Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی دریافت گزارش‌هایی راجع به استفاده تبلیغاتی از فضای مدرسه، دانش‌آموزان و نام و نشان (برند) آموزش‌وپرورش، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، مدارس به دلیل داشتن فضای فیزیکی منحصربه‌فرد و حضور جمعیت فراوان کودکان و نوجوانان همواره موردتوجه بوده است و افراد یا دستگاه‌های مختلف با اهدافی متنوع، قصد استفاده از ظرفیت‌های مدارس، مانند استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی، تبلیغات یا فروش کالاهای بازرگانی و خدمات تجاری موردنیاز دانش‌آموزان و خانواده‌ها واستفاده از فضاهای مدارس مانند دیوارها و سایر امکانات موجود را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت توجه به امنیت و سلامت دانش‌آموزان و نیز اقتضائات و مصالح نظام تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش را ملزم می‌کند تا ورود هر فرد، دستگاه، سازمان، مؤسسه و شرکت به‌غیر از اولیای مدرسه را به مدرسه منوط به اخذ مجوز از آموزش‌وپرورش کند.

در همین راستا ماده 101 آیین‌نامه اجرایی مدارس، مصوبه شورای عالی آموزش‌وپرورش مقرر داشته است:«ورود بازرسان و افراد اعزامی که مورد شناخت مدیر هستند بلامانع است. ورود افراد متفرقه و کسانی که از طرف سایر دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای انجام امری خاص به مدرسه مراجعه می‌کنند، پس از هماهنگی با اداره آموزش‌وپرورش مربوط مجاز است.» بنابر این حضور افراد، مؤسسات، شرکت‌ها و سازمان‌ها در مدارس نیاز به اخذ مجوز از آموزش‌وپرورش و کسب تأییدیه‌های لازم بر اساس بخشنامه‌های ارسالی دارد، در غیر این صورت مدیران مدارس اجازه ورود به فضای مدارس را نخواهند داد.

براین اساس هرگونه ورود غیرمجاز به مدرسه تخلف محسوب می‌شود و آموزش‌وپرورش با متخلفان برابر موازین قانونی و از طریق مراجع ذیصلاح برخورد خواهد کرد

 

بیشتر بخوانید: راهنمای پیشگیری و کاهش پیامدهای حوادث چهارشنبه آخر سال، ابلاغ شد جزئیات تعطیلی دبستانی‌ها در پایان اردیبهشت‌ماه

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش استفاده از ظرفیت دانش آموزان روابط عمومی مدرسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج گفت: تولیدات دستی و کشاورزی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج در معرض دید عموم قرار گرفته است.

حجت‌اله موسوی افزود: این نمایشگاه از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت ۱۵  ظهر تا ۲۲ در معرض بازید مردم خواهد بود.

وی یادآور شد: ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی، تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم را از اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو غرفه به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برپا می‌شود تا دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها سوق پیدا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تقویت مدارس دولتی با اولویت مدارس دولتی مناطق حاشیه‌ای
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • برنامه‌های بزرگداشت هفته معلم در شأن این قشر برگزار شود
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم