Web Analytics Made Easy - Statcounter

داود حاج محمد خانی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با گذر از فصل تابستان با کیفیت گرم و خشک به پاییز؛ از گرمی هوا کاسته و به خشکی آن افزوده شده است. کاهش گرمی بدن و افزایش خشکی، زمینه رخوت سنگین و بروز بیماری‌های خطرناک در این فصل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او بیان کرد: در فصل پاییز در شهر‌های بزرگ مثل تهران در هر سانتی متر مکعب حدود ۱۰۰ یون منفی وجود دارد که  باعث بروز بیماری‌های مانند افسردگی، سردرد، خستگی و بیماری‌های آسم می‌شود. این عدد در روستا‌ها بین ۲ تا ۴ هزار یون منفی در هر سانتی متر مکعب (اندازه یک حبه قند) است. 

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: در اوایل فصل پاییز  حجامت، استفاده از بخورها، ورزش‌های متعادل پیشنهاد می‌شود؛ همچنین از خوردن  غذا‌های سرد و خشک، مانند بادمجان و عدس پرهیز شود.     حاج محمد خانی درباره دمنوش‌های مفرح و گرما بخش گفت: استفاده از ترکیب دمنوش گل گاوزبان و کمی لیمو عمانی برای تقویت قلب و ریه مفید است و افسردگی را از فرد دور و نشاط و سر زندگی را به فرد می‌افزاید. همچنین ترکیب دمنوش ناخنک، بادرنجبویه و اسطوخودوس که برای رفع خستگی و سردرد بدن است نیز توصیه می‌شود. ترکیب دمنوش میوه نسترن و برگ به لیمو دمنوشی آرامش بخش است و سبب رفع خستگی افراد در این فصلی که شاید افراد بی دلیل کسل و خسته باشند، ضروری است.  
او افزود: ترکیب دمنوش بهارنارنج، چای کوهی و زیرفون گرمی بخش بدن بوده و برای اعصاب و آرامش مفید است. ترکیب دمنوش بابونه، گل زوفا و انیسون و برای رفع عفونت مفید است؛ و باعث گرم سئن بدن در سرمای پاییز می‌شود. ترکیب دمنوش پرسیاوش، گل بنفشه، شاه تره و برگ تیول که برای اکثر بیماری‌های فصل پاییز مفید است.بیشتر بخوانید: دمنوش‌های مفید برای خانم‌های باردار+ لیست نوشیدنی‌های ممنوعه   این پژوهشگر طب سنتی ادامه داد: دمنوش چای سبز، چای سیاه، نعنا، آویشن، برگ جعفری به صورت مفرده و یا ترکیبی می‌شود استفاده کرد. استفاده از تخم گشنیز، نعنا، پونه، به لیمو و میوه نسترن برای نشاط و تقویت سیستم دفاعی بدن توصیه می‌شود.  
او بیان کرد: افرادی که مزاج سردی دارند از دمنوش دارچین، رازیانه و کمی میخک در این فصل استفاده کنند؛ همچنین کسانی که مشکل حساسیت فصلی یا تنفسی دارند، می‌توانند از بخور و استنشاق گیاهانی مثل مرزنجوش، بابونه و بنفشه استفاده کنند.   انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۴۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور

ایتنا - سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تازه‌ترین گزارش خود به بررسی آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور پرداخته است.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هرچند وقت یک‌بار گزارشی از ضریب نفوذ اینترنت ثابت، سیار و تلفن همراه در کشور منتشر می‌کند و در گزارشی که به تازگی توسط این سازمان منتشر شده، به بررسی وضعیت اینترنت ثابت و سیار وضعیت شبکه ارتباطی کشور پرداخته شده است.  

به گزارش ایتنا از ایسنا، براساس این گزارش نفوذ اینترنت پهن باند ثابت از ۱۳/۰۸ درصد در پاییز سال ۱۴۰۱ به ۱۲/۹ درصد در پاییز سال ۱۴۰۲ رسیده است. همچنین ضریب نفوذ پهن باند سیار با رشد قابل توجهی روبه رو بوده است. درواقع ضریب نفوذ  پهن باند سیار در پاییز دوسال گذشته (۱۴۰۱) از ۱۲۰/۸۷  به ۱۲۷/۷۷ پاییز در سال گذشته رسیده است که حکایت از رشد ۵/۷۱  درصدی در این حوزه دارد.

 
همچنین در بخش دیگری از این گزارش به وضعیت شکایت ثبت شده در حوزه ثابت و سیار در سامانه ۱۹۵ هم اشاره شده است که ۷۵ درصد شکایت ها متعلق به حوزه ثابت بوده و ۲۵ درصد شکایت‌ها به حوزه سیار تعلق دارد.
 
از سوی دیگر در این گزارش به تعداد سایت‌های ۵G اپراتورهای ارتباطی تا پایان پاییز سال گذشته هم پرداخته شده که بر اساس آن تاکنون ۸۰۷ سایت نسل پنجم که متعلق به اپراتور دوم تلفن همراه است در کشور ایجاد شده است.
 

دیگر خبرها

  • با این خوراکی های خوشمزه خواب آلودگی و بی حالی بهاری را دور کنید
  • افراد زودجوش این دمنوش را مصرف کنند
  • آیا بلینکن می‌تواند اثر انگشت خود را بر تاریخ بگذارد؟
  • هفته بیست و پنجم لیگ برتر| پیکان دقیقه 90 چپ شد/شمس آذر با برد باخت به استقلال را فراموش کرد
  • درمان کسانی که زود از کوره در می‌روند
  • کسانی که زود عصبانی می‌شوند سراغ این دمنوش بروند
  • «وعده صادق»؛ عملیاتی که نباید فراموش شود
  • وحید شمسایی: یک برند، پول عجیبی به من می داد تا برای تبلیغات برنج بخورم؛ مردم تولدم را فراموش می‌کنند اما سالگرد برنج نخوردنم را تبریک می‌گویند! / فیلم
  • پیش بینی کشت ۶۰ هکتار از مزارع گوجه فرنگی استان قزوین با روش سایبان 
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور