Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانواده‌های ضد واکسیناسیون در قلب دنیای متمدن امروزی و در جوامع پیشرفته زندگی می‌کنند. موضوعی که باورکردنی به نظر نمی‌رسد، اما حقیقت دارد.

تصور کنید یک کودک امروزی در شرایطی به مدرسه می‌رود و کنار همکلاسی‌های خود می‌نشیند که واکسینه نشده است. این موضوع می‌تواند پیامد‌هایی بسیار جدی برای این دانش آموز و حتی برای سایر دانش آموزان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما چرا باید اعضای یک خانواده مخالف واکسیناسیون باشند؟

به نظر می‌رسد این موضوع اغلب ریشه خرافی دارد و بیشترین مخالفان واکسیناسیون جهان نیز در انگلستان زندگی می‌کنند. جالب است بدانید ریشه مخالفت با واکسیناسیون به سال‌ها پیش و قرون وسطی باز می‌گردد. زمانی که افراد به علت عقاید خرافی از مراجعه به پزشک فراری بودند و ترجیح می‌دادند با عقاید عجیب و غریب خرافی و جادو خوددرمانی کنند.

این سالها، اما تعصبات ریشه‌های بسیار عجیب تری دارند. این روز‌ها اغلب افرادی که به واکسیناسیون اعتقادی ندارند ادعا می‌کنند که واکسیناسیون یک روش از سوی بیگانگان یا نظام‌های سرمایه داری برای تضعیف قدرت‌های انسان‌ها است. برخی دیگر نیز تصور می‌کنند واکسیناسیون روشی برای تبدیل کردن بچه‌ها به موش آزمایشگاهی است. عده‌ای دیگر نیز معتقدند واکسن‌ها درواقع مولد بیماری‌هایی هستند که بعد‌ها به شکل سرطان و بیماری‌های دیگر دیده می‌شوند.

درست است که واکسینه نشدن برای آنفولانزا چندان نگران کننده نیست، اما آبله، سیاه زخم یا سایر بیماری‌ها چه می‌شوند؟ فقط کافیس سری به دنیای مجازی بزنید تا با عقاید عجیب و غریب هزاران نفر که مخالف واکسیناسیون هستند آشنا شوید. نکته ناراحت کننده‌تر و باور نکردنی‌تر این است که تعداد این نوع افراد طی دو دهه گذشته به لطف تکنولوژی و تبلیغات مجازی رشد صعودی داشته و آنان عملا عقاید عجیب خود را مطرح می‌کنند. این موضوع باعث شده است این افراد سریع‌تر عضوگیری کنند و والدین جوان را با خود همراه کنند.

متاسفانه تلاش‌های سازمان بهداشت جهانی هم تاثیر چندانی نداشته و هنوز هم تعداد افرادی که واکسیناسیون را عملی مخرب می‌دانند کم نیست.


منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۴۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم عجیب خانواده مارادونا درباره جسد او

به گزارش روزنامه La Nacion؛ وارثان دیگو مارادونا، فوتبالیست فقید آرژانتینی قصد دارند بقایای جسد او را به یک بنای یادبود در مرکز بوئنوس‌آیرس در پورتو مادرو منتقل کنند.

فرزندان دیگو مارادونا برای انتقال جسد "شماره ۱۰" از گورستان خصوصی "Jardin de Bella Vista" به یک بنای یادبود که به افتخار این ستاره در پورتو ساخته شده، درخواست مجوز کرده‌اند. مادرو پورتو، در چند متری کاسا روسادا (محل اقامت رسمی رئیس‌جمهور آرژانتین - ویرایش) قرار دارد.

بر اساس این گزارش؛ این تصمیم پس از اتمام کالبدشکافی جسد مارادونا توسط همه وارثان با رضایت مشترک گرفته شد. بنا به گفته این خانواده، بنای یادبود در مرکز پایتخت کمک خواهد کرد تا تمام مردم آرژانتین و شهروندان جهان بتوانند به بزرگترین اسطوره آرژانتینی ادای احترام کنند. ساخت بنای یادبود در محل بندر سابق پورتو مادرو قرار است در سال ۲۰۲۵ به پایان برسد. زمین برای این کار قبلاً توسط مقامات محلی به صورت رایگان به بنیاد مارادونا اختصاص داده شده بود.

دیگر خبرها

  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • (عکس) مگس دم‌عقربی، احتمالا عجیب ترینِ خانواده مگس ها!
  • مگس دم‌عقربی ، احتمالا عجیب ترینِ خانواده مگس ها! (عکس)
  • دانشجویان در آمریکا و اروپا بیداری افکار عمومی را رقم زدند
  • امام جعفر صادق (ع) مجاهد جهاد تبیین بود
  • جزئیات عجیب از گمشدن یسنا کوچولو؛ او را دزدیده بودند؟
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • تصمیم عجیب خانواده مارادونا درباره جسد او
  • اجرای عمومی تئاتر‌های جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب
  • اجرای عمومی تئاترهای جشنواره رضوی گامی موثر است/ ماجرای عشقی عجیب