Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه دولت مستعفی یمن مدعی از سرگیری فعالیتش در شهر عدن شد.

به نقل از روسیا الیوم، وزرات خارجه دولت مستعفی یمن با انتشار بیانیه‌ای در صفحه کاربری خود در توییتر اعلام کرد، در راستای اجرایی کردن دستورات، عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی یمن و اجرای توافق ریاض از امروز (یکشنبه) تمامی فعالیت خود را در عدن، پایتخت موقت این دولت در جنوب یمن از سر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام پس از سه ماه توقف فعالیت به دلیل درگیری نیروهای هادی با جدایی‌طلبان تحت حمایت امارات در جنوب یمن صورت می‌گیرد.

دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی جنوب این کشور روز سه شنبه توافق ریاض را با نظارت عربستان و حمایت امارات برای پایان دادن به اختلافات میان دو طرف مذکور امضا کردند.

سند توافق مذکور برای پایان دادن به اختلافات میان دولت مستعفی و شورای انتقالی تمهیداتی را در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و امنیتی و نظامی در نظر گرفته است./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/نگرانی امارات از درگیری ها در جنوب یمن

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۹۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک رسانه آلمانی جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین را فاش کرد.

روزنامه آلمانی «دی ولت» در گزارشی اعلام کرد که روسیه و اوکراین در بهار ۲۰۲۲ به توافق صلح نزدیک بودند. در آن توافق کی یف آماده تعهد به بی طرفی بود. با این حال اصرار مسکو بر اینکه اوکراین، زبان روسی را دومین زبان رسمی خود قرار دهد یکی از موانع بود.

این روزنامه آلمانی با استناد به یک سند ۱۷ صفحه‌ای به تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۲، مدعی شد که توافقی میان مسکو و کی یف انجام شده بود و قرار بود هرگونه اختلاف باقی مانده در نشست بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و همتای اوکراینی وی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به نوشته این رسانه آلمانی، بنا به مفاد این توافق اوکراین متعهد به بی‌طرفی دائم می‌شد و موافقت می‌کرد که به سلاح‌ها و نیروهای خارجی اجازه ورود به این کشور را ندهد. همچنین کی یف بنا به توافق مذکورتضمین می‌کرد که مانورهای نظامی با دیگر کشورها برگزار نخواهد کرد.

در مقابل، روسیه متعهد می‌شد که دیگر به اوکراین حمله نکند و کی‌یف می‌توانست تضمین‌های امنیتی را از آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین دریافت کند.

کد خبر 6090259

دیگر خبرها

  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • تاکسی هوایی امارات تا پایان 2025 به راه می افتد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس