Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در گفت‌گو با ایکنا از لرستان، از آغاز ثبت‌نام هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم، هم‌زمان با سراسر کشور، در لرستان خبرداد و گفت: ثبت‌نام در این آزمون قرآنی از امروز، ۱۲ آبان‌ماه در سایت آغاز شده و تا ۱۲ آذرماه ادامه دارد و مهلت ثبت‌نام و مشاهده دوره آموزشی برای رشته‌های الکترونیکی تا ۱۵ دی‌ماه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری این دوره از آزمون در بهمن‌ماه سال‌جاری، اظهارکرد: این دوره از آزمون با هدف سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور، ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان قرآنی به‌ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به‌روزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت برگزار خواهد شد.

احمدی با اشاره به این‌که هجدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم در چهار گروه امتحانی و ۱۵ رشته برگزار می‌شود، اظهارکرد: در این دوره گروه ترجمه و مفاهیم قرآن‌کریم در دو رشته تفسیر سوره مبارکه «بقره» و ترجمعه و درک معانی سوره بقره، گروه معارف اهل‌بیت(ع) در دو رشته حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع) برگزار می‌شود.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، ادامه داد: همچنین گروه حفظ قرآن‌کریم در ۹ رشته حفظ جزء۳۰، حفظ جزء اول، حفظ سوره بقره، حفظ ۵ جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۱۵ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ ۲۵ جزء اول و حفظ کل، و گروه آموزش‌های الکترونیکی در دو رشته سبک زندگی و سیره معصومین(ع)۱و۲ و روخوانی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: رشته‌های گروه آموزش‌های الکترونیکی شامل سبک زندگی و سیره معصومین(ع) با همکاری سامانه مجازی نورالمجتبی و روخوانی قرآن کریم با همکاری سامانه مجازی حامیم برگزار می‌شود.

احمدی با اشاره به زمانبندی برگزاری آزمون و این‌که آزمون رشته‌های الکترونیکی ۲۵ و ۲۶ دی‌ماه و آزمون رشته‌های کتبی سوم بهمن‌ماه برگزار خواهد شد، در رابطه‌با منابع آزمون، تصریح کرد: به‌جز رشته تفسیر سوره بقره که منبع آن تفسیر نمونه است، در تمام رشته‌های آزمون که به‌صورت کتبی برگزار می‌شود، متون و ترجمه‌های متداول قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه قابل استفاده است کمااینکه نمره قبولی در آزمون کتبی کسب حداقل ۷۰ امتیاز و نمره قبولی در آزمون الکترونیکی کسب حداقل ۸۰ امتیاز است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فعالیت های قرآنی منصور احمدی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۴۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گراش گفت: نوزدهمین دوره آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم به صورت همزمان در ۹ شهرستان فارس برگزار شد.
 حجت الاسلام موسوی افزود: در این دوره حدود ۷۶۶ نفر از خواهران و برادران حافظ قرآن کریم شرکت کردند.
وی به تعداد شرکت کنندگان در گراش اشاره کرد و گفت: در شهرستان گراش نیز ۷۱ نفر از خواهران و برادران حفاظ ثبت نام کردند و در روز آزمون ۵۰ نفر برای شرکت در آزمون حضور پیدا کردند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گراش گفت: تداخل این آزمون با آزمون استخدامی آموزش و پرورش علت کم شدن آمار شرکت کنندگان بود.
آزمون ارزیابی و اعطای مدرک در دانشکده علوم پزشکی گراش برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ۴۳۰ حافظ یزدی در آزمون ملی اعطای مدرک تخصصی شرکت کردند
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • برگزاری نوزدهمين دوره آزمون اعطاي مدرک تخصصي به حافظان قران کريم در کرمانشاه
  • آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در گراش
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • آزمون دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی حافظان قرآن در همدان
  • برگزاری آزمون ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی قرآن در کرمانشاه
  • نوزدهمین دوره آزمون حفاظ قرآن کریم در گلستان