Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش تجلیل از برگزیدگان آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم با حضور تعدادی از برگزیدگان در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد. ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۱ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقات حفظ و مفاهیم قرآن کریم اظهار داشت: برنامه‌های قرآنی باید فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج دهد، زیرا در این صورت شاهد کم شدن میزان آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت:  مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اوقاف زمینه‌ساز هم افزایی در فعالیت‌های قرآنی در سطح جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری مسابقات قرآن به عنوان یک مانور و حرکت قرآنی است افزود:  اگر نمی‌توانیم همه ایام سال شهر را قرآنی کنیم، باید حداقل در مناسبت‌هایی همچون زمان برگزاری مسابقات قرآنی چهره شهر را قرآنی کنیم، هرچند جامعه اسلامی باید هر روز چهره قرآنی داشته باشد.

صالحی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر داشتن 10 میلیون حافظ قرآن در کشور  گفت: اگر این هدف گذاری به عنوان سیاست کلی نظام مطرح شده، این دیگر وظیفه جامعه فرهنگی و جامعه قرآنی است که برای تحقق این هدف‌گذاری پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه مجموعه اوقاف کار تربیت حافظان قرآنی را با محوریت امامزاده‌ها و بقاع متبرکه آغاز کرده است عنوان کرد: در تلاش هستیم تا در مناسبت های مختلفی مثل ماه مبارک رمضان برای تحقق خواسته مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور در استان کرمانشاه اقدام کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به حضور 14 هزار نفری جامعه قرآنی استان کرمانشاه در آزمون حفظ و مفاهیم اسفند سال گذشته گفت: گرچه این تعداد آمار خوبی است، اما با توجه به جمعیت حدود دو میلیون نفری استان کرمانشاه آمار کمی است و امیدواریم با شرکت پررنگ‌تر چهره‌های قرآنی در سنوات آینده شاهد بیشتر شدن این آمار باشیم.

طراحی دوره‌های «تدبر در قرآن» در دانشگاه‌ها / اعلام دانشگاه‌های برتر قرآنی1031 نفر در پانزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی شرکت کردندانتقاد حجت‌الاسلام قرائتی از غربت قرآن و نماز در جامعه

 کارهای فرهنگی قرآنی باید به جریان ملی تبدیل شود

مدیرکل هماهنگی و ارتباطات معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید کارهای فرهنگی قرآنی به جریان ملی تبدیل شده و همه مردم در این زمینه پای کار بیایند.

حجت الاسلام علی ملانوری با اشاره به اینکه فعالیت‌های قرآنی از کم هزینه‌ترین و پربازده‌ترین کارهای فرهنگی است عنوان کرد: رسالت عظیم ترویج و تبلیغ قرآن همواره بر عهده مردم بوده و وظیفه دولت و حاکمیت تنها تسهیل‌گری در ترویج معارف قرآن کریم و اهل بیت(ع) است و ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآنی باید با کمک خود مردم انجام شود.

وی با اشاره به وضعیت چاپ و نشر قرآن کریم در جهان اسلام  افزود: بر اساس آمارهای موجود سالانه چهل میلیون جلد قرآن کریم در کشورهای اسلامی به چاپ می‌رسد که سهم کشور ما از این میزان حدود یک میلیون جلد است و  این در حالی است که سالانه حدود 200 میلیون جلد انجیل در دنیا اهداء می‌شود.

قرآن کریم کتاب نجات‌بخش انسان‌ها در عصر حاضر است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز در این آیین از قرآن کریم به عنوان کتاب نجات‌بخش انسان‌ها یاد کرد و گفت: اگر قرار باشد انسانها دچار انحراف هم بشوند، این انحرافات برای انسانی که با قرآن مانوس شده خیلی کمتر است.

بهرام فاضلی‌زاد از قرآن و عترت به عنوان دو بال برای نجات انسانها یاد و افزود: هرجا این دو بال در کنار هم باشند سلامت انسان تضمین می‌شود و هرگونه انحراف انسان در بی‌توجهی به یکی از این دو رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در عصر حاضر که ابزارهای ارتباطی انسانها را در تنگنای حسرت و گمگشتگی قرار داده، قرآن تنها راه نجات آدمی است گفت: برای رسیدن به سعادت و رستگاری باید مراقب باشیم تا اتصالمان به این چشمه همیشه جاری قطع نشود.

انتهای پیام/ ع

R41380/P1494/S6,68/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۶۹۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • لزوم پرهیز از مجادله‌های بیهوده در سطح جامعه
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم