Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان پدافند غیرعامل اعلام کرد: تا اواسط سال 1399، 51 شهر ایران به وسیله تجهیزات بومی به سامانه رصد تهدیدات بیولوژیک، شیمیایی و هسته‌ای مجهز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، غلامرضا جلالی در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل با اعلام این خبر اظهار کرد: خوشبختانه امروز ظرفیت قابل توجهی در بومی‌سازی پدافندهای زیستی، شیمیایی، هسته‌ای و سایبری پیدا کردیم که این نشان‌دهنده اثرات مثبت تحریم‌هاست که نشان می‌دهد در صورت مدیریت شرایط ما می‌توانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رییس سازمان پدافند غیرعامل در حال حاضر 200 محصول پایه تولید داخل در حوزه سایبری در شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی تولید شده که پیش از این هیچ یک از این محصولات را در اختیار نداشته‌ایم. برای مثال سامانه استراتژیک «اسکادا» تولید شده که اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد.

وی با بیان این‌که رشد تولید محصولات داخلی می‌تواند تضمین امنیت 100 درصدی را برای ایران به ارمغان بیاورد، ادامه داد: امروز نخستین آزمایشگاه «BSL3» افتتاح می‌شود که برای نخستین بار در کشور تولید شده و امکان رصد بسیاری از تهدیدات بیولوژیک را خواهد داشت. امروز تعداد زیادی از این تجهیزات در حال ساخت و نصب هستند و نخستین آن در حرم امام رضا (ع) نصب شده و کار خود را آغاز کرده است.

 

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پدافند غیرعامل ترور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۲۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: با شروع بارندگی از روز گذشته (چهارشنبه)، دو هزار نیروی کارگری و کارشناسان حوزه خدمات شهری در مناطق ۱۳گانه مشهد به حالت آماده‌باش درآمدند.   احسان نجاری مقدم اظهار کرد: حجم بارندگی از روز گذشته ۱۹ میلیمتر اعلام شده و سامانه بارشی تا فردا (جمعه) به صورت پراکنده فعال است، همچنین بیشترین حجم بارندگی ساعت ۲۳ تا ۲۴ از ایستگاه هفت حوض به مقدار ۵/۶ میلیمتر در ساعت گزارش شده است.   وی ادامه داد: با هماهنگی‌های انجام شده تمهیدات لازم برای مدیریت بحران احتمالی در زمان بارندگی اندیشیده شده است و در این مدت ۳۰ نقطه تجمع آب سطحی در سطح شهر گزارش و به سرعت رفع شد.   مدیر کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: تا پایان آماده‌باش، دو هزار نیروی پاکبان خدمات شهری در سه شیفت، ۹۵ موتور پمپ، ۴۹ دستگاه ماشین‌آلات تانکری و پشتیبانی خدمات شهری و پنج هزار و ۷۰۰ کیسه شن در مناطق مختلف شهر مشهد، مستقر هستند.

دیگر خبرها

  • ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • استقرار نیروها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت