Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@06:22:02 GMT

شرط درمان ارتودنسی در افراد بالغ

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۳۶۶۳

شرط درمان ارتودنسی در افراد بالغ

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،هومن زرنگار دبیر علمی انجمن، در حاشیه برگزاری هفدهمین گردهمایی سالانه علمی و چهاردهمین کنگره انجمن ارتودنتیست‌های ایران، در سالن همایش‌های پژوهشگاه صنعت نفت، گفت: درمان ارتودنسی دو مزیت عمده دارد. نخست، بحث سلامت است و دوم، زیبایی را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص ارتودنسی، افزود: درمان‌های ارتودنسی باعث می‌شود سیستم جونده و دندان‌ها در یک رابطه صحیح قرار گرفته که می‌تواند بر روی سلامتی بافت‌های نگهدارنده دندان‌ها (استخوان و لثه) تاثیر مثبت بگذارد.

زرنگار ادامه داد: وقتی جویدن و بلع درست باشد، بر روی سیستم گوارشی اثر مثبت می‌گذارد به طوری که پزشکان عنوان می‌کنند، یکی از دلایلی که می‌تواند باعث بیماری‌های گوارشی شود، این است که سیستم جونده فرد به درستی کارا و موثر نباشد.

او به موضوع زیبایی صورت و درمان‌های ارتودنسی اشاره کرد و گفت: باید بدانیم که درمان‌های ارتودنسی نه تنها از لحاظ داخل دهانی و مرتب و قرینه بودن دندان‌ها اثر گذار است و باعث ایجاد لبخند زیبا شود، بلکه بر روی بافت نرم تاثیر مثبتی می‌گذارد.

زرنگار با تاکید بر اهمیت درمان‌های ارتودنسی در کودکان، افزود: درمان‌های ارتودنسی در کودکان خیلی مهم است.

او ادامه داد: یک ارتودنتیست با شناخت کافی از کودک، می‌داند چه طرح درمانی بدهد که بعدا با پیری بافت نرم، صورت فرد خراب‌تر نشود.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین اهداف درمان‌های ارتودنسی

این متخصص ارتودنسی، به زمان طلایی درمان‌های ارتودنسی که سن ۶ تا ۷ سالگی است، اشاره کرد و افزود: باید بدانیم که درمان‌های ارتودنسی قبل از سن بلوغ، به استثنای بیمارانی که مشکلات شدید فکی دارند، می‌بایست انجام شود.

زرنگار با عنوان این مطلب که درمان‌های ارتودنسی در همه سنین امکان پذیر است، گفت: درمان ارتودنسی به شرطی امکان پذیر است که استخوان و لثه فرد سالم باشد و انگیزه درمان ارتودنسی داشته باشد.

دبیر علمی انجمن ارتودنتیست‌های ایران، تاکید کرد: باید بدانیم که درمان‌های ارتودنسی باعث پوسیدگی دندان‌ها و بیماری لثه نمی‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دندانپزشکی بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت:پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با هدف 《افزایش آگاهی جامعه درباره نقش سلامت دهان و دندان در سلامت همه جانبه》 برگزار می‌شود.
اعرابی افزود:شعار‌های این پویش؛ ۱۷ اردیبهشت «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک» و ۱۹ اردیبهشت «نقش سازمان‌های دولتی و نهاد‌های مردمی در سلامت دهان و دندان»، تعیین شده است.

دیگر خبرها

  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲
  • پلمب مرکز غیرمجاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • پلمب مرکز غیرمحاز مامایی در اردبیل/متهم به مراجع قضایی معرفی شد
  • مهرو موم محل غیرمجاز مامایی در اردبیل
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • مرکز دولتی درمان سوءمصرف مواد بیمارستان امام حسین (ع) افتتاح شد
  • پلمب یک مرکز غیر مجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت