Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:26:16 GMT

جواد لاریجانی: حقوق بشر ریشه در اسلام دارد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۴۴۷۹

جواد لاریجانی: حقوق بشر ریشه در اسلام دارد

سی وچهارمین نشست سازوکار گزارش‌دهی دوره‌ای شورای حقوق بشر سازمان ملل چهارشنبه ۱۵ آبان ۹۸ در مقر این سازمان در ژنو آغاز به کار کرد و هیأتی از ایران به ریاست محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر ایران، محمد مصدق معاون حقوقی قوه قضائیه و سیامک مره‌صدق نماینده اقلیت کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در این نشست حضور یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هیات ایرانی در این نشست در سخنرانی های جداگانه گزارشی از وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را با توجه به قوانین داخلی ارائه کردند.

محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر ایران در این نشست با انتقاد از تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: «تحریم‌های اقتصادی مانع بهره‌برداری کامل از تحولات اقتصادی و اجتماعی و همچنین سود بردن از حقوق درج شده در میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی (ICCPR) و میثاق بین‌المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی (ICESCR) از جمله حق داشتن زندگی، شغل و سلامت می‌شود.

وی ادامه داد: تحریم های غیر قانونی و غیر انسانی آمریکا تحقق کامل توسعه اقتصادی و اجتماعی و برخورداری از حقوق اساسی بشر از جمله حیات و بهداشت و اشتغال را با مانع روبرو کرده است.

دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران در نشست دوره‌ای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو، ضمن تشریح دستاوردهای کشورمان در زمینه حقوق بشر از اقدامات ضد انسانی آمریکا انتقاد کرد.

لاریجانی عنوان کرد: کرامت انسانی و حقوق بشر هدیه سازمان ملل یا دستاور جوامع غربی و اروپایی نیست بلکه بخشی از عقلانیت ما است که ریشه در اسلام دارد.

هیأت بلند پایه حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه به سرپرستی محمد جواد لاریجانی و همراهی نمایندگان سه قوه برای ارائه سومین گزارش ملی حقوق بشری، به مقر شورای حقوق بشر در ژنو سفر کردند.  
هیات اعزامی در این سفر ضمن ارائه گزارش ملی کشور و پاسخ به سوالات نمایندگان سایر کشورهای جهان با مقامات دفتر کمیسر عالی، رئیس شورای حقوق بشر و همچنین سفرا و نمایندگان اعزامی سایر کشورهای جهان دیدار و گفت وگو کرده است.
سازوکار گزارش دهی دوره ای حقوق بشر موسوم به (یو پی آر) یکی از مهمترین سازوکارهای پیش بینی شده در ساختار شورای حقوق بشر سازمان ملل است و همه اعضا در چارچوب برنامه زمان‌بندی شده موظف به ارائه و دفاع از گزارش ملی خود هستند.

برچسب‌ها محمدجواد لاریجانی حقوق بشر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمدجواد لاریجانی حقوق بشر محمدجواد لاریجانی حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۴۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صحبتهای جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی با ذوب آهن

دریافت 40 MB کد خبر 6097058

دیگر خبرها

  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت
  • صحبتهای جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی با ذوب آهن
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد
  • امیرعبداللهیان: توقف جنگ در دستورکار سازمان همکاری قرار دارد
  • دخل و خرج شهرداری تهران زیر ذره بین شورا
  • رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است