Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در نشست خبری با حضور لوئیجی دی مایو، همتای ایتالیایی خود در برلین اعلام کرد فرانسه، آلمان و جمهوری مالت درباره روند توزیع مهاجران غیرقانونی گرفتار در دریای مدیترانه توافق کردند.

هایکو ماس گفت: «طبعا ما باید درباره مسائل مرتبط با موضوع مهاجرت با هم تبادل نظر داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روشن است که در این ارتباط، مبتنی بر ارزش‌های مشترک و مسئولیت پذیری اشتراکی که برای همبستگی و انسجام داریم، نیازمند یک پاسخ اروپایی هستیم. این همبستگی به ویژه باید از طریق تقسیم مسئولیت با کشور‌های مبداء (کشور‌های ورودی مهاجران به اروپا) نظیر ایتالیا انجام گیرد که مدت‌های مدید است تنها گذاشته شده اند.»

وزیر امور خارجه آلمان اعلام کرد: «ما به طور مشترک با فرانسه و کشور مالت در این مسیر پیش می‌رویم و در مورد اجرای ساز و کار توزیع انسان‌های محتاج و گرفتار در دریای مدیترانه توافق کردیم. آلمان به طور اساسی در این طرح مشارکت می‌کند. با این حال مهم است که سایر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نیز به شیوه‌ای مناسب در اجرای این طرح مشارکت کنند.»

هایکو ماس تاکید کرد: «همزمان لازم است اصلاحاتی مشترک را در نظام پذیرش پناهندگی اروپا در دستور کارمان قرار دهیم و رسیدگی به این مساله در کانون موضوعات ریاست دوره‌ای آلمان بر اتحادیه اروپا در نیمسال دوم سال آینده میلادی خواهد بود.»

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اتحادیه اروپا آلمان فرانسه بحران پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه در دولت فرانسه اعلام کردند که امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در ماه «می» به آلمان سفر می‌کند و احتمالاً در ماه «ژوئن» نیز دوباره به آلمان سفر خواهد کرد.

رییس‌جمهور فرانسه اواخر اسفند نیز برای دیدار با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان راهی برلین شد؛ سفری که ظاهراً با هدف کاهش تنش بین فرانسه و آلمان درباره جنگ اوکراین انجام شد.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر اخیر تنش بین فرانسه و آلمان درباره کمک نظامی به اوکراین تشدید شده و به عرصه عمومی کشیده شده است.

کد خبر 6090492

دیگر خبرها

  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • درخواست ماکرون برای بازدارندگی هسته‌ای در دفاع مشترک اروپایی
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • توافق آلمان و فرانسه روی پروژه مشترک تسلیحاتی پیشرفته
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • پروژه مشترک آلمان و فرانسه برای تولید تانک‌های مدرن
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • کمک ۱۷ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به مهاجرین افغانستانی