Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@02:25:54 GMT

وجود 10 منطقه ممنوعه و یک دشت بحرانی در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۲۷۵۱

وجود 10 منطقه ممنوعه و یک دشت بحرانی در استان سمنان

ایسنا/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به کم‌آبی در این استان از وجود 10 منطقه ممنوعه و یک دشت بحرانی در این استان خبر داد.

منوچهر فخری در آیین اختتامیه و افتتاحیه هشتمین و نهمین دوره " طرح ملی دانش آموزی نجات آب" در استان سمنان اظهار کرد: براساس مطالعات علمی انجام شده در 22 منطقه و دشت استان، 10 منطقه به عنوان منطقه ممنوعه و یک دشت نیز به دلیل برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی آن به عنوان منطقه بحرانی اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه چهار هزار و 805 حلقه چاه در سطح استان وجود دارد افزود: میزان استفاده از منابع زیرزمینی در استان سمنان از مرز 80 درصد نیز گذشته است. ضمن اینکه بیش از ۸۷ درصد آب‌های استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان از کمبود۱۵۰ میلیون مترمکعبی در مخازن آبی این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: باید با فرهنگسازی در مصرف میزان استفاده از منابع آبی در استان کاهش بیابد و دانش آموزان نقش مهمی در این مهم خواهند داشت.

فخری از برنامه‌ای پنج ساله برای کاهش 100 درصدی میزان برداشت از آب های زیرزمینی خبر داد و اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده  باید هرساله ۲۰ درصد از مصرف آب‌های زیرزمینی کاهش بیابد.

وی انتقال آب بین‌حوضه‌ای به استان را ضروری خواند و گفت: با تاکیدات مسئولان کشوری انتقال آب از خارج استان به نتایج بسیار خوبی رسیده است ..

فخری بر ضرورت مدیریت مصرف آب به عنوان یک ضرورت یاد کرد و با بیان اینکه منابع آبی باید برای نسل‌های آینده و فرزندان ما نیز حفظ شود افزود: فرهنگ سازی در امر نجات آب و حفظ این مایه حیاتی یکی از ضروریات اصلی است.

وی به نقش مهم دانش آموزان در این فرهنگ‌سازی پرداخت و از دانش آموزان به عنوان سفیران طرح داناب نام برد و اظهار کرد: در همه این سال‌ها و در هر مقطعی که برای فرهنگ‌سازی در بخشی از آموزش و پرورش و دانش آموزان بهره گرفته شده نتایج مطلوبی داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به برخی پروژه‌های سدسازی در این استان گفت: خوشبختانه با تلاش مسوولان استان قرارداداولیه و تخصیص اعتبار برای دو سد فینسک و روزیه در راستای حفظ و نگهداری آب در استان انجام شده است. همچنین استفاده از آب ذخیره در سد کالپوش نیز با هدف حفظ منابع آبی و مدیریت مصرف آب، در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به سهم بالای بخش کشاورزی از مصرف آب اظهار کرد: آبیاری سنتی امروز در تمام دنیا منسوخ و کشورهای توسعه یافته به سمت استفاده از روش‌های آبیاری نوین و سیستم های هوشمند، کشت های گلخانه ای و جایگزین کردن گیاهان دارویی و درختان کم آب‌بر رفتند لذا در همین راستا در کشور و استان نیز گام‌های خوبی در چند سال اخیر برداشته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی استان سمنان معاون امور عمرانی استاندار سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۲۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران گفت: بیش از ۲۲ هزار بازدید کمّی و کیفی از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده از سوی بازرسان و کارشناسان منطقه در سال ۱۴۰۲ ثبت شد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، فریدون یاسمی دراین‌باره بیان کرد: بیش از ۱۸ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع، به‌منظور کنترل کمّی و کیفی انواع فرآورده و بررسی روند سوخت‌رسانی مستمر و شبانه‌روزی در سال ۱۴۰۲ در منطقه تهران انجام شد.

وی افزود: در همین بازه زمانی، کارشناسان منطقه عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را با انجام بیش از ۴ هزار بازدید بررسی کردند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران تأکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ کارشناسان منطقه تهران همراه با بازرسان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و حوزه مقاومت بسیج منطقه در قالب ۶ گروه عملیاتی، عملکرد مصرف‌کنندگان عمده را راستی‌آزمایی کردند.

یاسمی با اشاره به اینکه منطقه تهران دارای ۳۴۸ جایگاه سوخت مایع فعال و بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ مصرف‌کننده عمده است، یادآور شد: سامانه پاسخگویی و ارتباط با مشتریان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران (۰۹۶۲۷) به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت انتقادها، پیشنهادها و شکایت‌های شهروندان تهرانی است.

دیگر خبرها

  • ذوب شدن اجساد شهدای غزه با سلاح‌های ممنوعه ارتش صهیونیستی
  • ۵۰ درصد چاه‌های آب سمنان نیازمند مرمت و بازسازی است
  • ۲ دوپینگ جدید در کشتی پهلوانی!
  • نجات راه‌سازی با اقدام به‌موقع دستگاه قضا
  • استان سمنان در فهرست شهرهای پر تنش آبی کشور
  • تسلیحات ممنوعه صهیونیستی پیکر شهدای غزه را ذوب می‌کند
  • معرفی و تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآنی کارکنان و دانش‌آموزان با نیازهای ویژه استان سمنان
  • انجام بیش از ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع و مصرف‌کنندگان عمده
  • انجام ۲۲ هزار بازدید از مجاری عرضه سوخت مایع
  • واشنگتن پست: اسرائیل کشاورزی در غزه را نابود کرده است/ سطح ناامنی غذایی در غزه در مرحله بحرانی قرار دارد