Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@07:28:02 GMT

جشنواره‌های فرهنگی هنری رضوی کیفی‌سازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۷۹۵۱۹

جشنواره‌های فرهنگی هنری رضوی کیفی‌سازی می‌شود

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، حجت‌لاسلام سیدحسین سیدی، مدیر فرهنگی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) یکشنبه شب 12 ابان در آیین اختتامیه هشتمین دوسالانه ملی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی در سمنان با اشاره به اینکه سیاست بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) کیفی سازی جشنواره‌های رضوی است و این سیاست در پایان جشنواره‌های امسال نیز پیگیری خواهد شد اظهار کرد: با این سیاست در صدد تزریق خون تازه‌ای به جشنواره2های فرهنگی هنری رضوی هستیم یادآور شد: در گذشته در تمامی ۳۲ استان کشور این جشنواره‌ها برگزار می‌شد که امسال با سیاست جدید شمار این جشنواره‌ا ا با ادغام جشنواره های مشابه به نصف کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدی، از اجرای برنامه آسیب شناسی در پایان جشنواره‌های امسال خبر داد و گفت: یکی از جدی ترین برنامه ها در برگزاری این جشنواره این است که جنس جشنواره ها را با شهرستان و استانی که میزبان آن است مطابقت دهیم، جشنواره های اضافی را با ادغام حذف کنیم، بیشتر کیفی سازی کنیم و از برگزاری جشنواره هایی که کمتر مورد اقبال مردم قرار می گیرد پرهیز شود.

وی ادامه داد: با حذف جشنواره  استانی، برنامه‌هایی جایگزین آن خواهد شد و استان ها در زمینه برنامه‌های فرهنگی هنری رضوی بدون برنامه نخواهند ماند.

معاون بنیاد بین المللی امام رضا (ع) آمار شرکت کنندگان در جشنواره های رضوی را متفاوت برشمرد و گفت: در جشنواره‌ هایی مانند نامه ای به امام رضا (ع) شمار شرکت‌کنندگان بیش از ۱۰۰ هزار نفر و در برخی جشنواره‌های تخصصی این آمار بسیار کمتر است و شمار شرکت کنندگان در هر جشنواره‌ای نیز متناسب با موضوع آن متفاوت است.

معاون فرهنگی بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) یادآور شد: در پایان جشنواره‌های امسال آسیب شناسی دوباره ای انجام خواهد شد و تصمیمات تازه برای برگزاری این جشنواره گرفته خواهد شد .

گفتنی است آیین اختتامیه هشتمین دوسالانه ملی سفرنامه و خاطره نویسی رضوی یکشنبه شب با معرفی ۱۹ تن از برترین ها و افراد شایسته تقدیر در سالن تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان به کار خود پایان داد و با حضور مسوولان فرهنگی و اجرایی از برترین ها با اهدال لوح و تندیس جشنواره همراه با جوائز نقدی تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن جشنواره رضوی کیفی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۷۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، دبیرخانه جشنواره استانی هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری مازندران، راه یافتگان گروه‌های نمایشی به مرحله استانی جشنواره را معرفی کرد.

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار "این صحنه خانه‌ماست" در بخش‌های نمایش (صحنه، عروسکی، زنده- عروسکی)، نمایش خلاق (نمایش کتابخانه‌ای، بازی نمایش) و نمایشنامه‌نویسی، ۲۰ اردیبهشت برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود.

داوری مرحله استانی این جشنواره را: سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

بر اساس نظر هیات داوران، گروه‌های نمایشی: دختر بوته گوجه فرنگی به کارگردانی: ناهید دادخواه از ساری – نمایش من دیگه خوابم نمیاد به کارگردانی: محسن عظیمی پویا از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ چالوس- نمایش چه حکمتی است در این مردن به کارگردانی: محمد جواد ملک محمودی از گلوگاه- نمایش جادوی سیاه به کارگردانی: سمانه غزاییان از مرکز فرهنگی هنری بهشهر و نمایش آبگیری برای زندگی به کارگردانی: رضا اسماعیل زاده از مرکز فرهنگی هنری رامسر به مرحله استانی راه یافتند.

دیگر خبرها

  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی