Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@14:30:34 GMT

طنینِ ُنت‌های آزادیِ زندان

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۶۹۸۶۰۵

طنینِ ُنت‌های آزادیِ زندان

به گزارش خبرآنلاین، یک زندانی به جرم مصرف مواد مخدر در واحد فرهنگی زندان مرکزی اهواز به سر می برد و در مراسمات مختلف مانند اعیاد، میلادها و... برای مددجویان خوانندگی می کند.

آرمان فلاحت، کارشناس هنری زندانهای استان خوزستان و کارگردان این فیلم مستند اجتماعی درباره فیلم در گفت وگو با خبرآنلاین می گوید: این زندانی به واسطه صدایش تبدیل به چهره محبوبی بین مددجویان و کارمندان زندان شده بود و در بند و اتاقش با پیرمردی به نام رضا که تب شعر دارد آشنا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا ترانه سرای آثارِ زندانیِ ما می شود و به مرور این دو شخص، آثار هنری زیادی خلق کردند. 

فلاحت درباره هدف اصلی این فیلم توضیح می دهد: از آنجایی که هیچ تصویر دقیق و واقعی از فضای درون زندان‌های کشور به دلایل مختلفی وجود ندارد، تصمیم گرفتم با ساخت این فیلمِ مستند بخشی از حقیقتِ زندان‌های خودمان را ثبت و مستند کنم. 

وی همچنین یادآور می شود: نبودِ تصاویر حقیقی از زندان‌های ما باعث شده برخی از مخالفان از این فضا سوء استفاده کنند و قدم در مسیر ناثواب برداشته و اقدام به سیاه نمایی کنند. 

این کارگردان با بیان اینکه هدف بعدی من از ساخت این فیلم اصلاح و تربیت مددجویان با تکنیک‌های روزامد برای اصلاح آنها بود گفت: برای اولین بار در ایران مددجو که تا پیش از این، فقط به دادگاه اعزام می‌شد امروز برای رسیدن به آرزویش، به استودیو ضبط صدا می رود و این اتفاق باعث می شود که مددجویان دیگر به تغییر خود فکر و عمل کنند. 

به گزارش خبرآنلاین، هادی خواجوی، فیلم بردار، پوریا ابدالی، تصویر بردار ۲، علی رضا نوزر پور، صدا بردار، مصطفی سلیمی، آهنگ ساز، نوید احمدی، تنظیم کننده و احمد پسندیده مشاوره این طرح ۷۰ دقیقه ای را به عهده داشتند. 

گفتنی است، این فیلم مستند قرار است به جشنواره‌های سینمای مستند ارسال شود.

46

کد خبر 1318011

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: حبس زندان زندان استان خوزستان موسیقی باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال ایالات متحده آمریکا تیم ملی فوتبال ایران سینمای ایران ایران و آمریکا لیگ برتر نوزدهم آندره استراماچونی خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۶۹۸۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرار نافرجام از زندان + فیلم

تعدادی از زندانیان در یکی از زندان‌های ونزوئلا، پس از یکسال و نیم تلاش برای حفر تونل از زندان به بیرون، در نهایت از ایستگاه پلیس سردرآوردند؛ پلیس ونزوئلا در طول ماه‌ها این چند زندانی را تحت نظر داشته است؛ این افراد دوباره دستگیر و به زندان بازگردانده شدند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • طنین موسیقی لرستان در تالار وحدت
  • آزادی ۱۸ زندانی جرایم مالی در نذر هشتم سبزوار
  • زندان را به سازش با کسانی که پاکستان را به بندکشیدند،ترجیح می‌دهم
  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • طنین زنگ سلامت در مدارس دورود
  • فرار نافرجام از زندان + فیلم
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان