Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@03:50:09 GMT

نکته بهداشتی: سودمندی‌های ماساژ

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۳۰۱۴

نکته بهداشتی: سودمندی‌های ماساژ

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، از جمله این سودمندی‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد:

- کاهش درد و تنش عضلانی.

- کاهش درد در موارد آسیب‌های بافت نرم.

- احساس راحتی و ارتباط با فرد دیگر و مراقبت بوسیله او.

ماساژ درمانی می‌توان در تسکین درد در کمردرد، سردردها از جمله میگرن و نیز کاهش درد و سفتی مفاصل و بهبود کارکرد آنها در آرتروز به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماساژ درمانی همچنین به عنوان یک درمان مکمل برای ایجاد آرمیدگی یا ریلکسیشن، کاهش درد وسایر علام ناشی از سرطان و عوارض جانبی شیمی‌درمانی به کار می‌رود. ماساژ درمانی ممکن است به کاهش درد، تورم، خستگی، تهوع یا افسردگی در بیماران دارای سرطان کمک کند. البته در بیماران دارای سرطان در مواردی ممکن است با نظر دکتر بخش‌های از بدن ماساژ داده نشود یا به کلی ماساژ انجام نشود.

قبل از اینکه هر نوع ماساژی را انجام دهید، به خصوص اگر باردار هستید، سرطان دارید یا دردی دارید که علت آن معلوم نیست درباره سود و زیان‌های احتمالی ماساژ با دکترتان مشورت کنید.

کد خبر 462280 برچسب‌ها مجله نکته بهداشتی روز

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۳۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل

دکتر نگار خوشنویس گفت: پارسال در مجموع ۱۳ هزار و ۶۷۸ نفر با ادعای جراحات ناشی از نزاع و درگیری به مراکز پزشکی قانونی استان اردبیل مراجعه کردند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل افزود: از این تعداد مراجعه ۱۰ هزار و ۸۶ نفر مرد و سه هزار و ۵۹۲ نفر زن بوده است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که حدود ۱۴ هزار نفر بوده، هشت درصد کاهش داشته است.

به گفته او، بیشترین تعداد مراجعین ناشی از نزاع و درگیری به پزشکی قانونی اردبیل در سال گذشته در تیرماه با هزار و ۵۴۷ نفر و کمترین مراجعین نیز در اسفند ماه با ۷۷۰ نفر بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل با بیان اینکه بیشترین علت مراجعه به مراکز پزشکی قانونی این استان و حتی کشور نزاع و درگیری است، افزود: افراد بعد از مراجعه به مراکز انتظامی و قضایی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شده و بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی و صدمات برای آنها گوهی صادر می شود.

دکتر خوشنویس گفت: با توجه به اینکه در پزشکی قانونی هیچ گونه کار درمانی انجام نمی‌شود، لذا اولویت اول برای مصدومین ناشی از نزاع به ویژه در موارد پر خطر ، مراجعه به مراکز درمانی جهت اقدامات درمانی می‌باشد.

او با بیان اینکه داشتن معرفی نامه از مراجع قضایی و انتظامی جهت پذیرش و ارائه نظریات پزشکی قانونی الزامی است، افزود: داشتن ظاهر خون آلود نه تنها تاثیری در نظریه‌های کارشناسی نخواهد داشت، بلکه معاینه دقیق تر زخم و جراحات را با مشکل مواجه خواهد کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • حقایق مهم و جذاب درباره سلامتی بدن
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت