Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@21:09:49 GMT

حق مردم مقدم بر تمام تصميمات حاکميتي است

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۴۷۷۶۱

حق مردم مقدم بر تمام تصميمات حاکميتي است

خبرگزاری آریا- دکتر محمدعلی وکیلی در جلسه شورای اداری شهرستان شمیرانات گفت: حق مردم مقدم بر تمام تصمیمات حاکمیتی است.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتروکیلی در جلسه شورای اداری شهرستان شمیرانات با اشاره به مشکلات شهرستان شمیرانات بیان داشت: مشکل اساسی این شهرستان مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص بهره برداری و ساماندهی رودخانه جاجرود، حریم کیفی و کاربری این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گفتمان محوری مدیریت این شهرستان باید حل این مسأله باشد چرا که بیشتر تصمیمات بعدی تحت تأثیر این مصوبه قرار دارند.
وی ضمن تأکید بر اینکه رودخانه جاجرود سرمایه ملی و منبع حیات تهران است و باید از هرگونه آسیبی مصون بماند گفت: این رودخانه در حال حاضر  تنفسگاه تهران هست اما باید به صورت علمی و با مطالعات دقیق و استفاده از نظام کارشناسی به طوری که سرمایه گذاران منطقه بدون دغدغه کارشان را پیش برده و مسائل زیست محیطی نیز رعایت شود، ساماندهی و مدیریت شود. این امر ناممکن نیست!
این مقام مسئول اظهار داشت: حق مردم مقدم بر تمام تصمیمات حاکمیتی است؛ انصاف نیست حقوق مردم به تصمیمات دولتی گره زده شود. مسئولان باید جسارت دفاع از این حق را داشته باشند.
نماینده تهران ضمن بیان اینکه امیدواریم این مصوبه طی 2 سال آینده و در دولت فعلی اصلاح شود خاطرنشان کرد: با این اقدام طرح جامع منطقه معنا پیدا می کند و تازه می توانیم برای حوزه خدمات و سرمایه گذاری منطقه برنامه ریزی کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حق مردم مقدم تصمیمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۴۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عباس طهماسبی ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: جایگاه شوراها در قانون اساسی بسیار رفیع است به طوری که یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها بوده و طبق اصل هفتم قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشورند.

وی افزود: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.

وی اضافه کرد: جامعه شورایی کشور در راستای توسعه پایدار به دنبال حکمرانی خوب شهری با مشارکت همه شهروندان در تصمیم گیری ها است و از سوی دیگر همراه دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی است.

میزان مشارکت مردم در فعالیت‌ها باید افزایش یابد

رئیس شورای شهر بیجار با بیان اینکه راه سنجش موفقیت هر مجموعه سازمان یا نهاد میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های آن مجموعه است، عنوان کرد: لازم است با اتحاد و همدلی، مشارکت مردم را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: مردم ما لایق بهترین‌ها هستند و بزرگترین پشتیبان کشور و نظام محسوب می‌شوند.

طهماسبی ابراز داشت: اعضای شورا در روستاها تمام تلاش خود را در راستای رفع کمبودها و نارسایی‌ها و افزایش مشارکت و خودیاری مردم برای پیشبرد امور روستا و تبیین سیاست‌های دولت و تشویق و ترغیب روستاییان جهت اجرای این سیاست‌ها و نظارت بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی روستایی می‌کنند.

سرمایه گذاران برای گسترش مراکز گردشگری و فرهنگی در بیجار مشارکت کنند

رئیس شورای شهر بیجار بر لزوم سرمایه گذاری در بیجار تاکید کرد و ابراز داشت: از عموم مردم و سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم در خصوص گسترش مراکز گردشگری و تفریحی، ورزشی و فرهنگی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف ما اجرای مدیریت یکپارچه شهری است، گفت: با اجرای مدیریت یکپارچه شهری تمام سازمان‌های شهری و خدمات دهنده و فرهنگی با هماهنگی شهرداری‌ها و شوراها، شهر را اداره می‌کنند.

وی ادامه داد: جامعه شورایی، با تمام توان در خدمت مردم و کشور هستند.

شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان انتخاب شد

طهماسبی در ادامه از انتخاب شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان خبر داد و گفت: شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه در سطح استان انتخاب شده است که این مهم حاصل تلاش و همکاری خوب اعضا است.

وی اعلام کرد: در ابتدای دوره ششم اعضای شورای شهر بیجار شهرداری را با تمام مشکلات که به نوعی کشتی به گل نشسته بود تحویل گرفت و بسیاری از مشکلات را توانست بر طرف کند.

کد خبر 6090844

دیگر خبرها

  • پسکوف: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده؛ باید کار را تمام کنیم
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • روس‌ها: ترس به جان اوکراینی‌ها افتاده است/ باید کار را تمام کنیم
  • شوراهای اسلامی به‌منظور حکمرانی مردمی شکل گرفتند
  • باهنر: مجلس باید حداقل دو فراکسیون اقلیت و اکثریت داشته باشد /ضرورت ندارد تمام تصمیمات مجلس جناحی باشد
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • تصویب بیش از ۵۰ مصوبه برای توسعه شرق شهرستان اصفهان