Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن جعفری‌نژاد بسطامی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست و دبیرخانه جشنواره وهمچنین با توجه به شعار «کودک، تئاتر، طبیعت» این نهاد در ۱۲ مورد با دبیرخانه همکاری دارد.

وی با اشاره به انتخاب ۳ اثر برتر محیط زیستی در جشنواره بیست و ششم، اظهار کرد: به این نمایش‌های برگزیده، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا می‌شود و حمایت معنوی برای اجرای نمایش‌های مورد نظر در استان‌های مختلف انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری‌نژاد به اختصاص سالن آمفی‌تئاتر اداره کل محیط زیست استان برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی جشنواره، یادآور شد: همکاری در اطلاع‌رسانی و انجام اقدامات در سایر حوزه‌های جشنواره از جمله دیگر موارد درج شده در این تفاهم نامه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حس تعلق به طبیعت از طریق لمس مستقیم عناصر طبیعی توسط حواس پنجگانه صورت می گیرد، عنوان کرد: انتقال مفاهیم در هنر نمایش به صورت چهره به چهره و رو در رو انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان همدان همچنین تصریح کرد: انتقال حس و مفهوم در تئاتر و طبیعت در لحظه شکل می‌گیرد بنابراین از این بیان، اشتراکات زیادی در نحوه انتقال حس و مفهوم بین تئاتر و طبیعت وجود دارد.

وی با بیان اینکه اجرای نمایش با موضوع طبیعت و محیط زیست می‌تواند با توجه به ویژگی‌های هنر و طبیعت، اثر دو چندان داشته باشد، گفت: هنرمندان می‌توانند این تاثیرگذاری را از طریق به‌کارگیری مخاطب به عنوان یکی از اجزای نمایش و به کارگیری عناصر طبیعت از جمله آب، باد، خاک، آتش، گیاه در نمایشی خلاقانه رقم بزنند.

جفری‌نژاد بسطامی ادامه داد: اهمیت تئاتر به خاطر بعد اجتماعی این هنر است و معضلات محیط زیستی که با آن دست به گریبان هستیم، نیز از نحوه فعالیت اجتماعی ما نشأت گرفته و توسط اجزای اجتماع و مردم رفع خواهد شد.

وی با اشاره به نزدیکی مستقیم تئاتر با مردم به عنوان مخاطب، یادآور شد: تئاتر می‌تواند در این مفهوم سازی در قالب تئاتر صحنه‌ای، خیابانی، پانتومیم، خیمه شب بازی و اشکال متنوع تئاتر شریک شود.

کد خبر 4765939

منبع: مهر

کلیدواژه: حفاظت از محیط زیست تئاتر کودک و نوجوان یوم الله 13 آبان بوشهر راهپيمايي 13 آبان ایلام گرگان شهرکرد پدافند غیرعامل بیرجند قزوین بارش باران مشهد تئاتر کودک و نوجوان زلزله شهادت امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۱۷۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد

 عبدالرحمن زحمتی گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.

معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در این باره با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.

روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.

وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.

لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.

در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه از پستانداران زیست می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره نوجوان سالم در کرمان
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • دو رأس بزغاله کوهی به دامان طبیعت بازگردانده شدند
  • فصل زاد و ولد حیات وحش از راه رسید؛ زنده‌گیری نوزادان پیگرد قانونی دارد