Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@23:42:05 GMT

آغاز ترخیص خودرو‌های دپو شده از فردا

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۱۵۸۵

معاون گمرک ایران اعلام کرد: به دنبال دستور وزیر صمت برای ترخیص خودرو‌های دارای پروانه، صاحبان آن‌ها می‌توانند از فردا (۱۳ آبان) برای تحویل خودرو‌های خود اقدام کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، مهرداد جمال ارونقی - معاون فنی و امور گمرکی گمرک جمهوری اسلامی ایران -  با اشاره به جزئیاتی از روند تصمیم گیری در مورد ترخیص بخشی از خودرو‌های دپو شده در گمرک توضیح داد: بعد از آنکه در نیمه تیرماه مهلت ترخیص خودرو‌ها به پایان رسید، ۱۰۴۸ دستگاه با وجود طی کردن تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق ورودی و همچنین دریافت پروانه به دلیل اتمام زمان تعیین شده در مصوبه هیات دولت نتوانستند ترخیص شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بر این اساس در این فاصله رایزنی‌هایی برای ترخیص این ۱۰۴۸ دستگاه انجام شد تا اینکه اخیرا، در دوم آبان ماه طی نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت مراتب را گزارش داده و درخواست بررسی داشتیم تا اینکه با ترخیص خودرو‌ها موافقت شد و مراتب را به قائم مقام این وزارتخانه اعلام کردند که در نهایت ضمن موافقت، پیشنهاد شد که مناسب است موضوع در جلسه کارگروه هماهنگی تجاری بانک مرکزی نیز مطرح شود.

ارونقی گفت: بر این اساس در جلسه امروز (یکشنبه) کارگروه هماهنگی بانک مرکزی موضوع ترخیص ۱۰۴۸ خودرو که دارای پروانه گمرکی بودند، مطرح شد و مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت اعضا و دستگاه‌های مربوطه به توافق نهایی برای ترخیص رسیدند.

به گفته معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران، صاحبان این ۱۰۴۸ دستگاه خودرو که تشریفات آن‌ها انجام شده است می‌توانند از فردا برای تحویل مراجعه کنند.

گفتنی است؛ ماجرای خودرو‌های دپو شده به ورود ۱۳ هزار خودرویی بر می‌گردد که از دو سال گذشته وارد شده، اما به دلیل ممنوعیت ثبت سفارش یا مسائل ارزی در مواردی دچار مشکل برای ترخیص شد تا اینکه از نیمه دوم سال گذشته هیات وزیران طی مصوبه‌ای با ترخیص بخشی از خودرو‌ها که مراحل قانونی را طی کرده بودند موافقت کرد. در اردیبهشت زمان به پایان رسید و بار دیگر دو ماه تمدید شد.

در این فاصله بیش از ۷۰۰۰ خودرو ترخیص شده و ۱۰۴۸ دستگاه دیگر به دلیل پایان زمان با وجود اینکه مشکلی از لحاظ قانونی نداشتند در گمرک باقی مانده بودند. این در حالی است که تعداد دیگری از خودرو‌ها ظاهرا به دلیل داشتن پرونده‌های قضایی فعلا امکان ترخیص ندارند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سانتریفیوژ IR 6 روز دانش آموز امیرعلی اکبری سیزده آبان توافق نامه آب و هوایی پاریس علی اصغر پیوندی حسن عباسی گمرک ایران ترخیص خودرو وزیر صمت خودرو های دپو شده سانتریفیوژ IR 6 روز دانش آموز امیرعلی اکبری سیزده آبان توافق نامه آب و هوایی پاریس علی اصغر پیوندی حسن عباسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۱۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور

سید علی امامی مدیرکل دفتر آماد و پشتیبانی تجاری سازمان توسعه تجارت ایران در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه دومین دوره ایران اکسپو ۲۰۲۴ در دولت سیزدهم، فردا ۸ اردیبهشت برگزار خواهد شد، گفت: ایران اکسپو نقطه عطف تجارت خارجی محسوب می‌شود چراکه در این رویداد پتانسیل‌های صادراتی ایران مشخص و بسترهای اصلی تجارت خارجی ایران برای سایر کشور به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: تعدادی از میهمانان دعوت شده در اکسپو با هدف بازدید از زیرساخت‌های تجاری ایران در این رویداد شرکت می‌کنند؛ گروه‌های تجاری علاوه‌بر آسیب‌شناسی زیرساخت‌های تجاری کشور، پتانسیل‌ها و توانمندی‌های ما را شناسایی می‌کنند.

این مقام مسؤول با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورها با ظرفیت‌های تجاری ایران آشنا نیستند، افزود: نمایشگاه ایران اکسپو می‌تواند توانایی‌هایی تولیدی و صادراتی کشور را در یک رویداد ۵ روزه به تجار خارجی ارائه بدهد و مبنای برای افزایش صادرات و تعاملات تجارت خارجی شود.

مدیر کل دفتر آماد و پشتیبانی تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه ایران اکسپو باید به عنوان یک حرکت ملی تلقی شود، گفت: دبیرخانه دائمی ایران اکسپو در سازمان توسعه تجارت ایران، در طول سال پیگیر موافقت‌ها، قراردادها و نتایج مذاکرات با سایر کشورها که در نمایشگاه اکسپو حاصل شده، است و به نظر می‌رسد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جاری تعداد میهمانان دعوت شده در این رویداد افزایش قابل توجهی کرده است.

به گفته وی، اکسپو ۲۰۲۴ هدفمندتر از سال گذشته برگزار خواهد شد و گروه‌های مطالعاتی برای شناسایی اشکالات در زمان برگزاری را بررسی کرده تا در سال‌های آینده ایران اکسپو قوی‌تری داشته باشیم.

امامی با تاکید بر اینکه ایران اکسپو ۱۴۰۳ یکی از مهم‌ترین اتفاقات تجاری در دولت سیزدهم است، گفت: ایران اکسپو پرچم برافراشته شده تجارت خارجی است که می‌تواند در تحقق شعار سال یعنی جهش تولید با مشارکت مردم عمل کند. اگر صنعت پتروشیمی و محصولات پایه نفتی را از حوزه صادرات و تجارت خارجی کشور جدا کنیم ۵۰ درصد صادرات کشور کاربرمحور است و هر چه دولت تلاش کند تا صادرات کشور در این حوزه‌ها افزایش یابد در واقع به طور عملی مشارکت مردم را در تولید و تجارت افزایش داده است.

وی بیان کرد: ایران اکسپو زمینه‌های رونق اشتغال، تولید با مشارکت مردم را فراهم می‌کند؛ اکسپو این قابلیت را دارد که صادرات را افزایش بدهد. البته به ثمر رسیدن این چنین رویدادی نیاز به زمان و صبوری دارد.

امامی ابراز امیدواری کرد که هر استان بر اساس استعداد و توانمندی خود چنین رویدادی را در منطقه خود برگزار کرده تا ظرفیت‌های صادراتی استان خود را در معرض نمایش بگذارد.

کد خبر 6088772 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • هشدار قرمز هواشناسی به کشاورزان؛ آغاز بارش موج‌های رگباری شدید از فردا
  • آغاز حراج جدید شمش طلا فردا ۹ اردیبهشت ماه
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک + اسامی
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • آغاز ایران‌اکسپو از فردا/ نمایش توانمندی‌های تولیدی و تجاری کشور
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های روز و هفته جهانی نجوم از فردا