Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:52:52 GMT

نتیجه ادغام دو خودروساز بزرگ چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۷۸۳۹

نتیجه ادغام دو خودروساز بزرگ چیست؟

بسیاری از تحلیلگران خودرو بر این باورند که ادغام شرکت‌های خودروسازی پژو سیتروئن و فیات کرایسلر، منجر به تغییر و تحولات عظیمی در صنعت تولید خودروهای الکتریکی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه خودرو بر این باورند که ادغام دو شرکت خودروسازی بزرگ فیات کرایسلر و پژو سیتروئن با یکدیگر موجب خواهد شد که تغییر و تحولات بزرگی در عرصه توسعه و تولید انبوه خودروهای الکتریکی به وجود بیاید و با تولد چهارمین شرکت بزرگ خودروسازی در جهان خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی پیشرفته، قدرتمند و لوکسی متولد شود و آینده بازارهای جهانی این وسائل نقلیه نوظهور را تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند روز پیش بود که اخباری مبنی بر احتمال ادغام دو شرکت فیات کرایسلر و پژو سیتروئن و مذاکرات مقامات ارشد آنها برای انعقاد قرارداد در هفته‌های آتی منتشر شد که به عقیده بسیاری از تحلیلگران، این توافق منجر به تولد چهارمین خودروساز جهان خواهد شد. برآورد می‌شود که این شرکت جدید ۹ میلیون دستگاه خودرو در سال به تولید خواهد رسید که شامل برندهای معروفی همچون آلفا رومئو، سیتروئن، کرایسلر، پژو، ووکسهال، اوپل، مازراتی، جیپ، فیات، دی‌اس و دوج می‌شود.  

بر اساس توافقات انجام شده، کارلوس تاوارز، مدیر ارشد اجرایی شرکت پژو سیتروئن فرانسه در سمت مدیرارشد اجرایی شرکت ادغام شده جدید منصوب خواهد شد و جان الکان، مدیر فیات کرایسلر نیز با حفظ سمت، مدیریت آن را برعهده خواهد گرفت.

حالا کارشناسان با انتشار گزارشی که در مجله فوربس نیز آمده است، خاطرنشان کرده‌اند که ادغام این دو شرکت و آغاز فعالیت یک خودروساز جدید و بزرگ تحت مدیریت اجرایی کارلوس تاوارز، بدون شک منجر به انقلاب در صنعت تولید خودروهای برقی خواهد شد و آینده این وسائل نقلیه نوپا و نوظهور را روشن‌تر از قبل خواهد کرد. دلیل آنها برای این پیش‌بینی، سمت مدیریتی کارلوس تاوارز (دومین مدیر ارشد اجرایی بعد از کارلوس گون) به هنگام معرفی، توسعه و تولید خودروی الکتریکی نیسان لیف در آلیانس رنو – نیسان است.

نیسان لیف بدون شک یکی از بهترین، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی در جهان به شمار می‌رود که توانسته با قابلیت و امکانات متعدد نظر و رضایت مشتریان و طرفداران خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست را به سمت و سوی خود جلب کند.

پژو سیتروئن هم‌اکنون دومین خودروساز بزرگ اروپاست و فیات کرایسلر نیز سومین خودروساز بزرگ آمریکا به شمار می‌رود که در کنار یکدیگر قادر خواهند بود محصولات جدید و پیشرفته و قدرتمندی را به تولید برسانند و بدین ترتیب بسیاری از رقبای خود را در بازارهای جهانی کنار بزنند.

همچنین گفته می‌شود هیئت مدیره این دو خودروساز بزرگ در هفته‌های آتی با یکدیگر ملاقات، گفت‌وگو و مذاکراتی خواهند داشت تا در مورد جزئیات این توافق و ادغام به نتایج مشترکی دست یابند. قرار است ۸۰ درصد از همکاری ها در طول چهار سال آینده به نتیجه برسد.  

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند. بدین ترتیب شرکت‌های خودروسازی بزرگی تصمیم گرفته‌اند که تغییر رویکرد داده و به سمت و سوی ساخت و طراحی خودروهای برقی و الکتریکی و هیبریدی بپردازند تا در سال‌های آینده، مشتریان خودرو بیشتر به خرید این محصولات روی بیاورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خودروهای برقی پژوسیتروئن فيات كرايسلر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۷۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد

به گزارش قدس آنلاین، تویوتا موتور اعلام کرد که فروش و تولید جهانی این شرکت در سال منتهی به ۳۱ مارس با توجه به تقاضای قوی و نبود محدودیت‌های عرضه نیمه هادی به بالاترین حد خود رسیده است.

تویوتا برای سال منتهی به مارس اعلام کرد که فروش جهانی آن تنها با رشد ۷.۳ درصدی به ۱۰.۳۱ میلیون دستگاه در سال نسبت به سال گذشته رسیده است و برای اولین‌بار است که از مرز ۱۰ میلیون دستگاه عبور کرده است، در حالی که تولید آن به ۹.۹۷ میلیون دستگاه رسیده است که ۹.۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. با این حال، بزرگترین خودروساز جهان از نظر حجم، شاهد کاهش فروش و تولید خود در ماه مارس در میان رقابت شدید در چین، بزرگترین بازار خودروی جهان بود.

طبق گزارش رویترز، فروش جهانی تویوتا در ماه مارس با ۲.۱ درصد کاهش نسبت به سال قبل به ۸۹۷ هزار و ۲۵۱ دستگاه رسید و تولید آن نیز با ۱۰.۳ درصد کاهش به ۸۰۷ هزار و ۲۶ دستگاه رسید. فروش جهانی باتری خودروهای الکتریکی در سال منتهی به مارس بیش از سه برابر افزایش یافت و به ۱۱۶ هزار و ۶۵۴ دستگاه رسید.

بر اساس این گزارش، تویوتا قصد دارد شروع تولید خودروهای برقی خود در ایالات‌متحده را از برنامه اولیه سال ۲۰۲۵ به بهار سال ۲۰۲۶ به عقب براند. طبق گزارشها، این خودروساز قصد دارد عمداً یک دوره  توقف در تجارت خود ایجاد کند تا از کیفیت و ایمنی اطمینان حاصل کند. مقامات تویوتا بلافاصله برای اظهار نظر در دسترس نبودند.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • زورآزمایی جی ای سی (JAC) با غول های خودروسازی جهان در نمایشگاه پکن 2024
  • عدم تمایل جمهوری آذربایجان به روند ادغام در اروپا
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • (ویدئو) آینده مبهم خودروهای نمادین؛ جیپنی‌ها به آخر خط رسیدند
  • نمایشگاه خودروی پکن/ چین به دنبال تسلط بر بازار خودروهای برقی (فیلم)
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
  • بزرگ‌ترین برد فوتبال: کامبک پشت کامبک!