Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیر جهاد کشاورزی آمل از تولید سالانه 350 تن قارچ خوراکی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان آمل، سید حسین اسلامی گفت: قارچ خوراکی با ارزش غذایی بالا و دارابودن گروهی از ویتامین ها بویژه ویتامین D و C، اسیدهای آمینه ضروری و املاح معدنی و همچنین عدم داشتن چربی و میزان فیبر بالا در سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن نقش ویژه ای دارد که به اشکال تازه خوری در سالادها، کبابی، آب پز، فست فودها و به صورت ترشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل بیان کرد: قارچ یکی از سالم ترین مواد غذایی است که می تواند در ترکیب رژیم غذایی مبتلایان به دیابت جای گیرد، قارچ چربی و کلسترول ندارد، مقدار کمی هیدرات کربن را در خودش جای داده و از لحاظ داشتن پروتئین در سطح خوبی قرار دارد. ویتامین، مواد معدنی، آب و فیبر هم از سایر ترکیبات موجود در قارچ هستند که به سلامت هرچه بیشتر بیماران مبتلا به دیابت  کمک می کنند.

وی با بیان اینکه سالانه 350 تن قارچ خوراکی در 37 واحد صنعتی و مشاغل خانگی در مساحت 26 هزار متر مربع در این شهرستان تولید می شود، افزود: 45 بهره بردار آملی در این زمینه فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: آموزش جوانان و علاقمندان به پرورش قارچ خوراکی می تواند موجب تولید پایدار و اشتغالزایی شود.  

اسلامی با اشاره به اینکه  همه قارچ ها خوراکی نیستند و برخی از قارچ های غیرخوراکی و سمی می توانند کشنده باشند، به مصرف کنندگان توصیه کرد: قارچ مصرفی مورد نیاز خود را از مراكز معتبر و به صورت بسته بندی های بهداشتی تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تولید سالانه 350 تن قارچ آمل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید

آفتاب‌‌نیوز :

باروری به معنای توانایی برای داشتن فرزند، به عنوان یکی از علت‌های تشکیل خانواده شناخته می‌شود؛ با توجه به اینکه سبک زندگی، الگوی غذایی و فعالیت بدنی زوجین بر قدرت باروری آن‌ها تأثیر دارد، پیروی از یک الگوی غذایی مناسب، مصرف ریزمغذی ها، فعالیت بدنی منظم و حفظ وزن مطلوب می‌تواند از بسیاری از مشکلات باروری جلوگیری کرده و سبب کاهش هزینه‌های درمان ناباروری شود. در ادامه با ۱۰ توصیه تغذیه‌ای کاربردی و مؤثر در باروری سالم آشنا می‌شویم:

سعی کنید غذا‌های غنی از آنتی اکسیدان مانند منابع ویتامین C، E و کاروتنوئید‌ها را به برنامه غذایی خود اضافه کنید و نسبت به گذشته مرکبات، فلفل سبز، توت فرنگی، گوجه فرنگی، بروکلی و میوه‌های نارنجی رنگ را بیشتر مصرف کنید.

از مصرف ماهی‌های چرب و ماهی تن، زرده تخم مرغ، شیر غنی شده و جگر گاو غافل نشوید؛ این مواد غذایی به عنوان منابع ویتامین D، می‌تواند در بارورری افراد مؤثر باشد.
منابع غذایی فولات (B۹) مانند جگر، نخود، عدس، لوبیا، آجیل و مغزدانه ها، بادام زمینی، اسفناج، مارچوبه، سبزی‌های سبز تیره، مرکبات و بروکلی را به برنامه غذایی هفتگی خود اضافه کنید.

مصرف جگر، گوشت قرمز، مرغ، ماهی، لبنیات، تخم مرغ، حبوبات و مغزدانه‌ها به دلیل غنی بودن از روی، توصیه می‌شود.

بهتر است در طول هفته از منابع غذایی امگا ۳ مانند گردو، ماهی سالمون، دانه کتان، کلم بروکسل و دانه چیا مصرف کنید.

نسبت به گذشته فیبر بیشتری مصرف کنید؛ میوه ها، سبزی‌ها و غلات کامل و سبوسدار به عنوان منابع سرشار از فیبر شناخته می‌شود.

مصرف مغزدانه‌ها و حبوبات مانند عدس، نخود، لوبیا، بادام، گردو و دانه آفتابگردان بسیار حائیز اهمیت است.

توصیه می‌شود مصرف کربوهیدرات تصفیه شده مانند قند و شکر، کیک و شیرینی و انواع نان سفید کاهش یابد.

مصرف چربی‌های غیر اشباع مانند روغن‌های زیتون، کانولا و آفتابگردان به صورت متعادل و کنترل شده افزایش یابد.

سعی کنید مصرف چربی‌های اشباع مانند روغن‌های جامد و حیوانی و گوشت‌های فرآوری شده مانند سوسیس و کالباس را تا حد ممکن کاهش دهید.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • امنیت غذایی فرابخشی است/ تدوین ۵ برنامه جهش تولید در کشاورزی
  • شمارش معکوس برای اصلاح نرخ تورم سالانه
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • حمل و نقل عمومی رکورددار تورم در فروردین ۱۴۰۳/ خوراکی‌ها چقدر گران شدند؟
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است