Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فعال رسانه ای و اجتماعی شهرستان عسلویه در تماس با دفتر ایرنا گفت:پزشکی قانونی یکی از اصلی ترین و مهمترین بخش‌ها از علوم جنایی و قضایی امروزی به شمار می رود که اصلی ترین هدف آن در بیشتر کشورها تعیین علت مرگ انسان‌هایی است که به دلایل مختلف جان خود را از دست داده‌اند.

محمدرضا ملک پور افزود: بسیاری از پرونده ها همچون ضرب و جرح، تصادف و پرونده های قضایی در شهرستان عسلویه، نیاز به نظر پزشک قانونی دارد اما به دلیل نبود این مرکز، پرونده ها از ادامه

مسیر جا مانده و گاهی حتی شهروندان از حق قانونی خود هم به همین دلیل گذشت می کنند و متضرر می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر اساس اطلاعاتی که دارم روزانه حداقل ٢٠ نفر در شهرستان نیاز به پزشک قانونی دارند که برخی از این تعداد به دلیل نداشتن امکانات و هزینه مالی کافی از حق قانونی خود گذشت می کنند.

این فعال اجتماعی شهرستان عسلویه اضافه کرد: این موضوع به یک معضل برای شهروندان تبدیل شده که برای کارهای مربوط به طلاق،ضرب و جرح،نصب امین و قیم و حادثه ها مجبور به طی کردن

چندین بار مسافت 75 کیلومتری تا شهرستان کنگان شوند و اینکه در روز مراجعه نوبتی دریافت خواهند کرد یا خیر نیز مزید بر علت شده است.

رییس بیمارستان نبی اکرم شهرستان عسلویه ضمن تایید نبود پزشکی قانونی در این شهرستان گفت: با توجه به انجام کارهای مربوط به گواهی فوتی و حادثه های احتمالی در این شهرستان استقرار  پزشک قانونی در شهرستان  ضروری است.

خشایار وطن خواه افزود:پزشکی قانونی باید دوره دیده و متخصص باشد و برای این منظور 2 پزشک عمومی شهرستان  به استان معرفی شده که فقط کارهای پزشکی قانونی مربوط به بیمارستان را هرکدام در 2 نوبت 15 روزه  انجام دهند.

فرماندار عسلویه گفت: با وجود صنعت در منطقه و حوادث احتمالی استقرار نمایندگی پزشکی قانونی در مرکز پایتخت انرزی ایران ضروری است .

عبدالنبی یوسفی در گفت وگو با ایرنا افزود: در حال حاضر نیز از طریق فرمانداری بطور جد پیگیر این موضوع هستیم و  2 پزشک عمومی برای انجام کار پزشکی قانونی برای مردم شهرستان به استان معرفی شده است.

وی گفت: ساختمان اداره پزشکی قانونی در حال احداث است که برای تکمیل و راه اندازی آن در شورای راهبردی مطرح شده است.

فرماندار عسلویه یادآورشد: ارتقای نمایندگی بنیاد مسکن به اداره و راه اندازی نمایندگی اداره راه و شهرسازی در حال پیگیری و دستور کار قراردارد.

شهرستان عسلویه در فاصله 285 کیلومتری جنوب استان بوشهر و محل استقرار فازهای پارس جنوبی است.

برچسب‌ها عسلویه سازمان پزشکی قانونی کشور شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عسلویه سازمان پزشکی قانونی کشور شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی عسلویه سازمان پزشکی قانونی کشور شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه، گفت: در سال گذشته ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی استان کرمانشاه منجر به محکومیت شد. - اخبار استانها -

سلیم خانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار داشت: بیش از 70 درصد پرونده‌های قصور پزشکی در سازمان نظام پزشکی و مابقی در پزشکی قانونی استان بررسی می‌شود.

وی عنوان کرد: تعداد پرونده‌های قصور پزشکی که به پزشکی قانونی ارجاع شده در سال 1401، 43 مورد بوده که 18 مورد منجر به محکومیت و 25 مورد تبرئه شده است.

خانی گفت: در سال گذشته نیز 34 پرونده قصور پزشکی به پزشکی قانونی استان ارجاع شده که 26 مورد محکوم و هشت مورد نیز تبرئه شده است.

وی افزود: قصور پزشکی به چهار شکل بی‌مبالاتی، بی‌احتیاطی، عدم مهارت و عدم رعایت نظامات دولتی ممکن است اتفاق بیفتد، بی‌مبالاتی یعنی کارهایی که یک پزشک یا درمانگر باید در روند درمان برای بیمار انجام دهد اما انجام نداده است که شدیدترین نوع قصور است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه گفت: برخی از عوارض بعد از درمان یا جراحی‌ها جزء عوارض شناخته شده بعد از روند درمان هستند و زمانی منتسب به قصور است که کادر درمان همه اقدامات درمان را برای بیمار انجام نداده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • فوت پزشک طرحی در جاسک کذب است
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • تکذیب خبر فوت پزشک طرحی در جاسک
  • وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه قم – کاشان
  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت