Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار کودک، تئاتر و طبیعت در همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاحیه جشنواره ساعت ۱۵ امروز با حضور مسئولین کشوری و استانی و انبوه علاقمندان به هنر تئاتر، در پیاده راه بوعلی سینای شهر همدان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنابر اعلام مجید قناد، ۱۲ کمیته تخصصی برای اجرای هر چه بهتر برنامه ها پیش بینی شده و ۹ سالن نیز برای اجرای نمایش ها و برگزاری کارگاه های آموزشی در نظر گرفته شده است.

سالن آمفی تئاتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برای اجرای آثار خردسال، سینما کانون برای برگزاری کارگاه ها، سالن اصلی و پلاتوی مجتمع شهید آوینی، سالن اصلی و پلاتوی مجتمع شهید آوینی، پلاتوی استاد عبادی و تالار فجر برای اجرای نمایش ها در بخش های مختلف در نظر گرفته شده است.

۵۲ نمایش در دوره بیست و ششم جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اجرا می‌شود که ۵۰ نفر از ۴۰۰ مهمان جشنواره مهمانان خادجی مربوط به ۷ کشور اسپانیا، ایتالیا (۳ اثر)، آرژانتین، یونان، تاجیکستان، فرانسه و بلژیک هستند.

تهران، همدان، اصفهان، بوشهر، البرز، خراسان رضوی، لرستان، مرکزی، گیلان، یزد، هرمزگان، مازندران و قم استان هایی هستند که در جشنواره حضور دارند و ۸ گروه از همدان برای اجرای تئاتر در ایام برگزاری جشنواره به شهرستانها اعزام خواهند شد تا تمامی مناطق استان همدان از این برنامه ها دیدن کنند.

امروز همزمان با نخستین روز آغاز بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ۱۰ نمایش در همدان به روی صحنه رفته است.

نمایش «افسانه ماردوش» در بخش نوجوان به نویسندگی منوچهر اکبرلو و کارگردانی محمد جهان‌پا در سه سانس ۱۰ صبح و ۱۵ و ۱۷/۳۰ عصر در تالار اصلی مجتمع بوعلی‌سینا به روی صحنه می‌رود.

در تالار اصلی مجتمع شهید آوینی در سانس‌های ۱۰/۳۰ و ۱۷/۳۰، نمایش «هوشنگ لاک‌پشته» در بخش کودک به نویسندگی سپیده فلاح‌فر و کارگردانی الکا هدایت از تهران به روی صحنه رفته است.

46

نمایش «نمکی و دیو الکی» به نویسندگی محمد حسن شایانی و کارگردانی سعید باغبانی از همدان در بخش کودک و در سه سانس ۱۰/۳۰ و ۱۵ و ۱۷/۳۰ در تالار فجر اجرا می‌شود.

اجرای نمایش «خندنده» به نویسندگی محمد پارسائی‌خواه و کارگردانی مجتبی لاله‌زاری از استان یزد در ساعت ۱۵ و ۱۷/۳۰ در تالار مهدیه همدان به روی صحنه می رود.

نمایش خیابانی «آینده مال بچه‌هاست» به کارگردانی هیام احمدی از اصفهان در ساعت ۱۵/۳۰ و نمایش «اوکسی در جزیره بدنستان» به کارگردانی نسا بخشی از همدان در ساعت ۱۶/۳۰در محوطه مجتمع بوعلی‌سینای همدان اجرای عمومی خواهد داشت.

در ساعت ۱۵/۳۰ در محوطه شهید آوینی همدان، نمایش خیابانی «نقالی بیژن و منیژه» به کارگردانی مرجان حسین نشتایی از مازندران و نمایش «مرغ، درخت، گل» به کارگردانی غلامرضا محمدی از مشهد در ساعت ۱۶/۳۰ اجرا می شود.

دو نمایش خیابانی «نقالی رستم و کک کهزاد» به کارگردانی رضا سالاروند از لرستان و «نقالی رستم و تهمینه» به کارگردانی طاهره شفیعی از همدان در ساعت ۱۵/۳۰ و ۱۶/۳۰ به ترتیب در محل پارک کودک همدان اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است، بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری مجید قناد از ۱۶‌ لغایت ۲۱ آبانماه در همدان میزبان علاقمندان به هنر تئاتر کودک و نوجوان است.

کد خبر 1318500

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان همدان جشنواره تئاتر فجر عراق تعهدات ایران در برجام ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس ایران و آمریکا آژانس بین المللی انرژی اتمی باشگاه استقلال سینمای ایران استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۲۳۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه زارعی صبح سه‌شنبه با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی که دارد گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید اظهار کرد: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

وی افزود: هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان چون مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: آیین اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود ادامه داد: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6093044

دیگر خبرها

  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد