Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرفی گفت: گردشگری راه نجات کشور در بخش اقتصاد است و کشور با سرمایه گذاری و بهره گیری از داشته های خود در این زمینه می تواند رونق اقتصادی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سهراب شرفی»، امروز (یکشنبه ۱۹ آبان) در جلسه ای که با هدف بررسی موضوع زیرساخت های ورود هوایی از کشورهای هدف از جمله برقراری پرواز مستقیم عراق – شیراز در اتاق بازرگانی شیراز برگزار شد، گفت: نیاز است برای افزایش تبادل گردشگر از کشور عراق و استان فارس هماهنگی بیشتری بین سازمان حج و زیارت استان فارس با دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری فارس برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: در حال حاضر بنا به دلایل متعدد تقویت و ارتقا زیرساخت ورود هوایی بین عراق و استان فارس امکان پذیر نیست و دفاتر خدمات مسافرتی ما باید برای بهره گیری مناسب از ظرفیت صندلی خالی سازمان حج و زیارت استان برای جابجایی گردشگر برنامه ریزی کنند.

 

وی افزود: وظیفه سازمان حج و زیارت اعزام کاروان های زیارتی به این کشور است لذا بخش گردشگری ما باید از ظرفیت های صندلی خالی حج و زیارت برای اعزام مسافر و گردشگر استفاده کند و به دنبال ارائه راهکار برای افزایش تعامل در این زمینه باشند.

 

شرفی اظهار داشت: تا مهیا شدن شرایط لازم برای برقراری پرواز مستقیم، اتاق بازرگانی فارس می تواند حلقه واسط تعامل بین دفاتر خدمات مسافرتی و سازمان حج و زیارت نقش خود را ایفا کند.

 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: گردشگری راه نجات کشور در بخش اقتصاد است و کشور با سرمایه گذاری و بهره گیری از داشته های خود در این زمینه می تواند رونق اقتصادی ایجاد کند.

 

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری نباید تنها به حضور چند گردشگر در کشور بسنده شود، ادامه داد: توان بخش خصوصی در حوزه گردشگری بیش از وضعیت فعلی است که مدیران دولتی و سیاستگذاران باید دیدگاه و نگاه خود در صنعت گردشگری و فعالیت بخش خصوصی در این زمینه را تغییر دهند تا این صنعت در کشور رشد کرده و درآمد زا شود.

 

شرفی عنوان داشت: گردشگری می تواند زمینه ایجاد اشتغال پایدار را در کشور فراهم کند اما جای تاسف است که در مقایسه با داشته هایمان در حوزه گردشگری بالاخص توریسم سلامت نتوانسته ایم کسب درآمد کنیم.

 

وی تصریح کرد: تغییر نگاه اقتصادی کشور از وابستگی به نفت به بهره گیری از صنعت گردشگری می تواند فضای رشد و فعالیت پویا و مثبت به بخش خصوصی بدهد که در این صورت همه بخش ها از تاثیر مثبت بخش گردشگری بهره می برند که متاسفانه تاکنون در کشور از بهره اقتصادی صنعت گردشگری غافل بوده ایم.

 

خاطر نشان می شود، کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس با سه دستور جلسه از جمله بررسی مبحث زیر ساخت ورود هوایی از کشورهای هدف (پرواز مستقیم عراق – شیراز) و بررسی پیشنهادهای واصله از جانب کمیته های زیر مجموعه کمیسیون گردشگری در خصوص برگزاری دوره های آموزشی و طرح های پژوهشی با حضور اعضای آن در این اتاق برگزار شد.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد راهپیمایی 13 آبان 13 آبان شیراز کانون های فرهنگی هنری مساجد نماز جمعه هفته وحدت هفته وحدت ظهور امام زمان عج شبستان یزد اتاق بازرگانی فارس اتاق بازرگانی شیراز ظرفیت های گردشگری فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر

جلال‌الدین ماشاریپوف ستاره ازبکستانی استقلال روزهای جالبی را در این تیم پشت سر می‌گذارد و علاوه بر درخشش در ترکیب این تیم تمرینات پرنشاطی را هم پشت سر می‌گذارد.

او در جریان تمرینات استقلال و حتی خارج از تمرینات هم رابطه صمیمانه‌ای با فول بک‌های راست و چپ استقلال پیدا کرده و رفاقت با آنها در رویکرد آنها داخل زمین و حتی تمرینات هم تاثیر مثبت گذاشته است.

با توجه به شکل بازی استقلال که ماشاریپوف برای خلق موقعیت به سمت چپ و راست شیفت می‌شود و کارهای ترکیبی با فول‌بک‌های تکنیکی-سرعتی استقلال انجام می‌دهد، شناخت بیشتر و درک تاکتیکی و علاوه بر آن رابطه خوب آنها باعث شده تا کیفیت این تیم در فاز هجومی پیشرفت قابل توجه‌ای داشته باشد.

ابولفضل جلالی با انتشار استوری در اینستاگرام شخصی خودش از تمرینات شخصی زیر نظر مربی‌ بدنساز استقلال به همراه جلال‌الدین ماشاریپوف رونمایی کرد، البته او در تمرین امروز غایب بود و همین زمینه ساز شوخی مجازی مدافع چپ پای استقلال با هافبک ازبکستانی شده بود.

ماشاریپوف پس از تغییر پستی که در تیم استقلال پیدا کرد به شکل قابل توجهی عملکرد خودش و این تیم را بهبود بخشید و فوتبال چشم نوازی را ارائه می‌کند.

  منبع:ورزش سه 

دیگر خبرها

  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • اختصاص ۵۰۰ یورو ارز مسافرتی به زائران حج
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری، اقتصاد زیارت و گوهرسنگ‌ها در اکسپو‭۲۰۲۴ تهران 
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • بهره مندی بیش از ۴۸۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی از خدمات امدادی هلال احمر
  • ترفند جالب ماشاریپوف برای هماهنگی بیشتر
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد