Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@00:12:12 GMT

سرقت از اتباع خارجی به بهانه داعشی بودن!

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۲۹۹۳۸

سرقت از اتباع خارجی به بهانه داعشی بودن!

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ از انهدام باندی خبر داد که با تسلط به چند زبان زنده دنیا، از اتباع خارجی به بهانه‌های مختلف از جمله "عضویت در گروه تروریستی داعش" سرقت می‌کردند. ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ اجتماعی پلیس نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار انتظامی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سرهنگ داود فرد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اعلام بازداشت یک باند سارقان مامورنما، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری در جریان وقوع چندین فقره اخاذی از اتباع خارجی در شهر تهران قرار گرفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین پلیس آگاهی تهران بزرگ افزود: شاکیان عنوان داشتند از سارقان مامورنما تحت سرقت قرار گرفته‌اند و مبالغ زیادی از آنها سرقت شده است؛ در نهایت موفق شدیم اعضای هفت نفره این باند را شناسایی کنیم و آنها در مخفیگاه‌شان در تهران و البرز شناسایی و بازداشت شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به اقرار متهمان به 20 فقره سرقت گفت: ارزش اموال بالغ بر 15 میلیارد ریال است، متهمان به بهانه‌های مختلف اعم از عضویت شاکیان در گروه تروریستی داعش یا حمل کالای قاچاق از مالباختگان سرقت می‌کردند!

فرد ادامه داد: اکثر مالباختگان از اتباع سوریه، عراق و ترکیه هستند، این متهمان با خودروهای پژو 405، پرشیا، پراید و حتی شاسی‌بلند و تجهیزات پلیسی مانند بی‌سیم و دستبند مبادرت به سرقت می‌کردند.

جانشین پلیس آگاهی پایتخت خاطرنشان کرد: متهمان تبحر خاصی بر چند زبان زنده دنیا اعم از فرانسوی، انگلیسی و عربی داشته، یکی از آنها در کشور ترکیه و مابقی داخل کشور سابقه سرقت دارند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد سارقان در استانهای دیگر نیز اقدام به سرقت می‌کردند، متدکر شد: بیشتر مالباختگان، توریست یا مشغول ترانزیت کالا بودند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: متهمان دستور ایست به فرد داده و به بهانه‌های مختلف اموال آنها را بازرسی و در نهایت سرقت می‌کردند، سرقتها بیشتر در اتوبان آزادگان، مقابل هتلها و اماکن خاصی مانند بیمارستان و فرودگاه صورت می‌گرفت.

فیلم و تصاویر/ پلمب منازل مجردی که بعضاً پاتوق بیش از 50 نفر بودفیلم/ لحظه غافلگیری فروشنده موادمخدر در عملیات شبانه پلیس تهران

انتهای پیام/

R1370/P/S2,21,1392/CT11 واژه های کاربردی مرتبط پلیس 110 پلیس آگاهی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پلیس 110 پلیس آگاهی پلیس 110 پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۲۹۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد

سرهنگ رضا صادقی پور، سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: پیرو خبر درگیری در آدرس خیابان سهروردی شمالی ماموران کلانتری ۱۰۴ عباس آباد بلافاصله به محل مراجعه کرده و ۵ نفر آقا با صورت پوشانده، عینک، ماسک و دستکش در محل مشاهده شدند که قصد سرقت از یک کلینیک ترک اعتیاد را داشتند.

سر کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: سارقان پس از مشاهده گشت پلیس بلافاصله در مسیر‌های مختلف از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی با اشاره به آغاز عملیات تعقیب و گریز ادامه داد: ماموران پلیس با ایجاد طرح مهار پس از طی مسافتی موفق به دستگیری دو نفر از سارقان شدند و متهمان دیگر از محل گریختند.

سرهنگ صادقی پور بیان کرد: در بازرسی اولیه از متهمان شوکر و سلاح سرد کشف شد و متهمان در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر اقدام به سرقت به شیوه زورگیری اعتراف کردند و طبق اظهارات شاکی متهمان قصد سرقت از کلینیک را داشتند و متهمان به کلانتری انتقال داده شدند.

سر کلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت با توجه به متواری شدن سه نفر از متهمان خاطرنشان کرد: دستگیری سایر سارقان نیز در دستور کار پلیس قرار گرفته و متهمان به همراه پرونده جهت بررسی بیشتر و کشف جرایم احتمالی تحویل مقام قضایی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • مهمترین اخبار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در روز دوشنبه
  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • غافلگیری سارقان کلینیک ترک اعتیاد
  • دستگیری زوج سارق دلار اتباع خارجی در چالوس
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای طیور در دامغان
  • دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند
  • بازداشت 4 متهم اصلی پرونده گم شدن یسنا
  • دستگیری ۴ متهم اصلی پرونده مفقودی «یسنا»
  • جزئیات جدید از پرونده مفقودی «یسنا»
  • ۴متهم اصلی در پی مفقود شدن یسنا دستگیر شدند