Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:45:28 GMT

کلینیک تخصصی حقوق کودک در قزوین راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۷۱۸۴

کلینیک تخصصی حقوق کودک در قزوین راه‌اندازی شد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در نشست امضای تفاهم نامه و راه اندازی این کلینیک در خصوص این تفاهم گفت: این یک تفاهم نامه سه جانبه است که ممکن است تمام مسایل و مشکلات زنان در کشورمان را به طور یکجا مرتفع نکند اما اتفاق مبارکی در احقاق حقوق آنها و کودکانشان است.

صدیقه ربیعی افزود: پایین بودن سطح آگاهی و دانش حقوقی یکی از خلاء های موجود در بین زنان و کودکان است و بسیاری از پرونده های حقوقی به خاطر همین کمبود آگاهی تشکیل شده‌اند از این رو ضروری است با پرداختن به آموزش زنان وکودکان آنان را نسبت به حقوقشان آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هدف از انعقاد تفاهم‌نامه و راه اندازی کلینیک تخصصی حقوق کودک نیز ارایه خدمات مشاوره‌ای به کودکان، فعال‌سازی میز خدمت کودکان در فرهنگ سراها و کانون پرورش فکری کودک و نوجوان جهت ارایه خدمات مشاوره‌ای به کودکان و همچنین ارتقای سطح دانش و آگاهی جامعه پیرامون حقوق شهروندی و حقوق کودکان و خانواده است.

ربیعی، ارایه خدمات حمایتی مانند انتخاب وکیل معاضدتی به طور رایگان برای زنان را از دیگر بندهای این تفاهم نامه عنوان کرد.

رییس کانون وکلای دادگستری قزوین نیز در این نشست، آموزش را مهم‌ترین راهکار برای افزایش دانش حقوقی کودکان و زنان دانست و گفت: آموزش ابتدایی حقوق برای همه جامعه مفید و موثر است تا از تشکیل پرونده های قضایی در دادگاه و آسیب‌های بعدی نیز جلوگیری شود.

محمدرضا شهیدی با تاکید بر تصویب لایحه جامع حمایت از حقوق کودکان در مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب این لایحه و همچنین فعالیت های کلینیک‎های تخصصی حقوق کودکان می‌تواند زمینه اعتلای حقوق کودک و دفاع از حقوق اشخاص را به شکل بهتری فراهم کند.

وی اضافه کرد: کانون وکلای دادگستری با راه‌اندازی این کلینیک آمادگی خدمات حمایتی مانند آموزش حقوقی کودکان، خدمات مشاوره‌ای و در اختیار قرار دادن وکیل معاضدتی را به افراد در معرض آسیب دارد.

رییس کانون وکلای دادگستری قزوین افزود: همچنین این نهاد صنفی در زمینه برگزاری نشست‌های تخصصی با دعوت از پژوهشگران و صاحب نظران این حوزه نیز آمادگی دارد.

برچسب‌ها حقوق استان قزوین حقوق کودک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حقوق استان قزوین حقوق کودک حقوق استان قزوین حقوق کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۷۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  آئین افتتاحیه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، فرمانده پایگاه بسیج ادارات، مسئولین شهرستانی، کارکنان ستادی، مربیان، هنرمندان و خانواده‌ها در محل سالن آمفی تئاتر شهید دربندی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

زهرا آب سوران در آئین افتتاحیه این جشنواره با تقدیر و تشکر از همه‌ی دست اندرکاران این جشنواره گفت: آذربایجان غربی ماه‌ها قبل آمادگی برگزاری این جشنواره را داشت که سرانجام امروز با برگزاری آئین افتتاحیه این جشنواره برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران