Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امیرحسین آل‌اسحاق» روز یکشنبه در حاشیه مجمع انتخاباتی سازمان مردم‌نهاد حوزه جوانان آذربایجان‌غربی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سازمان‌های مردم نهاد جوانان نقطه عطف فعالیت‌های ساختارمند در حوزه تشکل‌های مردمی است و به جرات می‌توان ادعا کرد که در بخش کیفی و کمی رشد قابل توجهی داشته است.

وی بیان کرد: وزرات ورزش و جوانان برای بالا بردن نحوه فعالیت سمن‌های حوزه جوانان در حال بررسی رزومه‌های کاری است و قصد دارد بر اساس رتبه‌بندی ایجاد شده، نسبت به تامین اعتبارات نیز تصمیم‌گیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پرهیز از شعارپردازی و ورود به مرحله عملگرایی در راستای اجرای طرح‌های استانی و ملی از مهمترین فاکتورهای کیفی‌سازی سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه جوانان است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بدون‌شک زمانی می‌توان ادعا کرد که سمن‌ها به عنوان وزنه‌های اصلی جامعه از نظر سطح کیفی بالا رفته‌اند که شاهد کاهش فاصله نیاز جامعه و میزان عملکرد سازمان‌های مردم نهاد باشیم و این امر نیازمند حمایت، همدلی و برنامه‌محوری است.

«آل‌اسحاق» در خصوص طرح تفکیک بخش جوانان نیز افزود: در این خصوص لایحه‌ای مبنی بر جداسازی بخش جوانان از وزارت ورزش توسط فراکسیون جوانان به مجلس پیشنهاد شده ولی تاکنون این طرح مورد تصویب قرار نگرفته است؛ با این وجود مسوولان حوزه جوانان به هیچ عنوان اجازه نداده‌اند که این حوزه زیر سایه ورزش تضعیف شود و به نوعی توازن را برقرار کرده‌اند.

وی اعتبار سال گذشته حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان را ۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: امسال با توجه به بروز برخی مشکلات مالی میزان دقیق اعتبارات مشخص نیست ولی امید می‌رود در سال‌جاری نیز بتوانیم به همین میزان جذب اعتبار کنیم. 

«آل‌اسحاق» نحوه برگزاری دومین دوره انتخابات مجمع سازمان‌های مردم نهاد آذربایجان‌غربی را که امروز /دوشنبه/ با حضور ۱۹ نامزد در فرهنگسرای خانه جوان ارومیه برگزار شد، خوب و قابل قبول اعلام کرد و گفت: شور و شوق موجود در این مجمع در کنار انتقادها و پیشنهادهای مطرح شده توسط جوانان حاضر در این انتخابات جای بسی تقدیر و تشکر دارد و الگوی مناسبی برای انتخابات برگزار شده در تمامی سطوح سیاسی و اجتماعی کشور است.

دومین دوره انتخابات مجمع سازمان‌های مردم‌نهاد آذربایجان‌غربی با حضور «امیرحسین آل‌اسحاق» مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و مسوولان سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان استان برگزار شد.

بر اساس اعلام وزارت ورزش و جوانان ۷۳ سمن در آذربایجان‌غربی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات بودند که برای شرکت در آن هر سمن ۲ نماینده معرفی کردند.

محسن آخوندزاده، سهیل آراسته، علی احمدنژاد، حسن احمدی، مسعود احمدی، سعید استوان‌پور، الناز اکبری، پیام ایجادی، علی اسکندریان، پونه پورقنبر، سولماز حافظی، احسان حقی، فرزاد عبدی، فاطمه علیزاده، فاطمه کریم‌پور، سعید محسن‌زاده، رضا مصطفی‌نژاد، علی ابراهیمی و حامد نوری ۱۹ کاندیدای این مجمع بودند که هر کدام به مدت سه دقیقه به معرفی خود و اعلام برنامه‌هایشان اقدام کردند. 

پس از برگزاری این انتخابات ۹ نفر به نام‌های احسان حقی، مسعود احمدی، علی احمدنژاد، فاطمه کریم‌پور، الناز اکبری، فرزاد عبدی، سعید استوانپور، پیام ایجادی و حسن احمدی به عنوان عضو اصلی و ۲ نفر به نام‌های حامد نوری و سولماز حافظی به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

هم‌اکنون ۴۵۰ سازمان مردم نهاد در این استان فعالیت دارد که این تعداد بیش از ۲ برابر ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید است.

سازمان‌های مردم نهاد به سازمان‌هایی گفته می‌شود که مردمی، غیردولتی و غیرسیاسی بوده و متشکل از گروهی افراد داوطلب است که بدون وابستگی به دولت و به صورت غیرانتفاعی و عام‌المنفعه با تشکیلات سازمان‌یافته برای اهداف و موضوعات متنوع فرهنگی، اجتماعی، خیریه، تخصصی و صنفی فعالیت می‌کنند.

 خدمات انسان‌دوستانه، توجه‌دادن مردم به اعمال دولت، نظارت بر سیاست‌های اتخاذ شده از سوی آن و تشویق به مشارکت سیاسی در شمار فعالیت‌های این سازمان‌ها قرار می‌گیرد.
تدبیر دولت یازدهم برای افزایش مشارکت‌های اجتماعی در سال‌های اخیر در حالی بر شیوه‌های متداولی چون توسعه سازمان‌های مردم نهاد یا سمن‌ها متمرکز است که رشد کمی این سازمان‌ها به عنوان دستاورد ناملموس دولت تدبیر و امید، باروری آنها را در مراحل بعدی نوید می‌دهد.

برچسب‌ها آذربایجان غربی مجمع انتخاباتی ارومیه وزارت ورزش و جوانان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی مجمع انتخاباتی ارومیه وزارت ورزش و جوانان آذربایجان غربی مجمع انتخاباتی ارومیه وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۶۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، علی اکبر محرابیان در بازدید از کارگاه‌های تعمیر توربین‌های تولید برق، با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای تأمین برق مشترکان، اظهار کرد: از سال گذشته ۱۸۰ طرح و اقدام برای اوج مصرف تابستان ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این‌که این طرح‌ها در بخش‌های مختلف توسعه نیروگاه‌ها، توسعه شبکه، اصلاح شبکه و اقدامات نرم‌افزاری همچون مدیریت مصرف انجام شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات، آماده‌سازی تمام نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در شرایط اوج مصرف تابستان است.

وزیر نیرو ادامه داد: برای این منظور، برخی نیروگاه‌ها نیاز به تعمیرات اساسی، برخی نیاز به بازبینی و برخی نیاز به اقدامات اصلاحی دارد تا بتوانیم شرایط این نیروگاه‌ها را در حالت استاندارد قرار بدهیم.

وی با بیان این‌که این اقدامات هم در نیروگاه‌های حرارتی، هم در نیروگاه‌های برق‌آبی و هم در سایر واحد‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: کار تعمیرات بیشترنیروگاه‌های کشور به پایان رسیده که بناست تا در ۱۵ اردیبهشت، تعمیرات همه نیروگاه‌های به اتمام برسد.

محرابیان گفت: بیش از ۹۰ درصد برنامه محقق شده و تلاش می‌کنیم با حداکثر ظرفیت نیروگاهی به استقبال شرایط اوج مصرف برق برویم.

بومی‌سازی ۹۵ درصد نیاز فنی صنعت برق

وی در رابطه با توان داخلی کشور در تعمیرات نیروگاهی، با بیان این‌که بیش از ۹۵ درصد تجهیزات، قطعات و علم و فناوری صنعت برق کشور ما داخلی است، عنوان کرد: در حوزه انرژی‌های تجدیدپذدیر نیز در حال افزایش عمق تولید هستیم تا در آینده در این انرژی‌ها به‌خصوص در انرژی خورشیدی به خودکفایی برسیم.

وزیر نیرو با بیان این‌که بیشترین صادرات خدمات فنی و مهندسی در بخش نیروگاهی انجام شده است، یادآور شد: نیروگاه‌های زیادی در خارج از کشور اجرا کرده‌ایم، اما از آن مهم‌تر این است که طی سال‌های اخیر، کار تعمیرات اساسی و نگهداری بسیاری از نیروگاه‌های خارج از کشور را که عمدتأ کشور‌های غربی اجرا کرده‌اند را به راحتی انجام می‌دهیم.

وی به یکی از طرح‌های تعمیرات اساسی نیروگاهی کشور اشاره کرد و گفت: واحد ۲۲۰ مگاواتی رودبار لرستان سال گذشته دچار مشکلات اساسی شد که نیاز به تعمیرات داشت در حالی که تجربه چنین تعمیری در کشور وجود نداشت؛ طی یک سال گذشته بررسی‌های زیادی انجام شد و به این نتیجه رسیدند که تعمیر آن در داخل امکان پذیر نیست، اما به متخصصان خود اعتماد کردیم و از این اعتماد نتیجه گرفتیم.

دیگر خبرها

  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • سودآوری بالای صنعت لنج‌سازی در قشم
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • تحول در بودجه تولید با شاخص‌های کیفی
  • جهش تولید به نهضت مردم نیاز دارد
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • توسعه کشور و مردمی سازی صنعت نفت و گاز بدون نیاز به مدیریت و بودجه دولت
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف