Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود نکویی رهبر وسرپرست گروه کرال مهروطن وفرهنگ در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  با اشاره به شروع اولین هنرنمایی تنها گروه کر مهر وطن فرهنگیان ایران، گفت: رسالت گروه فرهنگ ومهروطن شناساندن آداب ورسوم وفرهنگ کرمانی وایران است که آغاز به کار این گروه فردا از راور شروع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این گروه متشکل از بیش از ۳۰ نفر از فرهنگیان هنرمند استان کرمان اعم از دانش آموزان ومعلمان مقاطع مختلف و... از هنرمندان این عرصه موسیقی هستند.

نکویی در خصوص عملکرد این گروه عنوان کرد:هنرمندان، آثاری از دوران‌های موسیقی ایرانی ومحلی وبا لهجه وگویش کرمانی وبالباس‌های باستانی ایرانی واصیل کرمانی اجرا می‌کنند.

رهبرگروه وطراح موزیکیوم افزود: هم اکنون بیش از ۱۰ شهر و استان برای دیدن این سبک جدید وخاص ایرانی درخواست اجرا داده اند که موزیکیوم را به عنوان یک کار آفرینی خاص می‌دانند.

او موزیکیوم را یک موسیقی موزه عنوان کرد که با شیوه خاص در اماکن تاریخی اجرا می‌شود.

نکویی با بیان اینکه معلمان این مرز و بوم جزو پرچمداران این سبک هستند، تصریح کرد: فرهنگیان تنها کسانی هستند که این سبک اصیل را می‌توانند در جهت ترویج آداب ورسوم به نسل‌های آینده برای ارزآوری گردشگری فرهنگی، انتقال دهند.

اوگفت: این گروه تنها گروه کرال فرهنگیان ایران است که تشکیل شده از ۳۰ نفر معلم برگزیده کرمانی می‌توانند آثار کرال پلی فنیک را بصورت آکاپا (بدون ساز) اجرا نمایند ودر اجرا‌ها از ابزار‌های کار وزندگی بکار برده ودر پروژه‌های موزیکیوم وگردشگری موسیقی اصیل برای ارزآوری کشور فعالیت نمایند.

رهبرگروه کرال مهروطن و فرهنگ بیان کرد: اجرای آواز‌های گروهی چند صدایی (آکاپلای پلی فنیک) موسیقی و آثار ایرانی را بصورت آواز، گویش، آداب ورسوم، بازی‌های محلی و آوا‌های کار وزندگی ایرانی از فردا پنجشنبه ۱۶ آبان ماه ساعت ۱۸ در سالن فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان راور با عنوان شب وموسیقی راور، آغاز می‌کنیم.

انتهای پیام//

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: موسیقی آداب ورسوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۰۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ متقلب کنکور دستگیر شده اند / ۶۰ نفر به دلیل سیل به آزمون نرسیدند

عبدالرسول پورعباس امروز جمعه ۷ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران افزود: چهار آزمون نوبت اول کنکور روز گذشته در سلامت کامل برگزار شد.

وی افزود: در شهرستان های زیرکوه و حاجی آباد در استان خراسان جنوبی به دلیل سیل بسیار سنگین ، متاسفانه حدود ۶۰ نفر از داوطلبان با وجود اینکه ارتش جمهوری اسلامی تمام امکانات خود را برای این امر بسیج کرده بودند، به آزمون نرسیدند.

پورعباس یادآور شد: این نوید را به این گروه از داوطلبان می دهم که با هماهنگی دولت، آزمون اختصاصی فرهنگیان برای این گروه در دو هفته آینده برگزار می کنیم. این موضوع برای این افراد اطلاع رسانی می شود و داوطلبان آمادگی خود را حفظ کنند. دلیل برگزاری آزمون فرهنگیان این است که آزمون سراسری در تیر برگزار می شود ولی آزمون فرهنگیان تنها در نوبت اردیبهشت برگزار شده است.

رئیس سازمان سنجش درباره آمار تقلب امتحانی در کنکور سراسری ۱۴۰۳ اظهار داشت: در مجموع در چهار آزمونی که برگزار شده است ۴ نفر دستگیر شده اند که نشان می دهد مردم و داوطلبان به سنجش اعتماد کردند و دچار وسوسه شبکه های متقلب نشده اند.

وی افزود: یک نفر در تهران بوده است که در زمان آزمون از دفترچه عکس گرفته است و در عرض چند دقیقه دستگیر شد. دو نفر در استان های جنوبی ابزار تقلب داشتند و یک نفر در غرب کشور قصد عکس از دفترچه داشت که دستگیر شدند. آمار ۴ نفر در مقابل چند هزار نفر سال های گذشته نزدیک صفر است.

پورعباس اظهار داشت: امروز که روز برگزاری آزمون گروه علوم تجربی است روز سختی است و تمامی اقدامات حفاظتی در شدیدترین وضعیت خود اجرا می شود. آمادگی کامل در این زمینه در تمام لایه های حفاظتی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • ۴ متقلب کنکور دستگیر شده اند / ۶۰ نفر به دلیل سیل به آزمون نرسیدند
  • راهیابی هنرمندان چهارمحال و بختیاری به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس