Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@15:44:27 GMT

لزوم توجه معرفتی نسبت به امام زمان (عج)

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۲۰۷۸

لزوم توجه معرفتی نسبت به امام زمان (عج)

حجت الاسلام حسن زاده با بیان اینکه باید آحاد مردم به وظیفه معرفتی نسبت به امام زمان(عج) توجه بیشتری داشته باشند گفت: قطعا حضرت حجت (عج) هنگامی ظهور می کند که زمینه پذیرش همگانی وجود داشته باشد.

«آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: آنچه که در روایات قطعی در تمام منابع شیعی و سنی نقل شده، این است که ایمان کامل هنگامی نمایان می شود که معرفت نسبت به امام عصر(عج) وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه مهمترین وظیفه ما به عنوان شیعه، معرفت داشتن نسبت به امام و امام شناسی است  افزود: در حدیثی از رسول مکرم اسلام (ص) آمده است «هرکس امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلی از دنیا رفته است».

 

وی با تاکید بر اینکه مهمترین وظیفه ما نسبت به امام عصر(عج) شناخت معرفتی آن حضرت است تصریح کرد: اکنون که در دوران غیبت کبری به سر می بریم وظایف فردی و اجتماعی برعهده شیعیان است که باید به آنها توجه ویژه شود.

 

آیت الله حسن زاده با بیان اینکه ارتباط ما با حضرت حجت (عج) یک ارتباط ناقص است عنوان کرد: متاسفانه ارتباط ما با حضرت حجت (عج) تنها در حاجت گرفتن از ایشان بوده که این یک ارتباط ناقص است؛ باید آحاد مردم به وظیفه معرفتی نسبت به امام زمان (عج) توجه بیشتری داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه قطعا حضرت حجت (عج) هنگامی ظهور می کند که زمینه پذیرش همگانی وجود داشته باشد اضافه کرد: این پذیرش زمانی صورت می پذیرد که مردم از نظام سلطه به تنگ آمده باشند.

 

امام جمعه موقت اهواز خاطر نشان کرد: هرچه معرفت جامعه به حضرت (عج) بیشتر باشد قطعا زمینه ساز ظهور خواهد شد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی 13 آبان 13 آبان ۱۳ آبان روز استکبار ستیزی یوم الله ۱۳ آبان کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مجلس استکبار ستیزی اردبیل کانون های مساجد آیت الله حسن زاده ظهور امام زمان عج معرفت افزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۲۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم توجه لازم نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا بعدازظهر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در مراسم معارفه خود اظهار کرد: شخصی که به ما پناه می‌آورد و دست یاری از ما می‌خواهد، دستگاه قضائی هرگز دست رد به او نمی‌ زند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضائی هرگز این ادبیات را به کار نمی‌برد که قبلاً با ما مشورت نگرفتی و اقدامی انجام داده‌ای به هرحال عده‌ای از روی غفلت و عده‌ای از روی طمع به این رفتار مبادرت کردند که باید اهل صبر و حوصله باشند تا مشکلات آن‌ها به زودی مرتفع شود.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: باید با همدلی همه نیروها برای حل مشکلات اقدام کرد.

حجت‌الاسلام مصطفوی‌نیا ادامه داد: موضوع اخیری که در استان رخ داده، نباید خودمان را در حل این چالش ضعیف نشان ندهیم، به هر حال اتفاقی است که رخ داده و یقین دارم که این مشکل در آینده نه چندان دور مشکل حل خواهد شد.

وی یادآور شد: امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم توجه لازم نشده و سبب شده اراضی ملی، بیت‌المال و حریم رودخانه تصرف شوند.

کد خبر 748876

دیگر خبرها

  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • تشریح ظرفیت‌های فرهنگ ولایی خراسان شمالی در دهه کرامت ضروری است
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • زائران حج شناخت و معرفت خود را تقویت کنند