Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@05:33:38 GMT

کتابخانه‌ مقاوم به زلزله در نیوزلند

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۳۹۴۶۷

کتابخانه‌ مقاوم به زلزله در نیوزلند

در کرایست‌چرچ، شهری واقع در استان کانتربوری در کشور نیوزیلند، کتابخانه‌ای مقاوم در برابر زلزله احداث شده است که نماد تولد دوباه برای این شهر به شمار می‌رود .

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تقریبا پس از گذشت هشت سال از وقوع زلزله‌ای مخرب در شهر کرایست‌چرچ، معماران کتابخانه‌ای مرکزی مقاوم و پایدار با نماد امید، وحدت و تولد دوباره در این شهر بنا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختمان جدید علاوه‌بر کتابخانه، به عنوان مرکزی برای نگهداری میراث فرهنگی بازمانده از مردم مائوری نظیر آثار هنری متعدد محسوب می‌شود که مزین به نمایی طلایی با الهام از گیاه بومی فرمیوم تنکس کشور نیوزیلند است؛ مائوری قومی از تبار پلی‌نزی هستند که در سده دهم میلادی از جزایر گرمسیر و استوایی اقیانوس آرام به جزایر معتدل نیوزیلند کوچ کردند و تمدن مائوری را بنا نهادند. کتابخانه مرکزی کرایست‌چرچ یکی از مهم‌ترین پروژه‌های عمومی ساخته شده پس از زلزله مهم شهر، با هدف جان‌بخشیدن دوباره به این شهر، به شمار می‌رود.

کتابخانه مرکزی کرایست‌چرچ که در منطقه تاریخی میدان کلیسای جامع این شهر بنا شد، یک ساختمان پنج‌ طبقه است که مساحتی برابر با 9 هزار و 500 متر مربع را در برگرفته است. معماران این سازه بی‌نظیر از یک سیستم مقاوم‌سازی در مقابل زلزله، شامل دیوارهای بتنی بسیار بزرگ متصل به کابل‌های فلزی کششی و منعطف ساخته شده است که این ویژگی منحصر به فرد به ساختمان امکان حرکت به جلو و عقب و بازگشت به جایگاه اصلی خود را می‌دهد و در نتیجه در مقابل وقوع زلزله از مقاومت کافی برخوردار خواهد بود.

ساختمان جدید تنها به عنوان یک کتابخانه عمل نمی‌کند بلکه معماران  در آن سعی کرده‌اند فرهنگ قوم مائوری را با نگهداری آثار هنری به جامانده از این قوم زنده نگه دارند. علاوه‌براین، ساخت بالکن‌هایی عظیم در این سازه به مردم کرایست‌چرچ اجازه می‌دهد بناهای تاریخی به جامانده از قرن هفدهم را از چهار طرف ساختمان نظاره کنند. وجود یک فضای داخلی بسیار روشن و حیاطی بزرگ و دلباز در کتابخانه مرکزی کرایست‌چرچ از دیگر ویژگی‌های بی‌نظیر این ساختمان است که باعث جذب بسیاری از گردشگران و دوستداران کتاب به آن شده است.

کد خبر 396208

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مقاوم به زلزله نیوزلند کتابخانه ساختمان زلزله کلانشهرهای جهان شهرهای جهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۳۹۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی

حامد دائمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اعطای تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی روستایی اظهار کرد: برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی تاکنون ۹۷۲۲ نفر متقاضی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند که از این تعداد ۴۰۹۰ خانوار قرارداد بسته‌اند.

دائمی افزود: از ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۲ تسهیلات با کارمزد پنج درصد تا سقف ۳۵۰ میلیون تومان از اعتبار سال ۱۴۰۲ جهت احداث واحدهای مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به استان ابلاغ گردید.

وی با بیان اینکه سهمیه تسهیلات ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت سال ۱۴۰۲ یازده هزار واحد است، گفت: به متقاضیانی که در سال قبل از تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی استفاده کرده‌اند، اما موفق به تکمیل و بهره‌برداری از واحد مسکونی خود نشده‌اند مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان دیگر در قالب متمم تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با بیان اینکه یکی از فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ابتدای کار، ساخت خانه برای افراد فاقد مسکن یا مسکن غیر مقاوم بود، ادامه داد: هم اکنون گیلان جز استان‌های پیشرو در مقاوم سازی مسکن است.

دائمی با اشاره به اینکه استان گیلان در مقاوم سازی خانه‌های روستایی از متوسط کشوری بالاتر است، گفت: درصد خانه‌های مقاوم در سطح روستاهای استان بر اساس آمارگیری مسکن روستایی معادل ۵۹ درصد بوده که شاخص کشوری ۵۴ درصد است.

کد خبر 6089744

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • حمله راکتی حزب‌الله به مقر تیپ «حرمون» ارتش اسرائیل
  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی