Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@21:42:45 GMT

استراماچونی دلیل پیشرفت استقلال است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۸۸۴۸۵

استراماچونی دلیل پیشرفت استقلال است

پیشگو نیستم اما می‌دانستم شرایط تغییر می‌کند/ گرفتن 3 امتیاز بازی با صنعت نفت خیلی مهم است لیگ برتر نوزدهم در هفته‌های اخیر برای آبی‌های پایتخت، رؤیایی سپری شده است. شاگردان استراماچونی با پیروزی در بازی‌های گذشته بخصوص برد شیرین و دلچسب 4- 2 مقابل تراکتور در تبریز، خود را مهیای مصاف امروز مقابل صنعت نفت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد محمدی سدهی خبرنگار

بردهای پیاپی مردان آبی در هفته‌های گذشته باعث شده آنها با امیدواری بیشتری به استقبال بازی‌های پیش رو بروند. آرش رضاوند درخصوص شرایط این تیم در آستانه دیدار با صنعت نفت آبادان به خبرنگار«ایران» گفت:«در هفته‌های اخیر بخصوص بازی با تراکتور بازی‌های خوبی به نمایش گذاشتیم. تلاش کردیم در تبریز برنده باشیم که خدا را شکر این اتفاق افتاد. مهم‌ترین دلیل بردمان مقابل تراکتور این بود که پس از دریافت گل، تمرکزمان را از دست ندادیم.»
پیش از دربی پایتخت در هفته چهارم، رضاوند در گفت‌وگویی که با «ایران» داشت، با قاطعیت گفت که استقلال تا دو هفته دیگر متحول می‌شود. اتفاقی که رخ داد و استقلال پس از باخت در دربی و تساوی مقابل ذوب آهن، موفق شده تمام بازی‌هایش در لیگ و جام حذفی را با برد پشت سربگذارد.‌ هافبک استقلال درخصوص این صحبتش بیان داشت: «پیشگو نیستم اما از تمرینات و وضعیت تیم مطمئن بودم که این اتفاق بزودی خواهد افتاد. ما در هفته‌های ابتدایی بدشانس بودیم و در دقایق آخر بازی گل می‌خوردیم. مطمئن بودیم که شرایط همان‌طور باقی نخواهد ماند و بدشانس‌های‌مان تمام خواهد شد. استقلال تیم جوان و خوبی است و به  شرایط ایده‌آل رسیده است. از طرفی استقلال تیم بزرگی است و هواداران زیادی دارد که آنها همیشه خواهان پیروزی تیم‌شان هستند. در استقلال شرایط به گونه‌ای است که همیشه باید برنده باشی و خوشبختانه در شش بازی گذشته این اتفاق افتاده و سعی می‌کنیم ادامه داشته باشد.»
رضاوند به دلایل پیشرفت استقلال در هفته‌های اخیر اشاره کرد:«دلیل پیشرفت استقلال، استراماچونی و تمرینات خوب اوست. درضمن هواداران از ابتدای فصل هم تیم را با وجود نتایج نه‌چندان خوب حمایت کردند. همه اینها دست به دست هم داد تا استقلال در شرایط خوبی قرار بگیرد اما مسیر دشواری برای قهرمانی در پیش داریم. تیم‌های بسیار خوبی مثل پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی، پدیده و حتی فولاد هستند و همه مدعی قهرمانی محسوب می‌شوند.»
بازیکن شماره 88 استقلال ادامه داد: «از همان ابتدا همه می‌دانستند که استقلال پیشرفت خواهد کرد. خیلی زود توانستیم فاصله امتیازات‌مان با مدعیان را کم کنیم و این خیلی مهم بود که زودتر به شرایط ایده‌آل برسیم. استراماچونی همیشه از بزرگی استقلال صحبت می‌کند. به هرحال استقلال تغییرات زیادی داشت و این موضوع زمان می‌برد تا بازیکنان به هماهنگی برسند. ما مصدومان زیادی داریم اما بچه‌ها آنقدر خوب تمرین می‌کنند تا بتوانند جایگزین خوبی برای مصدومان باشند. هم‌قسم شدیم تا فصل خوبی را پشت سر بگذاریم.» صحبت‌های پایانی رضاوند درباره دیدار امروز آبی‌ها مقابل صنعت نفت است:«صنعت نفت تیم بسیار خوبی است و این تیم در فصل جاری مهره‌های زیادی دارد و در حال حاضر هم در جدول رده‌بندی در جایگاه پنجم ایستاده. این موضوع نشان دهنده قدرت این تیم است و بازی خیلی سختی خواهد بود اما خوشبختانه بازی ما مقابل این تیم در ورزشگاه خانگی است و مطمئن باشید با حضور هواداران می‌توانیم از پس صنعت نفت هم برآییم. گرفتن سه امتیاز بازی با صنعت نفت خیلی مهم است و می‌تواند موقعیت ما را در جدول بهتر کند.»

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۸۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!

معاون علمی رئیس جمهور گفت: در یک کارگروه تخصصی با دستور رئیس جمهور و بعد از ۸ جلسه تخصصی درباره هواپیمای جت ۷۲ نفره به این نتیجه رسیدیم که این پروژه به دلایل متعدد پروژه‌ای نیست که جوابگوی صنعت هواپیمایی کشور باشد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری سالیانه دکتر روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در محل معاونت علمی برگزار شد.

دهقانی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در این نشست درباره آخرین وضعیت پروژه ساخت هواپیمای جت 72 نفره ایران گفت: در رابطه با پروژه هواپیمای 72 نفره باید بگویم که ایران یکسری هواپیماهای آی آر 140 یا همان ایران آنتونوف 140 در یک دوره‌ای با اکراین تعریف کرد و این هواپیماها بعضاً در کشور ساخته شدند و 5 فروند نیز وجود داشت و روابط با اکراین و  سوانحی که هواپیما داشت باعث توقف پروژه شد.

دهقانی گفت: یک بحثی مطرح شد که برپایه همان هواپیما یک ارتقایی در بال، بدنه و موتور انجام شود و یک بازطراحی انجام شود باتوجه به اینکه اجزای هواپیما را داریم یعنی 8 تا هواپیمای 140 را داریم یک هواپیمای جت 72 نفره طراحی و ساخته شود.

معاون علمی رئیس ‌جمهور گفت: این پروژه تعریف شد و در دوره قبلی معاونت علمی به عنوان یک پروژه دانشگاهی که 5 تا شرکت دانش‌بنیان نوپا نیز به این پروژه کمک می‌کردند تعریف شد.

وی گفت: رشته بنده و تخصص بنده هوا و فضا است و ما از این پروژه بازدید کردیم که پروژه بسیار خوبی بوده و از نظر تحقیقاتی تیم بسیار خوبی دارد و کمک کرده است تا تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کنار یکدیگر جمع شوند و کارهایی انجام دهند.

دهقانی تأکید کرد: پروژه از لحاظ حجم فنی و حجم کارهای انجام شده و از نظر زیرساخت‌های موجود در کشور اصلاً زیرساخت نداریم. فرض کنید که زیرساخت داشته باشد اگر یک هواپیمای ارتقایافته را به میدان بیاوریم آیا کسی سوار آن خواهد شد؟

پرداخت 3 همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها

معاون علمی رئیس ‌جمهور خاطرنشان کرد: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که مجموعه وزارت دفاع یک برنامه بسیار خوبی دارد تا این هواپیماها را با یک تغییر طراحی تحت هواپیمای ترابری سیمرغ استفاده کند و یک فروند از آن نیز پرواز کرد.

