Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی بر لزوم برطرف شدن هرچه سریع تر مشکلات خدمات شهری آبادان تاکید کرد و گفت: حدود ۲۸ نقطه در شهر وجود دارد که نیاز به خدمات دهی روزانه شهرداری دارد که در صورت رفع آنها انقلاب بزرگ عمرانی در ارائه خدمات شهری آبادان رخ خواهد داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین العابدین موسوی» شب گذشته (شنبه 11 آبان) در نشست فوق العاده با اعضای شورای اسلامی شهر آبادان که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهر برگزار شد، با انتقاد از وضعیت نابسامان خدمات شهری آبادان اظهار کرد: شرایط خدمات شهری آبادان بسیار نابسامان است و اعضای شورای شهر در اسرع وقت به این مشکلات ورود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار ویژه آبادان با بیان اینکه مردم آبادان از بدیهی ترین خدمات شهری محروم هستند افزود: اعضای شورای اسلامی شهر آبادان به عنوان نمایندگان مردم هستند و باید مسئولیت‌ها و وظایف اجرایی خود را انجام دهند.

 

وی تصریح کرد: در سیستم مدیریت شهری وظایف مدیران مشخص شده و هر فرد در مقام اجرایی خودش باید بتواند وظایفش را به درستی انجام دهد.

 

وی با بیان اینکه شورا، شهرداری، دستگاه‌های دولتی و سایر نهادهای اجرایی باید بتوانند وظایف خود را به نحو احسن و با رعایت اصل عدم مداخله در کار یکدیگر انجام دهند اضافه کرد: ما وظیفه داریم که خدمات را به نحو مطلوب به مردم ارائه دهیم و نباید باعث شویم که تداخل شغلی پیش بیاید.

 

موسوی با اشاره به اینکه وظیفه فرمانداری نظارت است تصریح کرد: اگر مساحت فرودگاه، مخازن نفت، پالایشگاه، پتروشیمی، ادارات، زمین‌های خالی و منازل مردم و ... را از مساحت شهر کم کنیم، فضای بسیار کمی نیز باقی می ماند که شهرداری و شورای شهر باید مشکلات آن را حل کنند.

 

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر عنوان کرد: شما بر اساس توانایی که در خود برای برنامه ریزی شهری سراغ داشتید، خودتان را در معرض انتخاب مردم قرار دادید، مردم به شما رای داده اند تا بتوانید خدمات شهری را راهبری کنید، شهردار باید برنامه داشته باشد و شورا نیز این برنامه را باید رهبری، تدوین و مدیریت کند.

 

فرماندار آبادان ادامه داد: شورای شهر هم باید برنامه داشته باشد، برنامه ای که شورا به شهردار می دهد از دو حالت خارج نیست، یا شهردار آن را اجرا می کند، یا به آن اعتقادی ندارد و اجرا نمی کند.

 

وی از جمع آوری زباله، لایروبی و خروج آب‌های سطحی، ارتقای فضای سبز، آسفالت معابر، جلوگیری از سد معبر، نخاله برداری و جلوگیری از دپوی زباله، بهبود وضعیت مبلمان شهری، تسهیل گره ترافیکی و جمع آوری سگ های ولگرد به عنوان ۹ خدمت و انتظار اولیه مردم از شهرداری نام برد.

 

موسوی اذعان داشت: به نظر می رسد نقاط بسیاری از شهر مملو از زباله است، فضای آب های سطحی صدای مردم را در آورده، شهرداری باید بتواند ۶۰ کیلومتر کانال خروج آب‌های سطحی را مدیریت کند؛ آبادان شهری کم باران است که آب های سطحی زیادی ندارد، ولی همین مقدار کم هم به میزان زیادی برای مردم دردسر ایجاد کرده است.

 

وی بیان کرد: با وجود اینکه آبادان شهری مسطح است و مسیر کانال ها به داخل رودخانه می رود، اما اگر آب رودخانه بالا بیاید، این کانال ها نمی توانند جوابگو باشند، این وضعیت نابسامان سوای ۸۵۰ کیلومتر شبکه فاضلاب آبفا است.

 

فرماندار آبادان از وضعیت فضای سبز آبادان شدیدا انتقاد کرد و یاد آور شد: سرانه فضای سبز شهر آبادان افزایش یافته است اما با نیزار، باید برای ریشه کنی نیزارها کاری انجام شود و نگذاریم فضای سبز آبادان به یغما برود و یا تبدیل به پارکینگ شود.

 

وی با ابراز گلایه از نحوه ساخت و سازهای غیرمجاز، وضعیت ترافیک و وجود سگ های ولگرد تاکید کرد: برخی ساختمان های در حال ساخت با نصب داربست فلزی و تاخیر در جمع آوری آن برای مردم مشکل ایجاد کرده  و کسی هم پیگیری جدی نمی‌کند.

