Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان سومین و آخرین روز از مرحله منطقه‌ای هشتمین مسابقات ملی مناظرات دانشجویی به کار خود پایان داد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه فرهنگی جهاد دانشگاهی در آئین پایانی مرحله منطقه جنوب هشتمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی در بندرعباس، عنوان کرد: با توجه به شواهد و گفته‌های معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان متأسفانه عده‌ای حقوقشان را می‌گیرند اما وظایفشان را به‌خوبی انجام نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسین حسنی تصریح کرد: متأسفانه امور فرهنگی در کشور ما به امری دستوری تبدیل‌شده است به‌جای آن باید کارهای فرهنگی را به شکل عملی پیش برد. فرهنگ‌سازی‌ها امروز از طریق مسابقه انجام می‌گیرد. مسابقات مناظره دانشجویی نیز بهترین بستر و فرصت برای این فرهنگ‌سازی در میان دانشجویان است.

وی ادامه داد: امروز بعضاً در میان افرادی که قصد تربیت انسان‌های دیگر را دارند می‌بینیم که در مرحله تربیت اولیه خودشان کوتاهی شده است.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی برای اولین بار مسابقات مناظره دانشجویی را با شعار "مناظره فرصتی برای یادگیری"برپا کرد. به عقیده بنده امروز دیگر از این شعار عبور کرده‌ایم و با توجه به اینکه نظاره‌گر ٤مناظره پایانی بودم جنس استدلال‌ها بسیار خوب بود و حقیقت این است که از مرحله یادگیری عبور کرده‌اید.

حسنی در پایان گفت: سه تیم راه‌یافته به مرحله کشوری باید تلاش‌های خود را بیشتر کنند.

صبح امروز ابتدا گروه‌های خیام از دانشگاه اراک و یاران شیراز از دانشگاه پیام نور شیراز به رقابت با یکدیگر به رقابت پرداخته و گروه خیام برنده این رده‌بندی شد، در نتیجه گروه خیام مقام سوم و گروه یاران مقام چهارم هشتمین دوره از مرحله منطقه‌ای مسابقات مناظره دانشجویی را کسب کردند.

همچنین در رقابت نهایی که میان گروه‌های فرهنگ از دانشگاه علمی کاربردی و علوم پزشکی هرمزگان با برهان از دانشگاه یزد، گروه فرهنگ موفق به کسب مقام اول برنده این دوره از مسابقات مناظرات دانشجویی در مرحله منطقه‌ای شد. گروه برهان نیز با باخت در مقابل گروه فرهنگ مقام دوم را کسب کرد.

گروه‌های برهان و فرهنگ بر سر گزاره" دانشگاه در ایران از رسالت فرهنگی خود فاصله گرفته است" به رقابت پرداختند که گروه فرهنگ در موضع موافق و گروه برهان در موضع مخالف به ارائه دفاعیات و توضیحات در خصوص علت موافقت با  گزاره پرداخته و در مقابل گروه برهان با ارائه ادله و شواهد و ارائه توضیحات پرداختند.

در ابتدا در زمان‌های ۶ دقیقه‌ای که در اختیار هرکدام از سخنگوهای دو گروه بود تفکیک مفاهیم کلیدی گزاره پرداخته شد و هر دوتیم از دیدگاه و موضع خود به توضیحات مفاهیم کلیدی از جمله دانشگاه و رسالت فرهنگی پرداختند.

در ادامه به ارائه بخشی از صحبت‌های این دو گروه می‌پردازیم:

گروه فرهنگ با بیان اینکه فرهنگ در تمام جوامع از اهمیت خاصی برخوردار است، در خصوص رسالت فرهنگی فردی و جمعی به ارائه توضیحاتی پرداخت.

در ایران متأسفانه با تبدیل‌شدن دانشگاه‌ها به بنگاه‌های اقتصادی وضعیت فرهنگ و رسالت فرهنگی افراد وضعیت چندان مناسبی ندارد.

رشد قارچی دانشگاه‌ها و افزایش تعداد دانشجویان عدم توجه به مسائل فرهنگی را به دنبال داشته است.

تمام بی‌توجهی‌ها به فرهنگ و همچنین رسالت فرهنگی دانشگاه‌ها در صورتی رخ می‌دهد که تمام کنش‌های سیاسی و اجتماعی در قالب انتخابات و سایر و یا حتی انقلاب ۵۷ نتیجه یک فعالیت و توجه به رسالت فرهنگی است.

انقلاب یک کنش سیاسی بوده و آیا کنش یک فعالیت فرهنگی به شمار نمی‌آید؟ رسالت فرهنگی بر عهده همگان بوده و دانشگاه محل خوبی برای پرورش افرادی است که در آینده می‌توانند تأثیر مثبت و مستقیمی در جامعه  داشته باشند. حال با توجه به اینکه افراد در دانشگاه‌ها به این رسالت فرهنگی خود چندان توجه نمی‌کنند پس می‌تواند در تمام ابعاد جامعه تأثیرگذار باشد.

در مقابل گروه برهان نیز با بیان اینکه انقلاب یک کنش سیاسی بوده و ربطی به امور فرهنگی نداشته است ادامه داد: با توجه به اینکه کیفیت آموزشی، بخشی از فرهنگ به شمار می‌آید با افزایش توجهات به فرهنگ کیفیت آموزشی پایین می‌آید، درست است که می‌گویید دانشگاه‌ها از دولت پول نگیرند اما از طرفی هم مخالف خصوصی‌سازی دانشگاه‌ها هستید؟ پس تکلیف چیست؟ شور و هیجان در دانشجو برای انجام فعالیت‌های فرهنگی خوب است اما این شور و هیجان باید کاملاً منطقی و عاقلانه باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی منطقه هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۶۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، محمد مهدی اسماعیلی عصر سه‌شنبه در پیامی تصویری به هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو» در فومن زادگاه «مرحوم کیومرث صابری» عنوان کرد: مرحوم صابری فومنی روزنامه‌نگار و چهره ای رسانه ای و مولف بود، مولفی که فصل نوینی در فعالیت‌های کاری خود باز و آغاز کرد.

وی تصریح کرد: صابری فومنی هنرمند و روزنامه نگاری بود که با ایمان و رعایت مرزهای اخلاق، طنز را در حوزه اجتماعی و سیاسی وارد جریان رسانه ای کشور کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: آنگونه که دوران طنز را می توان به ۲ دوره قبل و بعد از صابری تقسیم کردو امروز پس از صابری هنوز طنز در کشور ما تقویت نشده است و تا جایگاهی که صابری داشت و برای این هنر ایجاد کرده بود، فاصله بسیار دارد.

هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه «طنز پهلو» همزمان با ۱۱ اردیبهشت سال‌مرگ مرحوم «کیومرث صابری فومنی» ادیب و طنزپرداز معاصر و خالق نشریه «گل آقا» در زادگاه وی شهر فومن برگزار شد.

دبیر جشنواره ملی طنز و رسانه (طنز پهلو) هم  در این مراسم گفت: هزار و ۱۲۹ اثر در پنج قالب شعر، داستان، کاریکاتور، کارتون، نثر و چند رسانه‌ای و طنز مطبوعاتی به هشتمین‌جشنواره ملی طنز و رسانه ارسال شد.

عباس حسین نژاد افزود : این درحالی است که سال گذشته ۴۶۲ اثر به جشنواره ارسال شده بود.

وی ادامه داد: بیشترین آثار ارسالی از استان تهران بود و استان‌گیلان هم از این نظر در رتبه ششم قرار دارد.

به گفته وی، ۱۲۱ رسانه رسمی در این جشنواره شرکت کردند که از این‌تعداد ۴۴۸ رسانه ثبت شده و ۶۸۱ رسانه شخصی بودند.

وی ادامه داد: طی توافقی با امور رسانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تشکیل کلاسهای آموزشی ویژه مطبوعات و رسانه ها اعلام آمادگی کرده‌ایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنزپهلو در فومن تجلیل شدند
  • برگزیدگان هشتمین جشنواره طنز پهلو در فومن تجلیل شدند
  • حمایت وزیر فرهنگ‌وارشاد اسلامی از طنزپردازان و رسانه‌های فعال این حوزه
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • سرکوب دانشجویان ضد صهیونیستی برگ دیگری از دموکراسی دروغین آمریکا را رقم زد
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • فعالان حوزه خانواده در«جامعه پردازخانواده» به یکدیگرمعرفی می‌شوند
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند