Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@04:23:09 GMT

گرجستان چگونه به یکی از امن‌ترین اقتصاد دنیا تبدیل شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۰۸۹۴۶

گرجستان چگونه به یکی از امن‌ترین اقتصاد دنیا تبدیل شد

‍‍‍‍‍‍

خبرگزاری میزان- گرجستان با به کارگیری سامانه‌های شفاف ساز بانکی و تجاری اقتصاد گرجستان به شکل بی سابقه ای رشد کرد، به طوری که در سال‌های اخیر به یکی از امن ترین و سالم ترین اقتصادهای دنیا تبدیل شده است. تاریخ انتشار: 09:42 - 16 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۵۵۵۰ به گزارش گروه چندرسانه ای خبرگزاری میزان، بعد از فروپاشی شوروی، برخی جمهوری‌های تازه استقلال یافته دچار بی قانونی و هرج و مرج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   در گرجستان باند‌های مافیایی اقتصاد را در دست گرفتند و بدون عبور از گمرک  کالا را به قیمت دلخواه در کشور می‌فروختند تا جایی که قاچاق، انحصار، زورگویی، اخاذی و رشوه خواری در ادارات گرجستان در دنیا مشهور شد.   نتیجه فساد و ناامنی هم کاهش سرمایه گذاری و تولید و افزایش بیکاری و تورم بود. در سال ۲۰۰۶ دولت گرجستان تلاش کرد با استفاده از سامانه‌های شفاف ساز به این وضع خاتمه دهد.   دولت سامانه‌های گمرک، حمل و نقل،انبار‌ها، و فروشگاه‌های کل کشور را الکترونیکی و به هم وصل کرد به طوری که هر کالایی که در گرجستان وارد یا فروخته شد و هر پولی که در کشور جابجا می‌شد برای دولت قابل ردگیری بود. در نتیجه با شفاف شدن جریان کالا‌ها و پول بانک های پولوشویی و قاچاق لو رفته و محو شدند.   گرجستان با به کارگیری سامانه‌های شفاف ساز بانکی و تجاری اقتصاد گرجستان به شکل بی سابقه ای رشد کرد، به طوری که در سال‌های اخیر به یکی از امن ترین و سالم ترین اقتصادهای دنیا تبدیل شده است.      

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شفافیت مالی اقتصاد مقاومتی اقتصاد گرجستان قاچاق سرمایه گذاری خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد

آفتاب‌‌نیوز :

اصغر جهانگیر، سخنگوی جدید قوه قضاییه در نخستین نشست خبری خود در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بابک زنجانی گفت: با توجه به همکاری وی و اینکه او بیش از ۱۰ سال در حبس بوده است و اموال این فرد در خارج از کشور شناسایی شد و با اعزام کارشناسان و ارزیابی و صحت‌سنجی، همه اموال از خارج از کشور بازگردانده شد، درخواست عفو محکوم علیه توسط دادگستری استان تهران از ریاست قوه قضائیه مطرح شد و با تأیید و موافقت رهبر معظم انقلاب حکم اعدام وی نقض و حکم وی به ۲۰ سال حبس تبدیل شد.

بابک زنجانی یکی از بزرگترین اختلاس‌گران ایران است. نام او در جریان فعالیت‌های کلان مالی مرتبط با دور زدن تحریم‌های بین‌المللی ایران و مسدود شدن مبالغ ارزی وی در بانک‌های خارجی در دوران دولت محمود احمدی‌نژاد مطرح شد.

زنجانی در سال ۱۳۹۲ توسط دادستانی کل کشور به اتهام بدهی بانک مالزی متعلق به وی که از وزارت نفت ایران سپرده داشت، بیش از دو و نیم میلیارد یورو به وزارت نفت و بانک مرکزی بدهکار شد و همچنین اخلال در نظام اقتصادی پنج ماه زودتر از سر رسید بدهی و با عوض شدن دولت ایران بازداشت شده بود.

دیگر خبرها

  • اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است نه سامانه مودیان
  • بغزیان در گفت و گو با قدس: اعتراض طلافروشان به سامانه تجارت است که دارایی و موجودی انبار آنها را شفاف می کند
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • فرمانداری نائین به فرمانداری ویژه تبدیل شد
  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • املاک مازاد دستگاه‌ها باید شناسایی و معرفی شوند
  • همراه پرخرج
  • با موافقت رهبر انقلاب؛ حکم اعدام بابک زنجانی نقض و تبدیل به ۲۰ سال حبس شد
  • صدور الکترونیکی مجوز‌ها پیش‌نیاز توسعه اقتصادی و تسهیل مشارکت مردم در کسب‌وکار‌های خرد
  • تبدیل افکار خاموش ذهن به گفتار| ابزاری که اندیشه را واژه می‌کند!