Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله طباطبائی‌نژاد در پیامی به مناسبت روز فرهنگ عمومی آورده است: فرهنگ عمومی، تبلور مظاهر و جوهره های درخشانی است که شبکه ای منسجم از رفتارها، کمالات و بایدهای یک جامعه سالم و پیشرو را در ابعاد مختلف تبیین می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله «سید یوسف طباطبائی نژاد» رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان به مناسبت (۱۴ آبان) مصادف با روز فرهنگ عمومی پیامی آورده است: فرهنگ عمومی، تبلور مظاهر و جوهره های درخشانی است که شبکه ای منسجم از رفتارها، کمالات و بایدهای یک جامعه سالم و پیشرو را در ابعاد مختلف تبیین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متن کامل پیام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان به این شرح است:


«از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی، توجه خاص به حوزه فرهنگ به عنوان یکی از ارکان اساسی در تعالی بخشی به جامعه بوده و هست و نگاه حکیمانه امام راحل(ره) در مقوله انقلاب فرهنگی و تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی مبتنی بر معماری نظام با رویکرد بهره گیری از ظرفیتهای ممتازی بود که در متن فرهنگ دینی وجود داشت.


یکی از جلوه های برجسته ای که می تواند بستری برای تحقق آرمان بلند مقام معظم رهبری را در شکل گیری تمدن نوین اسلامی برآورده سازد «فرهنگ عمومی» است. فرهنگ عمومی، تبلور مظاهر و جوهره های درخشانی است که شبکه ای منسجم از رفتارها، کمالات و بایدهای یک جامعه سالم و پیشرو را در ابعاد مختلف تبیین می کند.


بی تردید مهندسی فرهنگی و جریان سازی فرهنگ به‌عنوان «هوایی برای تنفس» در مسیر فرهنگ عمومی می تواند اثربخش تر باشد.


فلسفه تشکیل شوراهای فرهنگ عمومی در کشور تمرکز بر امهات مسائل فرهنگی، رصد فرهنگ عمومی، احصاء آسیبهای فرهنگی و اجتماعی و مطالعه و تحلیل گزاره هایی است که می تواند فرصتها و تهدیدات جامعه را از منظر فرهنگ عمومی نشان دهد.


نامگذاری ۱۴ آبان به‌عنوان روز فرهنگ عمومی، روز نمادینی برای عرضه محصولات، تولیدات فکری و محتوایی و ارائه تلاشهایی است که در خصوص عمومی کردن فرهنگ و نهادینه کردن آن در آحاد و اقشار مختلف صورت گرفته است.


با گرامیداشت این روز، فرصت را مغتنم شمرده، تلاش دلسوزانه اعضای محترم شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان را ارج نهاده و پیگیری مجدانه مباحث و مسائل فرهنگ عمومی را از دست‌اندرکاران و مسئولان این امر خطیر خواهانم.


بی تردید صیانت از هویت دینی و اسلامی و نصب العین قرار دادن منویات مقام معظم رهبری در باب فرهنگ، شکوفایی و شکوهمندی بیشتر نظام مقدس جمهوری اسلامی را در پی خواهد داشت و بر ماست که در این مسیر مسئولانه و متعهدانه گام برداریم.»

پایان پیام/121

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی یوم الله ۱۳ آبان راهپیمایی 13 آبان استکبار ستیزی اردبیل 13 آبان راهپیمایی 13 آبان مجلس نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان جلسه شورای فرهنگ عمومی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امام جمعه اصفهان شورای فرهنگ عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۸۹۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

دبیر شورای نگهبان با اشاره به ضرورت الگوگیری از نظام آموزشی امام صادق (ع) گفت: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند.

به گزارش مشرق، آیت‌الله احمد جنتی در ابتدای جلسه روز چهارشنبه این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره) اظهار داشت: برای معلمان که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس درخصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتا سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ما است، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را براساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تاثیرگذار داشت.

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه شهید مطهری معلم تراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

وی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • تجلیل از منتخبین رویداد‌های فرهنگی استان یزد
  • ماهیت واقعی تمدن غرب برای جوانان تبیین شود
  • فعالیت‌های فرهنگی با پیوست هنری تاثیرگذاری بیشتری بر جامعه دارد
  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • همت معلمان، زمینه‌ساز فرهنگ و تمدن شده است