Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@04:18:48 GMT

نماد چهل سالگی شجره طیبه بسیج در قم رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۶۹۴۴۴

نماد چهل سالگی شجره طیبه بسیج در قم رونمایی شد

ایسنا/قممعاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابی طالب(ع) در مراسم رونمایی نشان "چهل سالگی شجره طیبه بسیج" در قم، ابزار هنر را نوک پیکان تشکیل تمدن نوین اسلامی دانست.

 مهدی کبیری، معاون هماهنگ‌کننده سپاه علی بن ابی طالب(ع) در امور بسیج، امروز در نشستی با اصحاب رسانه بیان کرد: یکی از ویژگی‌های هفته بسیج امسال مقارن شدن با چهل سالگی انقلاب اسلامی و صدور بیانیه گام دوم انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باعث شده تا رسالت ویژه‌ای بر دوش بسیج قرار بگیرد، افزود: بیانیه گام دوم از آن‌جایی ناشی شده که سکان‌دار اصلی این انقلاب و نظام پس از فراز و نشیب‌های فراوان به بازنویسی تاریخ و آسیب شناسی انقلاب و تدوین و طراحی نقشه راه چهل سالگی انقلاب پرداخته است لذا بیانیه گام دوم تاثیرگذار و تاریخی و مهم است.

کبیری بیان کرد: بسیجیان باید رسالت خود را در قبال این بیانیه بشناسند و به خوبی ادای وظیفه کنند، لازم است از منظر تمدنی به بیانیه انقلاب نگاه کنیم زیرا بیانیه گام دوم نقشه راه برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی و مقدمه ساز ظهور امام زمان(عج) است و لذا این تمدن در مواجهه با تمدن غربی قرار دارد و سرشاخ شدن تمدن نوین اسلامی با تمدن غربی که رو به سقوط است نیاز به بازنمایی و بازگویی هنرمندانه دارد.

وی ادامه داد: ویژگی خاص هنرمندان این است که هر تمدنی وقتی بروز و ظهور می‌کند از طریق دست و زبان آنان اول دیده می‌شود؛ زمانی که نخبگان تمدن را شرح دادند و آثار خود را مکتوب منتشر کردند فقط بخشی از قشر جامعه این آثار را مطالعه کردند اما سطح عمومی جامعه با آثار هنری ارتباط برقرار کردند.

کبیری با تاکید بر اینکه ابزار هنر نوک پیکان تشکیل تمدن نوین اسلامی است، افزود: تمدن نوین اسلامی خواسته مقام مظعم رهبری در این بیانیه است و در راستای تحقق این تمدن وظیفه هنرمندان بسیار قابل توجه است زیرا می‌توانند مردم را با شاخصه‌های تمدنی آشنا کنند و لذا باید به بیانیه از این نگاه توجه کنند که این بیانیه نقشه راه تمدن نوین اسلامی است، صرفا با آثار مکتوب و علمی نمی‌توان با همه اقشار جامعه صحبت کرد اما با ابزار هنر می‌توان این کار را کرد.

به گزارش ایسنا، مجتبی قانونی طراح نشان چهل سالگی شجره طیبه بسیج نیز در این نشست گفت: انجمن هنرهای تجمسی بسیج هنرمندان قم خروجی جز آثار هنری و گرافیکی نخواهد داشت و لذا امسال تصمیم بر آن شد تا نشانی را به بسیج هدیه کنیم تا برای همیشه در کشور باقی بماند.

مسئول انجن هنرهای تجسمی بسیج هنرمندان قم بیان کرد: برای طراحی این نشان « چهار » عربی و «ج » فارسی با رنگ تربت و خون استفاده کردیم، همچنین با توجه به اینکه امسال به شعار «یار وفادار انقلاب»چندان  پرداخته نشده از این رو در این گرافیک از این شعار استفاده کردیم.

وی افزود: بسیج با تمام مظلومیتی که بین اقشار مختلف داشته «یار وفادار و همیشگی انقلاب» بوده و روز به روز تخصصی‌تر شده تا از یکنواختی خارج شود و به عنوان ارزش در سپاه پاسداران است.

برگزاری جشنواره شعر دانش‌آموزی، جشنواره خوشنویسی، رونمایی از سرود چهل سالگی بسیج، جشنواره سرود، جشنواره هنری و ادبی ققنوس، کارگاه‌های گرافیک، فیلم، نقاشی، عکس و تئاتر، شب شعر و شب خاطره، اکران فیلم‌های روی پرده سینما و تجلیل از هنرمندان بسیجی از جمله برنامه‌های مدون در هفته بسیج است.

در پایان این نشست از «نشان چهل سالگی شجره طیبه بسیج» رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری بسيج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هنر انقلاب اسلامي ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۹۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز بسیج سازندگی،‌ پیامی صادر کرد.

به گزارش ایسنا،‌ متن پیام سرلشکر سلامی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و بکارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)
۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام «بسیج سازندگی» از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی، خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیرقابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.

حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته «سازمان بسیج سازندگی» است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.

اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسروپناه: دستاوردهای دانش‌آموزان سمپادی تمدن نوین اسلامی را محقق کرده است
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • رفع محرومیت تنها با عمل انقلابی امکان پذیر است
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • امام صادق (ع) بنیانگذار تمدن نوین بشری