Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:46:57 GMT

وزارت خارجه دولت مستعفی یمن در عدن آغاز به کار کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۳۰۸۵

وزارت خارجه دولت مستعفی یمن در عدن آغاز به کار کرد

 به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)،وزارت خارجه دولت مستعفی با صدور بیانیه ای خاطر نشان کرد که این اقدام در راستای تاکید "عبد ربه منصور هادی" رییس جمهور دولت مستعفی بر تلاش برای اجرای هرچه سریع تر "توافق ریاض" صورت گرفته است.

پس از درگیری ها در عدن بین نیروهای دولت مستعفی و نیروهای شورای انتقالی، وزارتخانه ها کار خود را در متوقف کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از ماه‌ها کشمکش و درگیری مسلحانه میان نیروهای وفادار به منصور هادی (وابسته به عربستان) و شورای انتقالی جنوب (وابسته به امارات) در جنوب این کشور، سه شنبه گذشته با میانجیگری سعودی ها، توافقی میان طرف‌های یمنی در ریاض به امضا رسید.

از مهم‌ترین بندهای توافق ریاض می توان به استقرار دولت منصور هادی در شهر عدن ظرف مدت ۷ هفته، متمرکز شدن نیروهای نظامی زیر نظر وزارتخانه های کشور و دفاع، مقابله مشترک با جنبش انصارالله زیر نظر ائتلاف سعودی، تشکیل یک کمیته نظارت بر توافق ریاض با نظارت عربستان و تعیین ۱۲ وزیر از شورای انتقالی جنوب (متحد امارات) در دولت آینده از مجموع ۲۴ وزیر کابینه اشاره کرد.

 بسیاری از مسؤولان یمنی نسبت به این توافق مشکوک هستند چرا که این توافق به دخالت ریاض در امور یمن و همچنین شبه نظامیان منطقه مشروعیت می بخشد.

"اتحادیه جوانان جنوب یمن" که یکی از اعضای جنبش جنوب به شمار می آید با صدور بیانیه ای توافق ریاض را دور زدن قضیه ملی جنوب یمن، سقوطی تحقیرآمیز و خودکشی سیاسی شورای انتقالی و برخی عناصر جنبش جنوبی توصیف کرد.

این تشکل طرف های حاضر در این توافق را شاهدان توافقی دروغین که هیچ یک از آرمان های مردم جنوب را پاسخ نمی دهد، نامید.

 پیشتر "شورای جوانان انقلاب مسالمت آمیز یمن" نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرده بود که امارات نمی تواند در این توافق بی طرف باشد چرا که در درگیری های جنوب یمن سرمایه گذاری و یک گروه مسلح علیه دولت مستعفی تشکیل داده است و مسؤول ندانستن این کشور در کودتا، کشتارها و نقض حقوق ها پاداشی برای ابوظبی به شمار می آید.

برچسب‌ها عدن وزارت خارجه عربستان شورای انتقالی جنوب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عدن وزارت خارجه عربستان شورای انتقالی جنوب عدن وزارت خارجه عربستان شورای انتقالی جنوب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی در روزهای ۲۸ تا ۲۹ آوریل، قرار است به ابتکارات آنکارا برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین ادامه دهد.

منابع دیپلماتیک ترکیه در این خصوص اعلام کردند که فیدان یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در ریاض با اعضای گروه تماس تشکیل شده از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای پایان دادن به کشتار مردم مظلوم غزه و تضمین صلح دائمی دیدار و گفتگوخواهد کرد.

به گفته این منابع قرار است گروه تماس با وزرای خارجه کشورهای غربی نیز دیدار کند.

گفته می‌ شود وزیر امور خارجه ترکیه در ریاض دیدارهای دوجانبه ای نیز خواهد داشت و محور گفتگوها هم آخرین وضعیت تحولات در نوار غزه خواهد بود.

کد خبر 6090379

دیگر خبرها

  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • ارمنستان : اقدامات مقدماتی برای تاسیس سرکنسولگری در تبریز در حال انجام است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد