Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به پروسه بلند مدت تهیه، تصویب و تخصیص برنامه بودجه کشور، اظهار کرد: علارغم تمامی مشکلات در این خصوص باید تخصیص بودجه بر اساس نتیجه عملکرد هر یک از دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های کشور اعمال شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورمحمدی در آیین رونمایی از اسناد مطالعات آمایش آذربایجان شرقی، بیان کرد: امروزه توسعه هر کشور و سازمانی نیازمند مدیریت علمی و مناسب بوده و مدیریت و راهبری سازمان‌ها در سیاست‌گذاری‌ها، برنامه ریزی، کنترل و نظارت‌ها بدون آمار و اطلاعات غیرممکن و غیراصولی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اطلاعات و آمار مبنای هر گونه برنامه ریزی، توسعه و پیشرفت است اما هنوز مقوله کار آماری و برنامه ریزی بر اساس آمار و ارقام جدی گرفته نمی‌شود.

وی با تاکید بر این‌که اطلاعات سازمان‌های کشور خیلی به روز و دقیق نیست، اظهار کرد: همایش‌هایی هم‌چون همایش رونمایی از سند آمایش استان با طرح صورت مسئله و شناسایی کاستی‌ها تاکیدی بر بحث بیگ دیت‌ها و دیتا ماینینگ‌ است، زیرا بحث پایگاه داده‌ها در کشور جدی گرفته نشده و باید با طرح این نواقصات جامعه تدبیری در این خصوص اندیشه شود.  

پورمحمدی عنوان کرد: فرهنگ آمار در جامعه و بین مردم رواج نداشته و حتی در برخی موارد مردم حاضر به دادن اطلاعات نیستند.

وی با اشاره به کتاب "بازآفرینی دولت‌ها" و نقش مهم آمار در بحث تخصیص بودجه بین سازمان‌ها، گفت: دولت در عصر امروز کنشگر، هدفگرا، آینده نگر و مشتری مدار است.

وی با اشاره به تهیه سند آمایش آذربایجان شرقی در سال 84 ، گفت: سند آمایش پیشین بعد از گذشت 14 سال اجرایی نشده و هنوز چهره استان تغییری نکرده است در حالی که سند آمایش از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در این راستا امیدواریم تا به موازات سند تدبیر و توسعه پیش رود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۲۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور

به گزارش جام جم آنلاین،تقی رضایی در همایش تخصصی منطقه‌ای پایش برنامه‌های اجرایی سازمان ملی زمین و مسکن که در شیراز برگزار شد افزود: علاوه بر این، حدود ۱۳ هزار هکتار زمین نیز برای ایجاد شهرک‌های جدید در کشور مکان یابی شده که مجموع این زمین‌ها عدد بسیار قابل توجه است.
وی ادامه داد: یکی از روش های تامین زمین از طریق توافقات است که با توجه به اهمیت موضوع ضمن کوشش همکاران در تحقق این امر باید در سلامت کار دقت شود تادر آینده با چالش و مشکل مواجه نشویم.
معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در بحث تامین زمین، طی دهه‌های گذشته شاهد یک عقب ماندگی در کشور بوده‌ایم اما در ۲ سال گذشته توانستیم میزان قابل توجهی زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین کنیم.
رضایی افزود: در استان فارس در بحث تامین زمین به ویژه در آنجا که با کمبود مواجه بوده‌ایم در قالب توافقات و تغییر و تحول اراضی اقدامات خوبی انجام شده و این اقدامات باید ادامه داشته باشد.
وی، انتقال تجارب موفق استان‌ها به یکدیگر، پایش برنامه اجرایی ادارات کل راه و شهرسازی و پیگیری برنامه اجرایی آنها و همچنین پیگیری تامین زمین در قالب نهضت ملی مسکن و سیاست‌های تبیینی دولت خدمتگزار و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی را از جمله اهداف برگزاری همایش تخصصی منطقه‌ای پایش برنامه‌های اجرایی سازمان ملی زمین و مسکن برشمرد.

دیگر خبرها

  • رئیس مرکز آمار ایران تغییر کرد
  • اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • رئیس مرکز آمار تغییر کرد
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • دستگاه‌های اجرایی مکلف به اختصاص بخشی از بودجه عمرانی به مهارت آموزی کارگران شدند
  • همه باید در مسیر گره‌گشایی از مشکلات تولید گام بردارند
  • کارگروه مصوبات سفر دولت در استان سمنان ایجاد می‌شود
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد