Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@22:10:48 GMT

سنندج میزبان شانزدهمین یادواره خالق مولود نامه است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۲۳۲۶

سنندج میزبان شانزدهمین یادواره خالق مولود نامه است

امین مرادی روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یادواره خالق مولودنامه مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی محوری‌ترین برنامه هفته وحدت در استان کردستان است که از سال ۸۴ تاکنون هرسال توسط حوزه هنری برگزار می‌شود.

وی کردستان را مهد عرفان و مردمان آن را از عاشقان و ارادتمندان پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) اعلام کرد و افزود: اولین دوره این یادواره در سال ۸۴ و با حضور ۲۰۰ نفر برگزار شد که با پوشش خوب رسانه ای و اطلاع رسانی به مردم شور و اشتیاق حضور در این مراسم هر سال افزایش یافت و امروز این آیین به عنوان بزرگترین مراسم مولودی خوانی در کشور ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری کردستان اضافه کرد: در شانزدهمین دوره این یادواره که ۱۹ آبان همزمان با ۱۲ ربیع الاول آغاز هفته وحدت در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود، مولودنامه مرحوم سید بهاءالدین شمس قریشی با حضور گروه‌های برتر مولودی خوان قرائت شده و گروههای مولودی خوان به اجرای دف نوازی و مولودی خوانی می پردازند.

وی با اشاره به فرمایش رهبرمعظم انقلاب(مدظله العالی) که وجود مقدس نبی و رسول اعظم(ص) مهمترین نقطه ایجاد وحدت است، یادآور شد: این برنامه در راستای تحقق منویات رهبری، تقویت وحدت وهمگرایی و اهداف والای انقلاب برگزار می‌شود.

مرحوم سید بهاء الدین شمس قریشی ازعارفان نامی کُرد است که در سال ۱۲۹۳ هجری قمری مصادف با ۱۲۵۰ هجری شمسی در روستای "سه ردی" از توابع شهرستان پاوه در استان کرمانشاه متولد شد.
وی ازهمان کودکی با حضور در مکتب اساتید در پاوه، بیاره و سنندج تلمذ کرد و سپس در سنندج به عنوان امام جماعت مسجد "هه ژاره" به امر آموزش و تربیت طلاب علوم دینی مشغول شد.
شمس قریشی تالیفات متعددی به فارسی و کُردی جمله معراجنامه، مولودنامه، شمس العقائد و دیوان شعر سروده است.

وی در سال ۱۳۶۵ هجری قمری مصادف با ۱۳۲۲ هجری شمسی درسن ۷۲ سالگی در سنندج به لقاءالله پیوسته و در آرامستان آن زمان سنندج تایله به خاک سپرده شد، آرامگاه آن مرحوم در محوطه سالن ورزشی شهید کاظمی سنندج در خیابان طالقانی (فیض آباد) واقع شده است.

 شانزدهمین یادواره خالق مولودنامه ۱۹ آبان همزمان با ۱۲ ربیع الاول آغاز هفته وحدت در مسجد جامع سنندج برگزار می‌شود.

برچسب‌ها کردستان هفته وحدت سنندج حوزه هنری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان هفته وحدت سنندج حوزه هنری کردستان هفته وحدت سنندج حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۲۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری یادواره شهدای تخریب چی در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، دبیر برگزاری یادواره شهدای تخریب چی گفت: نخستین یادواره شهدای تخریب چی لشکر ۳۳ المهدی با عنوان معبرنشینان نور با حضور رزمندگانی از نقاط مختلف فارس، استان‌های هم جوار و بیش از پنج هزار نفر از مردم برگزار شد.
رحم دار افزود: در دوران دفاع مقدس ۲۳ رزمنده فسایی گردان تخریب ۳۳ المهدی به شهادت رسیدند.
دبیر برگزاری یادواره شهدای تخریب چی بیان کرد: پخش سرود، بیان خاطره گویی، اجرای نمایش رشادت‌های نیرو‌های تخریب چی، برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، تجهیزات و اداوات جنگی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
این مراسم با عنوان معبرنشینان نور به همراه با بزرگداشت امامزاده اسماعیل در فسا برگزار شد.
شهرستان فسا در جنوب شرق فارس و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره شهدای تخریب چی در فسا
  • برپایی نخستین نمایشگاه تخصصی سیاه قلم در سنندج
  • خودنمایی سیاه قلمهای بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • خودنمایی ‌سیاه قلم‌های بانوان کردستانی در گالری سوره سنندج
  • بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه در سنندج
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • سی‌و ششمین یادواره شهدای ارکان برگزار شد
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی مازندران در بهشهر برگزار شد
  • مریوان رکورددار بارش باران در کردستان
  • ایران اسلامی الگوی وحدت و برادری در جهان است