وی ادامه داد: امروز خود سیمرغ نیز برای تأمین قطعات اولیه و بدنه‌ةای اولیه مشکل دارد چه برسد که بدنه آن تأمین شده و به سراغ هواپیمای 72 نفره برود. 

وی تأکید کرد: لذا مطلقاً در یک کارگروه تخصصی که با دستور رئیس جمهور شکل گرفت و بعد از 8 جلسه تخصصی درباره بحث هواپیما به این نتیجه رسیدیم که پروژه هواپیمای 72 نفره به دلایل متعدد از جمله نبود هواپیماهای پایه که می‌خواهد ارتقا پیدا کند و دلایل دیگر، پروژه‌ای نیست که جوابگوی صنعت هواپیمایی کشور باشد.

دهقانی گفت: تصمیم کارگروه این بود که ما در هواپیماسازی شرکت‌های دانش‌بنیان ویژه ای داریم که این شرکت‌ها توانمندی‌های زیادی دارند. به جای اینکه مثل خودروسازی از قسمت‌های آسان‌تر مثل بال و بدنه شروع کنیم به سراغ قسمت‌های کم‌حجم‌تر و ارزشمندتر برویم که اصطلاحاً به آن LVHV می‌گویند. مثل‌های سیستم‌های ناوبری، سیستم‌های هدایت، ابزارهای موتور، تجهیزات موتور،‌ ارابه فرود و ... از جمله این قسمت‌ها است.

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: ساخت هواپیماسازی کار ساختی نیست بحث گرفتن استانداردهای جهانی نیز بسیار مهم است و بایستی با کشورهایی که روابط خوب داریم کنسرسیوم تشکیل بدهیم و در دنیا نیز همه هواپیماسازهای اصلی کنسرسیوم تشکیل می‌دهند.

وی گفت:‌ جمع‌بندی کارگروه این است که به عنوان عضوی از کنسرسیومی بزرگ که بخش بسیار خوبی از آن هواپیماسازی روسیه است بتوانیم در یک هواپیمای جدید روسیه و مشغول کار است در یک بخشی از آن مشارکت کنیم.

دهقانی تأکید کرد: هر زمانی توانستیم در زمینه‌های مختلف فنی، تهیه تجهیزات و زیرساخت‌ها به یک ایده‌ال مناسب برسیم یک کنسرسیوم تشکیل خواهیم داد.

معاون علمی رئیس جمهور گفت: تیم ساخت هواپیمای 72 نفره بسیار تیم خوب و ارزشمند بود و کارهای خوبی کرده بود. مجموعه صنایع هوایی پذیرفت که از این تیم در پروژه‌های هواپیمایی حمایت کند و مجموعه معاونت علمی نیز تاکنون کمک‌های بسیار زیادی را به این مجموعه کرده است.

وی تأکید کرد: از نظر ارزش دلاری به پول امروز نزدیک به 500 تا 1 میلیون دلار هزینه‌ای بوده که برای پروژه‌ در سال‌های اخیر شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یاغی سابق: استقلال این مدلی صدر را از دست می دهد | بازیکنان ذخیره پرسپولیس دلسرد شده اند
  • آشوبی: پرسپولیس بدون توجه به بازی‌های استقلال می‌تواند فاصله یک امتیازی را جبران کند/ در مورد رفیعی جای نگرانی وجود ندارد
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • استقلال درس خوبی از شمس آذر گرفت/ نباید تراکتور را دست کم بگیرند
  • گوستاوو: با فکر بازی استقلال می‌خوابم
  • جت ۷۲ نفره پاسخگوی نیاز صنعت هوایی ایران نیست!
  • اکبرپور: سپاهان از بازی ما تعجب کرده بود
  • مورایس: بازی‌های حذفی هیچ‌گاه آسان نیست
  • به مایلی‌کهن زنگ زدم و گفتم بیا با هم فالوده بخوریم ! | میانجیگری میان محمد مایلی کهن و امیر قلعه نویی فایده دارد؟
  • جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد