Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: بنا بر اعلام دولت قرار است درآمد حاصل از حذف یارانه سه دهک بالای جامعه برای افزایش یارانه مددجویان بهزیستی تعلق گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اسماعیل قربانی با اشاره به فعالیت های اورژانس اجتماعی در مناطق مختلف استان٬ اظهار داشت: واحد اورژانس اجتماعی به تازگی در شهرستان‌های فاروج و راز و جرگلان نیز راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 3 مرکز نگهداری کودکان کار در استان فعالیت می‌کنند که دو مرکز از این مراکز به صورت روزانه در بجنورد دایر بوده و مسائل آموزش خانواده و فرزندان و بررسی مسائل و مشکلات کودکان کار در اولویت‌های این مراکز است. همچنین یک مرکز نگهداری شبانه کودکان کار نیز در بجنورد راه اندازی شده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی از تخصیص اعتبار حذف یارانه سه دهک بالای جامعه به مددجویان بهزیستی خبر داد و افزود: بنابر اعلام دولت قرار است یارانه مددجویان بهزیستی از محل حذف یارانه سه دهک بالای جامعه افزایش یابد. منتظر این اقدام از سوی دولت هستیم و بدیهی است مراحل قانونی این تخصیص اعتبار کمی طولانی خواهد بود.

وی با اشاره به اعتبارات اشتغالزایی بهزیستی استان اظهار داشت: در سال جدید مبلغ 22 میلیارد و 700 میلیون تومان برای اعتبارات اشتغالزایی به مددجویان اختصاص یافته که در قالب وام‌های حداکثر 50 میلیون تومانی به مددجویان داده می‌شود. معتادانی که سابقه ترک اعتیاد یا حضور در کمپ‌های ترک اعتیاد با پرونده را داشته باشند٬ می‌توانند جهت دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

قربانی در پایان با اشاره به مشکلات مجتمع مسکونی معلولان در 1000 واحدی شهرک گلستان٬ تصریح کرد: تخلفات پیمانکار این پروژه گزارش شده و اقدامات قضایی در حال انجام است. آسانسورهای مجتمع 1000 واحدی هم راه اندازی شده و با نظارت راه و شهرسازی این پروژه و مشکلات آن در حال پیگیری است.

 

بیشتر بخوانید: کالاهای اساسی به مصرف کننده واقعی برسد تاجری با 20 میلیارد گردش مالی به حذف یارانه‌اش اعتراض کرده/ کشف40 هزار فوتی در بانک اطلاعاتی امداد و بهزیستی که یارانه دریافت می‌کردند

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بهزیستی جامعه حذف یارانه خراسان شمالی درآمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی

در تبصره هدفمندی یارانه‌ها حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان مصارف حمایتی لحاظ شده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سیاست‌های حمایتی به‌عنوان نزدیک‌ترین لبه مقابله با فقر در بودجه عمومی نسبت به سال گذشته رشد اسمی پیدا کرده‌اند. اما محدودیت‌های بودجه‌ای و ادامه روند تورمی در کشور باعث شده که به‌مرور یارانه نقدی و مستمری نهاد‌های حمایتی با کاهش کفایت رو به‌رو شوند به این معنی که این مبالغ حمایتی تکافوی تأمین نیاز‌های اولیه زندگی فقرا را ندارند. یکی از دلایل عدم کارایی سیاست‌های حمایتی، وسعت جمعیت گروه‌های هدف حمایت است که به نظر می‌رسد سخاوتمندانه انتخاب‌شده‌اند. این در حالی است که این آرایش از سیاست‌های حمایتی با اقتضائات بودجه‌ریزی و اقتصادی کشور همخوانی ندارد.

از سوی دیگر سقف منابع هدفمندی یارانه‌ها در تبصره مربوطه ۷۵۸.۸ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۷۹ درصد از کل مصارف یعنی ۵۹۹.۶ هزار میلیارد تومان برای اهداف حمایتی در نظر گرفته شده‌است.

این رقم در مقایسه با اعتبار ۴۸۵ هزار میلیارد تومانی مصارف حمایتی قانون سال ۱۴۰۲ حدود ۲۳ درصد رشد داشته است. اعتبارات یارانه نان، پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی و پرداخت مستمری خانوار‌های تحت پوشش کمیته‌امداد امام‌خمینی (ره) به‌ترتیب بیشترین رشد اعتبارات را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

دیگر خبرها

  • آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • ۱۶۱ هزار میلیارد تومان یارانه برای نان
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • رشد ۲۳ درصدی منابع ۶۰۰ هزار میلیاردی بودجه، برای مصارف حمایتی
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند