Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@05:43:22 GMT

بیشترین سطح کشت زرشک در استان متعلق به برخوار است

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۴۴۱۵

بیشترین سطح کشت زرشک در استان متعلق به برخوار است

کارشناس گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: سطح زیر کشت زرشک در استان اصفهان ۲۰ هکتار است که از این میزان بیشترین سطح را شهرستان برخوار به خود اختصاص داده است.

آیت پارسائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گیاه زرشک مقاوم به سرما، گرما و شوری است از این رو استان اصفهان دارای شرایط اقلیمی مناسبی برای کشت این محصول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به این خاصیت و ویژگی گیاه زرشک می توان آن را در بخش‌های مرکزی تا شمال شرق استان با وجود گرما و شوری خاک و غرب و جنوب استان با وجود سرما، کشت کرد.

کارشناس گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اعلام کرد: زرشک‌های خود رو در قسمت‌های غرب و جنوب این استان به وفور یافت می‌شود.

پارسائیان اظهار کرد: کشت زرشک نسبت به محصولات زراعی دیگر، آب بسیار کمی احتیاج دارد و جزو دسته محصولات آب‌بَر محسوب نمی‌شود، به عنوان مثال کشت این گیاه به یک سوم آب مورد نیاز برای کشت گردو یا سیب زمینی، نیاز دارد.

وی اعلام کرد: تولیدات سالانه زرشک تَر در استان اصفهان ۲۰۰ تُن و تولیدات نوع خشک این گیاه که قابل فرآوری نیز باشد، سالانه ۱۵ تن است.

کارشناس گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه  سطح زیر کشت گیاه زرشک در استان اصفهان نزدیک به ۲۰ هکتار است و شهرستان برخوار بیشترین کشت زرشک را دارد، گفت: بعد از آن شهرستان‌های فریدون شهر، اصفهان و چادگان بیشترین کشت زرشک را به خود اختصاص داده‌اند.

پارسائیان اضافه کرد: در دیگر شهرستان‌های استان نیز این محصول کشت می شود اما سطح آن حدودا به یک دهم هکتار رسیده که بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: مساحت کشت گیاه زرشک در شهرستان برخوار، هفت هکتار است.

کارشناس گیاهان دارویی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در این شهرستان سالانه ۷.۵ تن زرشک خشک و ۱۰۰ تن زرشک تَر تولید می شود.

پارسائیان خاطر نشان کرد: در استان اصفهان به دلیل محدود بودن کشت زرشک، صادرات نداریم و کشت این گیاه در حد استفاده و تامین داخلی استان است.

کد خبر 396262

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زرشک جهاد کشاورزی گياهان دارويي شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت ملی پخش فرورده‌های نفتی منطقه سبزوار در جلسه بررسی مسائل و مشکلات سوخت بخش‌های کشاورزی صنعت و معدن شهرستان بردسکن گفت: بیشترین قاچاق سوخت در بخش کشاورزی صورت می‌گیرد که باید متولیان امر تدابیر لازم اتخاذ کنند و تمامی ادوات کشاورزی را به دستگاه جی پی اس مجهز کنند.

حمید مظفری‌نژاد با اشاره  به ظرفیت و پتانسیل‌های شهرستان بردسکن در بخش معدن، کشاورزی و صنعت افزود: بر اساس نیاز سوخت را به شهرستان بردسکن اختصاص خواهیم داد و نخواهیم گذاشت رونق تولید و رشد اقتصادی در منطقه متوقف شود.

وی از فرماندار بردسکن خواستار اختصاص هزار متر مربع زمین برای احداث ساختمان اداری ناحیه نفتی بردسکن شد و قول داد در صورت تامین زمین مورد نیاز و سند آن به نام شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی ثبت شود این طرح را تا پایان امسال تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهیم داد.

علی دهقان‌زاده فرماندار بردسکن هم این نشست با اشاره به فعالیت بیش از ۳۰ واحد معدنی و وجود راه‌های مواصلاتی و بخش کشاورزی این شهرستان گفت: بردسکن دومین شهر معدنی استان خراسان رضوی و پایتخت تولید مس در شرق کشور است و نباید شرکت پخش و فرآورده‌های نفتی در تامین سوخت مورد نیاز شهرستان سخت‌گیری کند.

 

دیگر خبرها

  • تالاب درگه سنگی نقده دارای بیشترین حجم آب است
  • تالاب درگه سنگی دارای بیشترین حجم آب در بین تالابهای فصلی نقده
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • رقابت بیش از ۶۴ هزار اصفهانی در مارتن کنکور ۱۴۰۳
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • برگزاری نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در برخوار
  • بیشترین قاچاق سوخت در حوزه کشاورزی صورت می‌گیرد
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • پشمینه رستنی شفابخش دشت‌های اصفهان