Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@14:03:13 GMT

فراهم شدن مقدمات اخذ ۱۵۰ سند وقفی در خرم‎آباد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۱۶۰۴۲

فراهم شدن مقدمات اخذ ۱۵۰ سند وقفی در خرم‎آباد

ایسنا/لرستان رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خرم‌آباد گفت: ثبت ۱۵۰ سند در دست اقدام است.

حجت‌الاسلام فضل‌الله نجفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شهرستان خرم‌آباد ثبت ۱۵۰ سند در دست اقدام است و مابقی تا سال آینده ثبت می‌شود.

وی بیشترین مشکل موقوفات را عدم اخذ سند اعلام کرد و با یادآوری اینکه ۱۰ وقف جدید در خرم‌آباد ایجاد شده است، اضافه کرد: در خرم‌آباد ۷۸۴ موقوفه در سامانه اوقاف ثبت است این در حالی‌است که ۷۰ مسجد در سطح شهر خرم‌آباد وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نجفی یادآور شد: ۱۰ آرامستان، ۳۰ حسینیه، ۷ دارالقرآن و ۲ مورد مهدیه وقفی در شهرستان خرم‌آباد وجود دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خرم‌آباد افزود: در احیای موقوفات حمام دولتیاری خرم‌آباد احیا شد و امسال باغ موقوفه دولتیاری به مساحت ۱۵ هزار حضار کشی شده و مراحل آب‌رسانی به آن در حال اتمام است.

وی با بیان اینکه موقوفه جهان‌آباد خرم‌آباد ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، ادامه داد: همچنین کلنگ‌زنی موقوفه عسلیان در آینده نزدیک انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وقف استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ درخت پسته به کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد اهدا شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فانی مغانی ظهر سه شنبه در مراسم پلاک کوبی درختان پسته که با حضور فرماندار و امام جمعه شهرستان خلیل آباد اظهار کرد: طرح شجره طیبه یک طرح ادامه دار است لذا در اجرای این پویش طرح ماندگار تعداد ۲۰۰ درخت فقط از یک روستا به این نهاد برای کمک رسانی به نیازمندان واگذار شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد افزود: به مرور دیگر روستاها هم در این امر خدا پسندانه مشارکت و همکاری خواهند داشت.

وی گفت: این پویش طرح ادامه دار است و در کلیه روستاهای شهرستان برنامه اطلاع رسانی این طرح انجام می‌شود.

به گفته فانی پرداخت زکات مستحبی از درختان پسته، انگور دام و یا کندوی زنبور عسل و… در شهرستان در حال اجرا است که روستا به روستا با حضور کارشناسان این نهاد صورت می‌گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد اظهار کرد: در سال گذشته مردم این شهرستان بیش از ۵۵ میلیارد ۴۷۳ میلیون ریال در بحث پرداخت زکات جهت کمک به محرومان و نیازمندان کمک داشتند.

کد خبر 6099405

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ درخت پسته به کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد اهدا شد
  • تلاش برای راه‌اندازی دانشگاه‌های وقفی در کشور
  • اخذ سند مالکیت امامزاده بی‌بی خدیجه خاتون(ع) شهرستان میبد
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • صادرات سیر پارس‌آباد به روسیه و آذربایجان
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • افزایش ظرفیت منابع تامین آب شرب در شهرستان علی آباد کتول
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • پلمب رستوران و تالار پذیرایی به علت تیراندازی عروسی در خرم‌آباد