 

موسوی از تبدیل آبادان به شهر کیوسک ها خبر داد و گفت: مردم از ما سوال می کنند و شکایت دارند که واگذاری این کیوسک‌ها بر اساس چه مبنایی بوده و از طرفی دیگر وضعیت برخی خیابان ها و حتی بلوارها و سدمعبر وانت های میوه فروشی واقعا تاسف بار است. 

 

وی با بیان اینکه شهرداری و شورا نتوانستند بودجه ۱۱ میلیاردی ساحل سازی را بر مبنای یک مناقصه صحیح و بدون مسئله برگزار کنند اظهار داشت: وضعیت پارک ۱۷ هکتاری دیگر به گونه ای شده که دادستان باید به آن ورود کند.

 

فرماندار ویژه آبادان بر لزوم برطرف شدن هرچه سریع تر مشکلات خدمات شهری تاکید کرد و افزود: حدود ۲۸ نقطه در شهر وجود دارد که نیاز به خدمات دهی روزانه شهرداری دارد، اگر شهرداری بتوانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند قول می دهم که انقلاب بزرگ عمرانی در ارائه خدمات شهری آبادان رخ دهد.

 

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر آبادان باید تعارفات و اختلافات را کنار بگذارند اضافه کرد: اعضای شورای شهر محافظه کار نباشند، از سازمان منطقه آزاد مطالبه تفاهمنامه داشته باشند، پیمانکار های قوی و سرمایه گذار جذب و کدهای درآمدی شهرداری را فعال کنند و حرکتی را انجام دهند که به نفع مردم باشد.

 

به گفته فرماندار ویژه آبادان شهرداری علاوه بر بودجه سالانه، بودجه عمرانی دولت، تفاهم‌نامه با منطقه آزاد، مشارکت‌های بخش خصوصی و کمک های دیگر دستگاه‌ها را نیز دارد و باید بتوانید همه این موارد را به درستی مدیریت کند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: 13 آبان راهپیمایی 13 آبان شهادت امام رضا ع ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی زائران پیاده حضرت رضا ع کاروان زائران پیاده سالروز شهادت امام رضا ع لانه جاسوسی نیزارها فرمانداری ویژه آبادان سگ های ولگرد جمع آوری زباله شهرداری آبادان آب های سطحی خدمات شهری شهرداری فضای سبز خدمات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۱۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد

به گزارش خبرنگار مهر، معاون خدمات شهری شهرداری خوی شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگاراناظهار کرد: در پی بارش شدید باران و سیلابی شدن محور مساکن مهر و نیز آبگرفتگی در آپارتمان‌های زیتون، امکانات و نیروهای مدیریت شهری برای کمک اعزام شدند.

امین اللهوردی زاده افزود: از ساعات اولیه آبگرفتگی، نیروهای آتش نشانی و خدمات شهری در محل حضور داشته و عملیات بازگشایی مسیر را آغاز کردند.

وی با اشاره به دستور شهردار خوی مبنی بر گسیل امکانات و تجهیزات در آپارتمان‌های زیتون، ادامه داد: در پی این اتفاق ماشین آلات سنگین، آتش نشانی، دستگاه تخلیه آب و نیروهای خدماتی با همه توان در محل حضور دارند.

وی اظهار کرد: ساکنان مساکن مهر و آپارتمان‌های زیتون اطمینان داشته باشند که شهرداری تا پاکسازی کامل محوطه، محل را ترک نکرده و اقدامات لازم به جهت رضایتمندی شهروندان صورت خواهد گرفت.

معاون خدمات شهری اضافه کرد: علت وقوع آبگرفتگی نیز توسط کارشناسان بررسی و اقدامات مورد نیاز به جهت جلوگیری از وقوع دوباره چنین اتفاقاتی انجام می‌شود.

همچنین در پی بارش شدید باران در شمال آذربایجان غربی، برخی از معابر شهر شوط دچار آبگرفتگی شد که طبق گزارش‌ها، با تلاش عوامل شهرداری و همچنین کاهش بارندگی ابن مشکل تا حدودی فروکش کرده است.

طبق گزارش هواشناسی، بارش‌های رگباری تا شنبه در آذربایجان غربی ادامه دارد.

کد خبر 6096058

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر حق دخالت در انتصابات شهرداری را ندارند
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • تلاش ۲۴ ساعته سازمان خدمات موتوری اصفهان در حوادث شهری
  • آیین‌نامه ممنوعیت سگ‌گردانی در پارک‌ها اجرایی شود
  • آغاز ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد
  • جاری شدن سیلاب در البرز
  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد