Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النهرین، نشستی در کاخ صلح بغداد امروز یکشنبه با حضور برهم صالح رئیس جمهور، عادل عبدالمهدی نخست وزیر و محمد الحلبوسی رئیس پارلمان و فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق تشکیل شد.

در این نشست تحولات سیاسی و امنیتی عراق با توجه به تظاهرات بغداد و دیگر استانها بررسی شد و بر مخالفت با راهکار امنیتی در برخورد با تظاهرات مسالمت آمیز تاکید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این نشست بر ضرورت مسالمت آمیز بودن تظاهرات و ممانعت از منحرف شدن روند تظاهرات از ماهیت مسالمت آمیز آن تاکید شد و اینکه امنیت عمومی باید حفظ شود و اموال دولتی و  خصوصی مصون بماند.

در این نشست تاکید شد که قوه قضاییه و مجریه اقدام قانونی در بررسی پرونده های تحقیق ویژه فساد و پیگیری پرونده متهمان در آن برای تحقق عدالت را گشوده است و این روند ادامه خواهد یافت و احدی در هر سمتی که باشد از چنگال عدالت رها نخواهد شد.

همچنین در این نشست درباره وضع قانون جدید انتخابات و اینکه این قانون ضامن تحقق عدالت در رقابت انتخاباتی باشد و سبب شود که نامزدهای باکفایت طبق نظر رای دهندگان انتخاب شوند، بررسی شد.

شرکت کنندگان در نشست کاخ صلح بغداد همچنین تظاهرات مسالمت آمیز را یکی از ابزارهای مراقبت و فشار برای تحقق اصلاحات مورد نظر دانستند.

در این نشست همچنی بر گفتگوی ملی تاکید شد.

کد خبر 4768341

منبع: مهر

کلیدواژه: عراق بغداد برهم صالح ایالات متحده آمریکا عراق سوریه ترکیه دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی ایران لبنان روسیه فلسطین عربستان سعودی استیضاح ترامپ عادل عبدالمهدی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد

همشهری آنلاین - حوادث: به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز جمعه ۲۶ آوریل، یک مرد مسلح سوار بر موتور سیکلت اینفلوئنسر معروف شبکه‌های اجتماعی عراقی غفران سوادی معروف به ام فهد را در بیرون خانه‌اش در بغداد در منطقه زیونه به ضرب گلوله کشت.

به گفته مقامات امنیتی عراق، مهاجم ناشناس وانمود کرده که در حال تحویل غذا است و در موقعیت مناسب به امفهد در خودرواش شلیک کرده است. ام فهد به خاطر ویدیوهای رقصش با موسیقی عراقی در تیک تاک شده بود.

در فوریه ۲۰۲۳، دادگاهی او را به دلیل به اشتراک گذاشتن «تضعیف عفت و اخلاق عمومی و ویدئوهایی حاوی سخنان ناشایست» به۶ ماه زندان محکوم کرد.

وزارت کشور عراق اعلام کرد که در حال تحقیق در مورد قتل اینفلوئنسر عراقی در بغداد است. این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد که یک «تیم کاری تخصصی» برای بررسی شرایط مرگ ام‌فهد، تشکیل شده است.

دولت عراق سال گذشته کمپینی را برای پاکسازی محتوای رسانه‌های اجتماعی که «اخلاق و سنت های عراق» را نقض می کند، آغاز کرد.

در سال ۲۰۱۸، مدل و اینفلوئنسر تارا فارس توسط افراد مسلح در بغداد به قتل رسید.

کد خبر 847474 برچسب‌ها حوادث جهان عراق قتل - قاتل

دیگر خبرها

  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • ادعا درباره اشکال در مفاد قرارداد‌ حمل‌و‌نقلی چین مردود است
  • نشست شش‌جانبه عربی در ریاض درباره غزه برگزار شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • از حق اعتراض مسالمت آمیز مردم آمریکا حمایت می‌کنیم
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • نمایندگی ایران: ضرب و شتم، مدافعان حقوق بشر را ساکت نمی‌کند
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد