Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:32:52 GMT

یک میلیون اصفهانی در معرض عوارض بیماری دیابت

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۹۰۵۳

یک میلیون اصفهانی در معرض عوارض بیماری دیابت

ایسنا/اصفهان مسئول پیشگیری و کنترل دیابت مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: براساس اعلام وزارت بهداشت، شیوع دیابت در استان اصفهان ۱۱ درصد است و این افراد عمدتا در جمعیت بالای ۲۵سال قرار دارند.

رامش حسین‌خانی صبح امروز (شنبه) در نشست خبری به مناسبت روز جهانی دیابت، با تاکید بر لزوم آگاه سازی مردم از بیماری دیابت و عوارض آن، اظهار کرد: درحال حاضر ۵۲ درصد جمعیت استان را تحت پوشش برنامه های آموزش و پیشگیری از بیماری دیابت قرار داده ایم، اما باید تمام جمعیت را تحت پوشش قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از مردم از دیابت اطلاعی ندارند و باید آگاه شوند، گفت: تاکنون یک میلیون و ۳۶۰ هزار نفر را در استان غربالگری کرده ایم که ۱۲۶ هزار نفر بیمار دیابتی شناسایی شده اند، در حالی که حدود ۳۸ درصد آنها از بیماری خود اطلاعی نداشتند.

به گزارش ایسنا، مسئول پیشگیری و کنترل دیابت مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه براساس اعلام وزارت بهداشت، شیوع دیابت در استان اصفهان ۱۱ درصد است، افزود: این افراد عمدتا در جمعیت بالای ۲۵سال قرار دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان غربالگری بیماران دیابتی را آغاز کرده است، افزود: ممکن است بیمارانی باشند که اصلا برای غربالگری مراجعه نکنند، با این وجود باید آماری یکپارچه از بیماران دیابتی در استان به دست آوریم.

حسین‌خانی همچنین به بیماران پیش دیابتی اشاره کرد و گفت: منظور از بیماران پیش دیابتی کسانی هستند که هنوز به بیماری مبتلا نشده اند، اما درمعرض بیماری قرار دارند و ممکن است طی پنج سال آینده دیابت بگیرند. طبق برآوردهای صورت گرفته میانگین این افراد در استان اصفهان بالاتر از کشور است.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی و مراقبت از بیماران پیش دیابتی برای جلوگیری از بروز این بیماری، تصریح کرد: درحال حاضر ۵۴۰ هزار نفر پیش دیابتی در استان اصفهان شناسایی شده اند که با احتساب بیماران دیابتی، نزدیک به یک میلیون نفر در استان در معرض عوارض بیماری دیابت قرار دارند.

مسئول پیشگیری و کنترل دیابت مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه کنترل بیماری دیابت کار سختی است و باید در این زمینه به صورت جدی عمل کرد، اظهار کرد: به همین منظور در تمام سال خدمات پیشگیری و مراقبت برای تمام گروه های سنی انجام می شود و افراد می توانند به مراکز سلامت نزدیک محل سکونت خود مراجعه و از مشاوره و آموزش و خدمات درمانی استفاده کنند.

حسین‌خانی با بیان اینکه طی دو سال گذشته برنامه های کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر همچون دیابت در استان آغاز شده است، گفت: در دیابت در مقایسه با سایر بیماری ها قدم های نخست را برداشته ایم و برنامه ها جدید است، بنابراین قطعا اشکالاتی وجود دارد، اما درخواست ما از مردم این است در مراکز سعه صدر داشته باشند و همکاری لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دیابت غربالگري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۹۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت

رئیس مرکز ارتباط مردمی شهرداری اصفهان گفت: در هفته نخست اردیبهشت سال جاری حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تماس از سوی شهروندان با سامانه ۱۲۵ دریافت شد که از این تعداد ۳۵۰۰ تماس موضوع مشاوره‌ای بوده است.

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در هفته نخست اردیبهشت سال جاری حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ تماس از سوی شهروندان با سامانه ۱۲۵ دریافت شد، اظهار کرد: از این تعداد ۳۵۰۰ تماس موضوع مشاوره‌ای و حدود ۷۰۰۰ تماس موضوعاتی بود که شهروندان نکاتی را مطرح کردند که به مناطق اعلام شد و پیگیر هستیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه هفته گذشته درخواست‌های اجرایی بیشتر بود، افزود: با توجه به وزش باد در هفته گذشته و بارش در نقاط شهر اصفهان، افزایش تماس‌ها را در این دو حوزه بیشتر شاهد بودیم و حدود ۲۰۰۰ تماس فوری داشتیم که در قیاس با هفته‌های گذشته افزایش قابل توجهی داشت، همچنین رفع خطر موضوعاتی که مطرح شده بود بیشترین آمار را به خود اختصاص داد.

رئیس مرکز ارتباط مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به موضوعات رفع خطر تصریح کرد: و رفع خطر درختان اعم از شکستگی شاخه، سقوط درخت یا شاخه درختان موضوع اول و پس از آن رفع خطر حفره‌ها موضوع دوم بود که با جدیت توسط همکارانم در شهرداری اصفهان پیگیری شد و امیدواریم به نتیجه لازم برسد.

قاسمی خاطرنشان کرد: همکارانم در منطقه ۶، حوزه معاونت ترافیک برای روان‌سازی ترافیک چهارراه فرایبورگ اقدام کردند که از طرف شهروندان برای انجام این کار قدردانی می‌کنم، همچنین حوزه نت منطقه ۳، مشکل روشنایی بوستان‌های محلی خیابان سنبلستان را رفع کردند.

کد خبر 748852

دیگر خبرها

  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • پیکر مطهر شهید اصفهانی بعد از ۴۲ سال شناسایی شد
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد