Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام علی جلالی مدیرکل اوقاف استان کرمان امروز یکشنبه، 12 آبان در همایش متولیان موقوفات استان کرمان گفت: هر کسی در دنیا به دنبال سودی است اما بعضی‌ها سودی را دنبال می‌کنند که در قیامت هم خیر آن سود به آنها می‌رسد.
وی با بیان اینکه واقفان از کسانی هستند که سال‌های سال از درگذشت آنها می‌گذرد اما هم در این دنیا و هم در آن دنیا هنوز به آنها سود می‌رسد افزود: دین اسلام برای کمک به جامعه به‌ویژه محرومان موضوع وقف را مطرح می‌کند و پیامبر(ص) اولین واقف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با یادآوری اینکه در کشور ما پربارترین دوران وقف دوران صفویه بوده است بیان کرد: امروزه وقف جهانی شده و بزرگترین دانشگاه‌های دنیا موقوفه هستند و دستاوردهای علمی بزرگی از محل این موقوفات ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه در کشور حدود 180 هزار موقوفه داریم که از این تعداد 8 هزار و 101 موقوفه در استان کرمان قرار دارد گفت: بالای 75 هزار رقبه در استان کرمان وجود دارد.
حجت‌الاسلام جلالی با اشاره به اینکه عامه مردم فکر می‌کنند که اداره اوقاف متولی تمام موقوفات است تصریح کرد: حدود 35 درصد اعتبار موقوفات در اختیار اوقاف است و مابقی متولی دارد.
وی با بیان اینکه حدود 800 نیت واقف داریم که بیشتر نیات در راستای اقامه عزای حضرت سیدالشهدا(ع) است افزود: رویکرد جدید سازمان اوقاف و امور خیریه از سال گذشته متفاوت شده است و بهره‌برداری بیشتر از موقوفات در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه اولویت کاری ما در استان کرمان همراهی و کنار هم قرار دادن ظرفیت‌های موقوفات در استان کرمان است گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سازمان زندان‌ها و دادگستری امضا کرده‌ایم.
وی تأکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه تعدادی از زندانیان ما هستند که از شهرهای دیگر در کرمان در زندان حضور دارند که برای انتقال به شهر خودشان مشکل دارند و اوقاف کمک می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان اجتماعی وقف جلالی اوقاف نیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۹۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار علی فضلی از مناطق راهیان نور بازدید کرد

سردار سرتیپ حاج علی فضلی در یادمان های فکه سیدالشهدا، فکه شهید آوینی و دهلاویه حضور یافت و ضمن بیان خاطرات از همرزمانشان با زائرین،خادمین و مسئولین یادمان ها به گفتگو پرداخت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار علی فضلی از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس به همراه دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده بازدیدی از  یادمان های شهدای جنوب کشور انجام شد.

سردار سرتیپ حاج علی فضلی در یادمان های فکه سیدالشهدا، فکه شهید آوینی و دهلاویه حضور یافت و ضمن بیان خاطرات از همرزمانش با زائرین،خادمین و مسئولین یادمان ها به گفتگو پرداخت.

دستور استاندار کردستان برای کمک به اردوهای راهیان نور

این بازدید که در سالروز عملیات سیدالشهدا برگزار شده بود سردار فضلی و دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در بین رزمندگان لشگر 10 در یادمان سیدالشهدا حضور یافتند و برای رزمندگان سخنرانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا (ع) + فیلم
  • سردار علی فضلی از مناطق راهیان نور بازدید کرد
  • شرکت‌های بزرگ نیاز خود را از داخل استان کرمان تهیه نمی‌کنند
  • یادواره شهدای عملیات سیدالشهدا
  • برپایی دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله‌ وحید خراسانی در قم
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • عزای امام صادق در انار برپا شد
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات
  • دسته عزای شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت الله وحید خراسانی در قم