام نظام‌های سلامت به این نتیجه رسیده اند که برای کنترل رفتار مردم و مصرف بی رویه دارو بیمه رایگان نباشد.

او با بیان اینکه نباید سهم بیمه شده از دارو صفر باشد یادآوری کرد: گرچه امروز بالقوه همه کشور بیمه است، اما برخی افراد برای دریافت بیمه اقدام نکرده اند.

مشایخی ادامه داد: امروز تمام ایرانی‌ها بیمه شده اند و آن‌هایی که دفترچه نگرفته اند ظرف مدت۲۰ دقیقه دفترچه دریافت می‌کنند و همین موضوع باعث تعلل برای دریافت بیمه شده است که در این راستا طرح بیمه نامه اجباری طی ۲ روز آینده کلید می‌خورد تا افرادی که به هر دلیلی بیمه نشده اند تحت پوشش قرار بگیرند.

او با اشاره به اینکه سالانه ۲۰ میلیون دفترچه در سازمان بیمه سلامت چاپ می‌شود؛ تصریح کرد: اگر سامانه نسخه نویسی کامل شود تاثیر بسیاری از نظر زیست محیطی و کاهش خطای نسخه نویسی دارد.

۸۵ درصد بیمه شدگان سلامت رایگان هستند

در ادامه مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس نیز با بیان اینکه بیمه سلامت توانسته به تعریفی که باید داشته باشد، برسد ابراز کرد: درواقع با بیمه سلامت تمام افرادی که به بیمارستان دولتی مراجعه می‌کنند با کمترین فرانشیز خدمات کامل دریافت می‌کنند و به نوعی صفر تا ۱۰۰ هزینه توسط بیمارستان انجام می‌شود.

کیوان نیازی اظهار کرد: بیمه سلامت تلاش می‌کند تا پرداختی به موقع داشته باشد و این درحالی است که ۸۵ درصد بیمه شدگان بیمه سلامت به صورت رایگان بیمه هستند.

او با اشاره به طرح آزمون وسع بیمه شدگان ابراز کرد: در این طرح مشخص می‌شود که چه کسانی باید بیمه رایگان باشند و چه کسانی باید حق بیمه پرداخت کنند.

نیازی افزود: در طرح آزمون وسع باید با برنامه ریزی پرداخت حق بیمه و رایگان بودن آن مدیریت شود.

اجرای طرح پایلوت نسخه نویسی، تبادل اسناد و ارجاع الکترونیک در فارس

همچنین مدیرکل بیمه سلامت فارس از اجرای ۴ پروژه تبادل الکترونیک اسناد، نسخه نویسی الکترونیک، احقاق سنجی و ارجاع الکترونیک در ۶ استان و فارس به صورت پایلوت خبر داد.

فرهاد لطفی با اشاره به تصویب قانون بیمه سلامت از سال ۷۳ ، بیان کرد: از ۵۴ بیمارستان در ۵ دانشگاه علوم پزشکی استان بیشترین تعداد بیمارستان در بین استان‌های پایلوت داریم و با این وجود پروژه تبادل الکترونیک اسناد به خوبی پیش رفته است.

او گفت: درحالی ۳۰هزار پرونده بستری موقت در استان داریم که با پرونده الکترونیک نیاز نیست که بیمارستان‌ها اسناد را برای ما ارسال کنند و در زمان کمی اسناد پذیرش و رسیدگی می‌شود.

به گفته لطفی، در نسخه نویسی الکترونیک اقدام به حذف دفترچه‌ها داریم که این طرح در شهرستان فیروزآباد انجام شده است.

او بیان کرد: در دو پروژه ارجاع الکترونیک که با همکاری دانشگاه‌ها انجام می‌شود و پروژه احقاق سنجی هم نیز درحال انجام است.

مدیرکل بیمه سلامت فارس با بیان اینکه در مجموع تلاش می‌شود به سمتی برویم که افراد فقط دارای یک نوع بیمه باشند، ابراز کرد: این موضوع می‌تواند کمک موثری کند تا هم شفاف عمل کنیم و هم تعداد بیمه شدگان کشور داشته باشیم.

۲ میلیون و دویست هزار نفر حق بیمه پرداخت نمی‌کنند

لطفی با اشاره به تداوم پرداختی بیمه سلامت گفت: در خصوص داروخانه‌ها تا هفته آینده تا پایان مرداد ماه تسویه می‌شود و پزشکان خانواده شهری تا شهریورماه پرداخت شده است همچنین مراکز دانشگاهی تا خرداد تسویه و تیر تا ۷۰ درصد پرداخت شده است.

او اضافه کرد: همچنین بیمارستان‌هایی که مشکل داشتند در مرداد ماه پرداخت خوبی داشتیم و بخش خصوصی تا تیرماه پرداخت شده است و تا هفته آینده تا مرداد ماه پرداخت می‌شود.

به گفته لطفی در استا ن فارس بیش از ۲ میلیون ۷۰۰ هزار نفر معادل ۵۵ درصد جمعیت استان بیمه سلامت هستند که ۲ میلیون و۲۰۰ هزار نفر هیچ گونه حق بیمه‌ای پرداخت نمی‌کنند.

او با اشاره به انجام آزمون وسع برای تمام افرادی که تحت پوشش بیمه رایگان هستند، ابراز کرد: این آزمون توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی است که افراد دهک بندی می‌شوند و براساس آن افراد دارای تمکن دیگر حقی بیمه دولتی دریافت نمی‌کنند.
انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۰۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها

  احمدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: در کل کشور۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند. وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تاخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تامین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند. احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است. وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به اذر پارسال بوده آنهم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیرو‌های مسلح نیز به همین صورت است. احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیر خشک ندارند. وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از پرداخت یارانه دارو و بیمه سلامت
  • پرداخت یارانه دارو ربطی به بیمه سلامت ندارد
  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه گر به داروخانه‌ها
  • عوارض مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه