Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@04:22:43 GMT

(جدول) پرفروش‌ترین آپارتمان‌ها در تهران کدام است؟

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۴۰۷۳

(جدول) پرفروش‌ترین آپارتمان‌ها در تهران کدام است؟

خانه‌های ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومانی با سهم ۱۵.۶ درصد از کل معاملات در مهرماه ۱۳۹۸ بازار مسکن شهر تهران، بالاترین تقاضا را در بین دامنه‌های قیمتی به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایسنا، از نظر ارزش کلی، خانه‌های ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان، از نظر ارزش هر متر مربع، خانه‌های در دامنه قیمتی ۶ تا ۱۵ میلیون تومان در هر متر مربع و از لحاظ متراژ، آپارتمان‌های ۵۰ تا ۶۰ متر در مهرماه سال جاری بیشترین تقاضا را در بازار مسکن شهر تهران به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بررسی‌ها نشان می‌دهد خانه‌های در گروه قیمتی ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان را می‌توان در مناطق۷، ۹ تا ۲۱ و بعضی محله‌های دو منطقه‌ی ۴ و ۸ پیدا کرد. با این حال بیشترین تراکم منطقه‌ای معاملات ملک در مهرماه ۱۳۹۸ به ترتیب در سه منطقه ۵، ۴ و ۲ بوده که بجز منطقه ۴ در دو منطقه‌ی دیگر شانس چندانی برای یافتن خانه‌های ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان نخواهید داشت.

مهرماه امسال واحد‌های مسکونی در دامنه قیمتی ۶ تا ۱۰.۵ میلیون تومان در هر متر مربع ۳۳ درصد از کل قرارداد‌های خرید و فروش مسکن شهر تهران را در بر گرفتند.   خانه‌های در بازه قیمتی ۱۰.۵ تا ۱۵ میلیون تومان در هر متر مربع نیز ۲۴ درصد معاملات را شامل شده‌اند. هم‌چنین ۵۸.۳ درصد آپارتمان‌ها با قیمتی کمتر از متوسط قیمت شهر تهران (۱۲.۷ میلیون تومان) معامله شده‌اند. به طور کلی خانه‌های در دامنه قیمتی ۶ تا ۱۵ میلیون تومان در هر متر مربع ۶۴ درصد معاملات شهر تهران در مهرماه سال جاری را به خود اختصاص داده‌اند.

نکته جالب توجه این‌که با وجود جهش سنگین قیمت مسکن ۵.۲ درصد معاملات مربوط به واحد‌های با قیمت کمتر از ۴.۵ میلیون تومان در هر متر مربع است.

توزیع فراوانی تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده برحسب سطح زیربنا در مهرماه ۱۳۹۸ نیز نشان می‌دهد بیشترین سهم از معاملات به واحد‌های مسکونی ۵۰ تا ۶۰ متر مربع با سهم ۱۴.۲ درصد اختصاص داشته است. واحد‌های ۶۰ تا ۷۰ متر و ۴۰ تا ۵۰ متر مربع به ترتیب با سهم‌های ۱۳.۲ و ۱۱.۸ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. مطابق اعلام بانک مرکزی در مجموع در این ماه واحد‌های مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع ۵۴.۵ درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند.   توزیع منطقه‌ای خانه‌های ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون در تهران محله متراژ سن و  امکانات قیمت (تومان) جوادیه ۵۴ ۵ سال ـ امکانات کامل ۴۳۴ میلیون یاخچی‌آباد ۵۵ نوساز ـ آسانسور، پارکینگ ۴۴۰ میلیون آهنگ ۴۷ ۶  سال ـ امکانات کامل ۴۵۰ میلیون نواب ۶۰ ۲ سال ـ امکانات کامل ۴۰۰ میلیون وحیدیه ۴۸ ۱۶ سال ـ امکانات کامل ۳۹۵ میلیون مهرآباد جنوبی ۵۰ ۱۵ سال ـ پارکینگ‌، انباری ۳۸۰ میلیون نظام‌آباد ۴۵ ۷ سال ـ پارکینگ، انباری ۴۱۰ میلیون شادآباد ۴۰ ۱۱ سال ـ پارکینگ ۲۸۰ میلیون تهرانپارس ۵۰ ۱۵ سال ـ انباری ۴۱۰ میلیون نارمک ۳۸ ۳ سال ـ بدون امکانات ۳۷۹ میلیون طرشت ۵۲ ۱۵ سال ـ انباری ۴۲۰ میلیون

بیشترین معاملات در خانه‌های ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان
از سوی دیگر توزیع فراوانی معاملات برحسب ارزش هر واحد حاکی از آن است که واحد‌های مسکونی با ارزش ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان با اختصاص ۱۵.۶ درصد بیشترین سهم از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند. واحد‌های دارای ارزش ۴۵۰ تا ۶۰۰ و ۶۰۰ تا ۷۵۰ میلیون تومان نیز به ترتیب با اختصاص سهم‌های ۱۱.۸ و ۹.۷ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در مجموع در این ماه حدود ۵۳.۶ درصد از معاملات به واحد‌های مسکونی با ارزش کمتر از ۹۰۰ میلیون تومان اختصاص داشته است.

تراکم تقاضا در مناطق ۵، ۲ و ۴
با وجود این‌که معمولا بیشترین قرارداد‌های خرید و فروش به ترتیب در مناطق ۵ و ۴ تهران انجام می‌شود، اما در مهرماه رتبه دوم به منطقه ۲ اختصاص پیدا کرد. توزیع تعداد معاملات در مناطق مختلف پایتخت حاکی از آن است که در مهرماه ۱۳۹۸ از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران منطقه ۵ در غرب تهران با سهم ۱۵.۱ درصدی از کل معاملات بیشترین تعداد قرارداد‌های مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است.   هم‌چنین مناطق ۲ در شمال غرب و ۴ در شمال شرق به ترتیب با سهم‌های ۹ و ۷.۹ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در مجموع ۷۰.۸ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران در مهرماه سال جاری مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب شامل مناطق ۵، ۲، ۴، ۱۰، ۷، ۱۵، ۱، ۱۴، ۸ و ۶) بوده و ۱۲ منطقه‌ی باقی‌مانده ۲۹.۲ درصد از کل تعداد معاملات را به خود اختصاص داده‌اند.

شکست بازار مسکن در مناطق پرتقاضا
با وجودی که آمار مهرماه گویای افزایش ناچیز ۰.۴ درصدی قیمت مسکن شهر تهران است، خط سیر بازار به سمت کاهش قیمت تمایل دارد. مهرماه امسال قیمت مسکن در شش منطقه از ۱۰ منطقه پرتقاضای شهر تهران ۶.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به همین دلیل رشد ۵.۴ درصدی قیمت در چهار منطقه پرتقاضا نتوانست بر معدل کل تاثیر چندانی ایجاد کند.   این در حالی است که پیش‌بینی می‌شد با توجه به ثبات نرخ ارز، سیاست‌های انبساطی سیستم بانکی و ورود اولین گروه از متقاضیان مصرفی به بازار مسکن شاهد رونق نسبی در بازار باشیم. کارشناسان روند قیمت‌ها در بازار مسکن را نزولی ارزیابی می‌کنند.

قیمت مسکن در شش منطقه از مناطق ۲۲گانه شهر تهران شامل مناطق ۴، ۵، ۷، ۱۰، ۱۴ و ۱۵ که مجموعا ۴۷ درصد معاملات مسکن در مهرماه ۱۳۹۸ را به خود اختصاص دادند ۶.۲ درصد نسبت به شهریورماه کاهش یافت؛ به طوری که متوسط هر متر مربع مسکن در منطقه ۴ معادل ۲.۱ درصد، منطقه ۵ معادل ۶.۵ درصد، منطقه ۷ معادل ۱۲.۴ درصد، منطقه ۱۰ معادل ۳ درصد، منطقه ۱۴ معادل ۲.۷ درصد و منطقه ۱۵معادل ۱۱ درصد نسبت به شهریورماه کاهش یافت.   در سوی مقابل در چهار منطقه دیگر شامل مناطق ۱، ۲، ۶ و ۸ که جزو ۱۰ منطقه‌ی پرتقاضا محسوب می‌شود و مهرماه ۱۳۹۸ مجموعا ۲۳ درصد معاملات شهر تهران در این مناطق انجام شده میانگین قیمت‌ها ۵.۴ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت.

مهرماه امسال متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱ معادل ۷.۶ درصد، منطقه ۲ معادل ۹ درصد، منطقه ۶ معادل ۰.۵ درصد و منطقه ۸ معادل ۴.۳ درصد افزایش یافت. با این حال در ماه‌های قبل قیمت خانه در این مناطق کاهش محسوسی پیدا کرده بود و با توجه به افت ۶۴ درصدی معاملات نسبت به مهرماه پارسال، نوسانات ماهیانه قیمت در مناطق مختلف تهران نمی‌تواند ملاک مناسبی برای ارزیابی بازار مسکن باشد. شرایط کلی گویای آن است که بازار به ثبات قیمتی نزدیک شده، اما برخی کارشناسان معتقدند که تا پایان سال شیب قیمت‌ها نزولی خواهد بود.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۴۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ کاندیدای مشترک در سه لیست انتخاباتی تهران /کدام نامزدها خط خوردند؟ +جدول

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که ۱۱ اسفندماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد، تکلیف ۲۴۵ کرسی مجلس آینده مشخص شد، اما سرنوشت انتخابات در ۲۱ حوزه به مرحله دوم موکول شد.

برهمین اساس نیز در ۲۱ اردیبهشت ماه، ۹۰ کاندیدای انتخابات مجلس برای تصاحب ۴۵ کرسی باقیمانده مجلس دوازدهم به رقابت خواهند پرداخت. رقابتی که بنابر قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، پیروزی با کسب اکثریت نسبی به هر میزان است، در صورتی که در مرحله اول انتخابات مجلس فرد منتخب باید حداقل بیست درصد (۲۰%) از کل آراء را کسب نماید.

اما از میان ۴۵ کرسی که در مرحله دوم تعیین تکلیف خواهد شد، ۱۶ صندلی از آن حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر است و ۲۹ کرسی باقیمانده برای ۲۰ حوزه دیگر خواهد بود.

احمد نادری، ابراهیم عزیزی، پیمان فلسفی، سمیه رفیعی، ابوالفضل ظهره‌وند، حسین نجابت، عبدالحسین روح‌الامینی، محمد سراج، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، زینب قیصری، علیرضا سلیمی، زهره طبیب‌زاده، ریحانه اخلاقی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، سید مرتضی محمودی، حسن خجسته باقرزاده، مهدی عسگری، مجتبی زارعی، بیژن نوباوه، سمیه گلپور، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سید نظام الدین موسوی، فاطمه قاسم‌پور، حسین صمصامی، مجتبی رحماندوست، عطا بهرامی، مهدی شریفیان، سعید آجرلو و غلامحسین رضوانی، ۳۲ کاندیدایی هستند که برای نشستن بر ۱۶ صندلی باقیمانده تهران در پارلمان وارد گود رقابت خواهند شد.

۱۰ کاندیدای مشترک در سه لیست انتخاباتی تهران

در آستانه شروع تبلیغات انتخاباتی کاندیداها که از روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد، برخی از احزاب و طیف های سیاسی، لیست های ۱۶ نفره مورد حمایت خود برای تهران را منتشر کرده اند.

تا به این لحظه، ۳ حزب جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ، جامعه اسلامی مهندسین و جبهه مستقلین واعتدالگرایان ایران کاندیداهای مورد حمایت خود را اعلام کرده اند. بررسی فهرست های منتشر شده نشان می دهد که این سه جبهه در ۱۰ کاندیدا از میان ۳۲ داوطلب تهران اشتراک نظر دارند.

کاندیداهای مشترک عبارتند از؛ احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، زهره سادات لاجوردی، سید نظام الدین موسوی، علیرضا سلیمی، محمدحسین حسین‌زاده بحرینی، علی اصغر پورمحمدی و مجتبی رحمان دوست.

غیبت ۱۰ کاندیدا در سه لیست انتخاباتی

علاوه بر ۱۰ نامزد ذکر شده، ۶ داوطلب به نام های ابراهیم عزیزی، ابوالفضل ظهره‌وند، زینب قیصری، حسن خجسته باقرزاده، مهدی عسگری و مجتبی زارعی در لیست های منتشر شده از سوی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی و جبهه مستقلین واعتدالگرایان ایران مشترک هستند.

ابوالقاسم جراره، صالح اسکندری، علی طهرانی مقدم، سمیه گلپور، مهدی شریفیان و غلامحسین رضوانی ۶ کاندیدای دیگری هستند که نام آنها تنها در لیست جامعه اسلامی مهندسین قرار گرفته است.

در این میان، باید از ۱۰ کاندیدای باقی مانده نام برد که در لیست انتخابی ۳ حزب ذکر شده نامشان به چشم نمی خورد؛ سعید آجرلو، عطا بهرامی، حسین صمصامی، بیژن نوباوه، ریحانه اخلاقی، پیمان فلسفی، محمد سراج، فاطمه قاسم‌پور، زهره طبیب‌زاده و سید مرتضی محمودی .

* در جدول زیر افتراقات و اشتراکات ۳ لیست انتخاباتی آمده است؛

ردیف

اسامی نامزدهای انتخابات تهران

لیست انتخاباتی مرحله اول

آراء در مرحله اول

لیست های انتخاباتی

جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی

جامعه اسلامی مهندسین

جبهه مستقلین واعتدالگرایان

۱

احمد نادری

امنا

۳۰۲.۵۹۰

**

**

**

۲

ابراهیم عزیزی

امنا

۲۸۷.۴۲۴

**

**

۳

پیمان فلسفی

امنا

۲۷۶.۰۴۱

۴

سمیه رفیعی

امنا

۲۷۰.۷۴۶

**

**

**

۵

ابوالفضل ظهره‌وند

امنا

۲۶۹.۲۵۷

**

**

۶

حسین نجابت

شانا-پایداری

۲۶۷.۸۹۵

**

**

**

۷

عبدالحسین روح‌الامینی

امنا

۲۶۵.۴۸۲

**

**

**

۸

محمد سراج

امنا

۲۶۳.۱۷۰

۹

ابوالقاسم جراره

شریان- امنا

۲۶۲.۹۲۵

**

۱۰

زهره سادات لاجوردی

شانا-پایداری

۲۵۵.۶۲۶

**

**

**

۱۱

زینب قیصری

امنا

۲۵۱.۶۷۵

**

**

۱۲

علیرضا سلیمی

شانا-پایداری

۲۴۴.۷۸۸

**

**

**

۱۳

زهره طبیب‌زاده

شانا-پایداری

۲۴۲.۰۶۷

۱۴

ریحانه اخلاقی

امنا

۲۴۰.۹۲۷

۱۵

صالح اسکندری

امنا

۲۲۷.۲۲۳

**

۱۶

محمدحسین حسین‌زاده بحرینی

شانا-پایداری

۲۲۶.۶۷۹

**

**

**

۱۷

سید مرتضی محمودی

شورای وحدت

۲۲.۱۳۳

۱۸

حسن خجسته باقرزاده

شانا-پایداری

۲۱۶.۱۵۱

**

**

۱۹

مهدی عسگری

شورای وحدت

۲۰۵.۴۱۴

**

**

۲۰

مجتبی زارعی

شانا-پایداری

۲۰۲.۶۵۵

**

**

۲۱

بیژن نوباوه

امنا

۱۹۷.۳۲۶

۲۲

سمیه گلپور

شورای وحدت

۱۹۳.۰۱۶

**

۲۳

علی اصغر پورمحمدی

شانا-پایداری

۱۹۱.۵۹۰

**

**

**

۲۴

علی طهرانی مقدم

شورای وحدت

۱۸۷.۹۵۴

**

۲۵

سید نظام الدین موسوی

امنا

۱۸۴.۴۷۶

**

**

**

۲۶

فاطمه قاسم‌پور

شانا-پایداری

۱۷۶.۱۵۹

۲۷

حسین صمصامی

امنا

۱۷۵.۳۷۳

۲۸

مجتبی رحماندوست

امنا

۱۷۴.۷۳۴

**

**

**

۲۹

عطا بهرامی

شورای وحدت

۱۷۳.۹۲۵

۳۰

مهدی شریفیان

امنا

۱۷۲.۳۵۱

**

۳۱

سعید آجرلو

شانا-پایداری

۱۶۷.۱۱۴

۳۲

غلامحسین رضوانی

شانا-پایداری

۱۵۸.۲۱۶

**

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901433

دیگر خبرها

  • ۱۰ کاندیدای مشترک در سه لیست انتخاباتی تهران /کدام نامزدها خط خوردند؟ +جدول
  • با یک میلیارد تومان در کجای تهران می‌توان خانه خرید؟/ جدول قیمت
  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها